„Turiu išskirtinę galimybę pristatyti Jums Lietuvą, jos kultūrą ir istoriją per įvairialypę dviejų dienų programą Vilniuje. Šiandien pažintinę kelionę pradedame Nacionalinėje dailės galerijoje. Tikiuosi, kad žvelgdami į skirtingus meno raidos laikotarpius ir šiuolaikinius fenomenus, per įvairias meno formas ir jų sintezę, kiekvienas Jūsų savaip atrasite mūsų krašto išskirtinumą“, – sveikindama susirinkusius sakė D.Nausėdienė.
Viešnioms ir svečiams buvo pristatytos moderniosios Lietuvos istorijos ir tapatumo perspektyvos. Nuo tarpukario stiebimosi ir išskirtinio Kauno – laikinosios sostinės – fenomeno, kurį puikiai iliustruoja optimizmo sąvoka, iki šiuolaikinio vizualiojo meno, į savo mąstymo lauką įtraukiančio socialinės visuomenės sanklodos, klimato kaitos temas.
Sutuoktiniams ir partneriams taip pat pademonstruoti nuolatinio Lietuvos laisvės siekio ir santykio su etninės kultūros elementais aspektai, įtraukiant meninės ir kūrybinės rezistencijos okupacijos laikotarpiu, diasporos pasaulyje vaidmens mūsų politinės istorijos puslapiuose pasakojimus.
Be dalies nuolatinės Nacionalinės dailės galerijos ekspozicijos, svečiams pristatyti pasaulyje pripažintų Lietuvos menininkų – Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureato Žilvino Kempino, Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatės, vienos iš operos-performanso „Saulė ir jūra“, 2019 m. Venecijos bienalėje pelniusios „Auksinio liūto“ apdovanojimą, autorės Linos Lapelytės bei lietuvių grafiko ir tarpdisciplininio meno kūrėjo, bendradarbiavusio su „The New York Times“, „Harper's“, „The Wall Street Journal“, „Time“, „Newsweek“, „Los Angeles Times“ leidiniais, Ray Bartkus – kūriniai.
Trapi, kartu užburianti Ž.Kempino instaliacija „Liepsnojanti juostelė“ gali būti interpretuojama daugybėje kontekstų: magnetinių juostelių lengvumas ir sklandumas, be kita ko, gali kviesti atsigręžti ir į Lietuvos istoriją, kuomet nebūtinai grubūs ar agresyvūs, bet iš pirmo žvilgsnio nedestruktyvūs procesai tampa galingi ir geba sugriauti blogio struktūras.
L.Lapelytės kūrinį „Damos“ atlieka profesionalios kanklininkės iš ansamblio „Lietuva“: pasitelkdama tradicinius elementus – instrumentus, sutartinių žanrą – ir šiuolaikinės visuomenės atributus, L.Lapelytė tyrinėja šiandienos pasaulio santykį su etnine, liaudies kultūra. Tuo tarpu R.Bartkaus instaliacijoje „Sodai“ senoji šiaudinių sodų tradicija perkeliama į šiuolaikines erdves: aliuminio ir LED šviesų konstrukcija reflektuoja mūsų tapatybės ir pasaulėjautos perspektyvas globaliame pasaulyje.
Trečiadienį pirmoji ponia D.Nausėdienė kartu su Ukrainos pirmąja ponia Olena Zelenska kviečia šalių lyderių sutuoktinius ir partnerius į Ukrainos centrą, vėliau planuojamas apsilankymas Valdovų rūmuose.