Gerovės klinikos direktorius medicinai Lukas Balčiūnas pateikė įstaigos poziciją dėl viešo Jurgos Anusauskienės nusiskundimo jų paslaugomis. Fotomenininkė minėjo, kad klinika savo internetinėje svetainėje nėra nurodžiusi, jog neturi rentgeno aparato, reikalingo jos mamos konsultacijai.
Tuo tarpu portalui Žmonės.lt L.Balčiūnas tvirtino, kad „Gerovės klinika išsamiai ir nuosekliai informuoja pacientus apie joje teikiamas paslaugas ir atliekamus tyrimus (kaip to reikalauja Lietuvos Respublikos teisės aktai).“
„Lietuvos Respublikos teisės aktai įpareigoja kiekvieną įstaigą skelbti informaciją apie tas paslaugas, kurioms įstaiga turi licenciją. Tai reiškia, kad jeigu įstaiga neteikia atitinkamų paslaugų (aptariamu atveju Gerovės klinika neteikia radiologinio ištyrimo (rentgeno) paslaugos), apie tai atskirai nepranešama.
Norėtumėme paaiškinti, kad radiologinį ištyrimą (rentgeno padarymą) atlieka ne gydytojas ortopedas-traumatologas, o gydytojas radiologas. Gydytojas ortopedas-traumatologas vertina gydytojo radiologo atlikta rentgeną ir pastarojo aprašymą. Bet radiologinio ištyrimo atlikimas nėra ortopedo-traumatologo konsultacijos sudėtinė dalis. Tad gydytojo ortopedo traumatologo konsultacijos ir rentgeno atlikimo sujungimas į vieną nedalomą paslaugą būtų klaidinga tiek klinikine, tiek teisine prasme.
Gerovės klinika apgailestauja, kad p. Anusauskienė kaip pacientės (savo mamos) atstovė, kreipusis į Gerovės kliniką ir savo parašu tiek sutartyje, tiek informuotame sutikime patvirtinusi pilną susipažinimą su klinikos viešai paskelbta informacija, vidaus tvarkos taisyklėmis, paslaugų, procedūrų ir atliekamų tyrimų aprašymais ir jų esme, o taip pat su paslaugų kainodara, taip greitai pamiršo jai suteiktą ir klinikos tinklapyje viešai prieinamą informaciją. Dar labiau stebina p. Anusauskienės raginimai pacientams nesikreipti į Gerovės kliniką, dalintis jos žinute, kas tiesiogiai kenkia Gerovės klinikos reputacijai ir įvaizdžiui. Šioje situacijoje ypatingai stebina tai, jog tokiais akivaizdžiai kryptingais ir tyčiniais veiksmais p. Anusauskienė sąmoningai pažeidžia sutarties su klinika sąlygas“, – sakė Lukas Balčiūnas.
Žmonės.lt jis komentavo, kad „jeigu pacientas atvyksta pas specialistą (aptariamu atveju ortopedą-traumatologą) tikslu gauti antrąją nuomonę, pacientas (ar jo atstovas) turi pateikti tyrimų rezultatus, rentgeno nuotraukas, visą kitą informaciją, kurią jis žino ir turi kreipimosi momentu.“ Tokią pareigą pacientui arba jo atstovui nustato Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas.
„Aptariamu atveju nei pacientė, nei jos atstovė (p. Anusauskienė) neturėjo su savimi prieš tai atlikto pacientės rentgeno nuotraukos. Tad klinikos gydytojas ortopedas-traumatologas rekomendavo p. Anusauskienei arba atvykti dar kartą su turima rentgeno nuotrauka, arba kreiptis į kitą gydymo įstaigą, atlikti naują radiologinį ištyrimą ir pateikti naują rentgeno nuotrauką. Apmaudu, jog dalykišką rekomendaciją su paaiškinimu p. Anusauskienė traktuoja, kaip nekvalifikuotas medicinines paslaugas. Suprantame, kad p. Anusauskienė, rašydama savo komentarą socialiniame tinkle Facebook, buvo įsijautrinusi, tačiau jos pateikiami teiginiai kaip neva gydytojo pasisakymų citatos neatitinka tikrovės. Šį klausimą klinika spręs atskira tvarka“, – tikino klinikos direktorius medicinai.
Jurga Anusauskienė anksčiau piktinosi, kad nors „negavo to, už ką susimokėjo, t.y. konsultacijos“, už tai vis vien reikėjo sumokėti. L.Balčiūnas sako, kad šis komentaras juos labai nustebino, nes J.Anusauskienės mamai buvo suteikta ortopedo-traumatologo konsultacija, o jos „iš anksto žinojo apie paslaugų kainodarą (ką papildomai patvirtino savo parašu pasirašytoje sutartyje ir sutikime), tad klinika net neabejoja mokėjimo už suteiktą paslaugą pagrįstumu.“
„Gydytojas ortopedas-traumatologas suteikė pacientei (mamai) konsultaciją, dalyvaujant jos atstovei (p. Anusauskienei). Konsultacija trūko 30 minučių. Konsultacijos metu pacientės atstovė pateikdavo labai daug bendro pobūdžio klausimų. Į juos visus gydytojas stengėsi atsakyti. Pvz., pacientei buvo paaiškinta žodžiu ir parodyta iliustracinė bendro pobūdžio rentgeno nuotrauka (iš interneto) su metalo konstrukcijomis, kad pacientė galėtų susidaryti kuo tikslesnį vaizdą apie galimus gydymo būdus ir formas. Konsultacijos duomenis buvo suvesti į e-sveikatos sistemą, kaip to reikalauja teisės aktai, išrašytas siuntimas pakartotinai rentgeno tyrimui, rekomenduota pakartotinė konsultacija“, – komentavo Gerovės klinikos atstovas.
J.Anusauskienė anksčiau taip pat teigė, kad jos mamai kaip kompensacija buvo siūloma nemokama konsultacija. Lukas Balčiūnas tai neigė – anot jo, toks siūlymas nebuvo pateiktas.
„Pacientės apsilankymo metu buvo nurodyta, kokių papildomų duomenų reikia, išrašytas siuntimas tyrimui bei rekomenduota pakartotinė konsultacija po atliktų papildomų tyrimų.
Šiuo metu tarp klinikos ir pacientės nėra jokio ryšio, kontakto ar kokio nors kito bendravimo. Nei pacientė, nei jos atstovė į Gerovės kliniką daugiau nesikreipė. Apie tai, jog p. Anusauskienės lūkestis dėl paslaugų neatitiko faktiškai suteiktų paslaugų turinio Gerovės klinika sužinojo iš žiniasklaidos.
Tuo atveju, jeigu pacientė teisės aktų nustatyta tvarka kreipsis į Gerovės kliniką, mes busime pasiruošę išklausyti pacientę, aptarti su ja susiklosčiusią situaciją, paaiškinti suteiktų paslaugų esmę“, – portalui Žmonės.lt sakė Lukas Balčiūnas.
Žmonės.lt primena, kad gerovės klinikos paslaugomis Jurga Anusauskienė socialiniame tinkle „Facebook“ pasipiktino antradienį. Savo įrašu ji sutiko pasidalinti ir su portalo Žmonės.lt skaitytojais.
„Negera patirtis Gerovės klinikoje.
Taip jau nutiko, kad mano garbaus amžiaus Beata Šmidtienė paslydo ir susilaužė ranką. Lazdynų traumatologiniam nustatė, kad trauma rimta: lūžęs dilbis, pasislinkę kaulai. Daktarai dėjo pastangas, kad pasislinkusius kaulus atstatytų, tačiau po kelių dienų prasidėjus stipriems skausmams ir vėl apsilankius pas traumatologus, sužinojom, jog nepavyko. Mums paskyrė operaciją, kas visoje šeimoje sukėlė didelį nerimą ir susijaudinimą. Norėdami būti tikri, kad operacija vienintelis kelias nusprendėm gauti antrą specialisto nuomonę. Pasigooglinus internetas išmetė Gerovės kliniką (pavadinimas skamba patraukliai). „Pagrindinis klinikos tikslas – suteikti savo klientams dar daugiau, nei jie turėjo iki šiol. Suteikti visa apimamtį gerovės pojūtį, turintį galios formuoti laimingą visuomenę“, – žada klinika savo svetainėje. Užsiregistruojam vizitui ir vakare, pavargusios nuo emocijų ir eilių valstybiniame sektoriuje, važiuojam į kliniką.
Pirmas dalykas, kuris nekvepėjo jokia gerove: parkingas. Apsukau kelis ratus, jo vis nerasdama. Pasirodo – jo ir nėra! Jokio. Klinikos pacientai automobilius turi palikti prie šalia esančio supermarketo ir pėdinti gerą gabalą kelio pėsčiomis. Kadangi po traumos Mamytei baisu eiti slidžiu keliu, pasijautėm tikrai nekomfortabiliai.
Pakliuvusios pas daktarą Jaroslavą Vyšumirskį į kabinetą, sužinom, kad…. klinika neturi rentgeno!!!! Ir pirmi daktaro žodžiai: „Tai jūsų konsultacija bergždžia!“. Tai, kaip čia su tuo pažadu „suteikti savo klientams dar daugiau, nei jie turėjo“? Kadangi jau atvykom, mėginam kalbėtis apie situaciją. Tačiau į kiekvieną mano konkretų klausimą ar operacija vienintelis kelias, kokios prognozės jei mes darysim, kokios jei nedarysim, ar jūs daktare ją darytumėt – atsakymas tas pats: be nuotraukų nieko konkretaus pasakyti negaliu.“ Daktaras pradeda rodyti kitų pacientų nuotraukas ir bando hipotetiškai samprotauti, kas būtų, jeigu būtų. Supratusios, kad bendravimas vyksta apie orą ir bites, išeinam lauk. Registratūroje be galo žavinga mergina paima iš mūsų nei daug, nei mažai: 70 eur.
Paršliaužiam iki mašinos, parvežu Mamytę namo ir sėdu prie kompiuterio. Gal neperskaičiau iki galo klinikos informacijos, gal ne taip kažką supratau?! Tiesiog negaliu patikėti: kaip galima teikti ortopedo-traumatologo paslaugas, neturint rentgeno ir apie tai neinformuoti? Tačiau informacijos tikrai nėra. Nors klinika deklaruoja, kad „teikiamos kompleksinės ligų profilaktikos, diagnostikos, ambulatorinio gydymo paslaugos, paremtos vakarietiškais aptarnavimo etikos ir gydymo kompetencijos standartais“!!!
Po kelių dienų susisiekiu su klinika ir bandau paaiškinti, kad įvyko nesusipratimas: mes negavome to, už ką susimokėjom, t.y. konsultacijos ir draugiškai pasiūlau grąžinti Mamytei pinigus. Direktorės pavaduotoja Aleksandra Urban pažada viską išsiaiškinti. Susisiekusi po kelių valandų pradeda aiškinti, kad konsultacija vis tik buvo, kad daktaras neva išrašė nukreipimą rentgenui, bet neveikė sistema, todėl jis neįsigaliojo. Kaip kompensacija, pasiūloma su nuotrauka atvykti dar vienai konsultacijai, kuri bus nemokama. Aiškinu, kad pasiūlymas mums netinka, nes mes jau turim susiderinę konsultaciją kitur. Ponia Aleksandra patikina, kad daugiau nieko padaryti negali ir pokalbis baigiasi!
Dalinuosi šia istorija viešai, nes vietoj žadėto „visa apimančio gerovės pojūčio“ mane ima pyktis!
Dalinkitės šia info, kad kuo mažiau žmonių apsigautų ir nesikreiptų į Gerovės kliniką, kurios reputacija verta mažiau nei 70 eur“, – dalijosi Jurga Anusauskienė.