Pasidaliję Rūtos Lukoševičiūtės istorija, portalas Žmonės.lt susisiekė „Ignitis group“. Išsamiu komentaru apie minėtą situaciją su portalu dalijosi ESO atstovė žiniasklaidai Rasa Juodkienė.
„Mums ši situacija yra žinoma, nes skaitiklio (neišmanaus elektros energijos apskaitos prietaiso) duomenis birželio pabaigoje nurašė ESO rangovas ir tuo metu užfiksavo 103 677 kilovatvalandes. Liepos pradžioje (07.04) objekte lankėsi ESO inžinierius ir užfiksavo 103 925 kilovatvalandes. Tarp šių dviejų nurašymų buvo pora savaičių ir per šį periodą susidarė 248 kwh suvartojimas.
Klientės pateiktoje nuotraukoje (09.09) – rodmenys 105 173 kwh (nuo nurašymo 07.04 praėjo šiek tiek daugiau nei du mėnesiai, suvartojimas – 1248 kwh).
Pagal sistemoje matomus rodmenis pamėnesiui, duomenys buvo deklaruojami nereguliariai ir mokama deklaruojant numanomą suvartojimą, nors faktinis suvartojimas buvo didesnis. Taip susidarė skirtumas ir pagal tai nepriklausomas elektros energijos tiekėjimas (ne ESO) paskaičiavo sąskaitą. Klientė turi kreiptis į nepriklausomą tiekėją (ne ESO), kuris tiekia jos nurodytame objekte elektros energiją ir kartu ieškoti sprendimo.
Mes taip pat bendraujame su kliente: atsakome į kylančius klausimus, pasiūlėme dabar turimą skaitiklį ištirti nepriklausomoje laboratorijoje ir instaliuoti išmanųjį elektros energijos apskaitos įrenginį. Pastarasis ateityje padės išvengti tokių nesklandumų.
Atkreipiu dėmesį, kad deklaruoti tikslius (faktinius) suvartojimo duomenis yra labai svarbu kiekvieną mėnesį. Tą būtina daryti reguliariai, tuomet nesusidaro nei mažesni, nei didesni skirtumai. Dabar tikslias sąskaitas pagal faktinius suvartojimo duomenis kiekvieną mėnesį gauną daugiau 900 tūkst. elektros vartotojų visoje šalyje, kuriems įdiegti išmanieji skaitikliai. Pastarieji faktinius elektros energijos rodmenis automatiškai nuotoliniu būdu persiunčia nepriklausomam tiekėjui ir sąskaitos išrašomos tikslios“, – komentaru su portalu Žmonės.lt dalijosi Rasa Juodkienė.
Primename, kad antradienio vakarą prodiuserė Rūta Lukoševičiūtė-Daudienė pasidalijo vaizdo įrašu sėdėdama tamsoje. Kreipdamasi į sekėjus feisbuke, ji papasakojo su kokia absurdiška situacija teko susidurti. Įrašu Rūta sutiko pasidalinti su portalu Žmonės.lt.
„Sėdžiu tamsoje ir tam yra labai rimta priežastis. Istorija tokia: buvo pas mus atvažiavę ESO, patikrino mūsų skaitiklių duomenis ir gaunu sąskaitą, kuri siekia nei daug nei mažai – 7 951 eurų. Kai parašiau jiems laišką, jie rašo, kad pildžiau elektros suvartojimą ne visai tvarkingai. Tai kiek reik būti netvarkingai, kad gauti kokią sąskaitą? O kaip yra jums yra buvę gyvenime, kokia jūsų patirtis?“, – antradienio vakarą tamsoje kalbėjo Rūta.
Portalui Žmonės.lt susisiekus su laidų prodiusere, ji patikino nežinanti, kaip galėjo gautis tokia didelė apmokėjimo suma.
„Man sunku pasakyti, kodėl. Mes kiekvieną mėnesį mokame ir deklaruojame elektrą. Atvažiavo, patikrino ir po patikrinimo tokią sąskaitą gavome. Paaiškinimo nėra, sako, kad viskas tvarkoje, geras nesugedęs skaitiklis. Net nežinau, ką toliau daryti ir kaip elgtis. Kiek rašė žmonės, tai praktiškai baigiasi teismuose ir ne visada žmonės laimi, o sumos panašios kaip mano. Net neįsivaizduoju, ką čia reiktų judinti, kad Lietuvos žmonės nebūtų taip skriaudžiami“, – sakė Rūta Lukoševičiūtė.
Paklausus, ar neketina kreiptis į teismą, Rūta pateikė tokį komentarą:„Pirmiausia, man atrodo, reikėtų išsiaiškinti su ESO. Jie tikina, kad, matyt, buvo netvarkingai skaičiuojama. Net paėmus tuos skaičiavimus, vis tiek nesigauna tiek, kiek per mėnesį vidutiniškai išnaudoji. Mes, kaip šeima, apie 250 kilovatvalandžių išnaudojam, o ten susidarė skirtumas 34 tūkst. kilovatvalandžių. Tai kiek čia reikia pleškinti elektros, kad tiek gautųsi? Fiziškai negali taip gautis net sujungus viską, ką turi. Jie patys negali paaiškint, tiesiog mokėk ir viskas“.
„Nežinau, absurdiška ir beviltiška situacija. Mano atvejis – ne vienintelis, tokių labai daug. Tai kiek žmonių tiesiog tylėdami susimoka tokias sumas? Čia baisu, kažkas iš to lobsta, kad kažkokia sistema nesuveikia iki galo“, – pridūrė ji.