Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

R.Kalinkino mados namai – NFT vandenyse: per 36 val. pardavė visą kolekciją

Roberto Kalinkino vardą Lietuvoje žino bene kiekvienas mados mylėtojas – dizaineris čia šaknis įleido ganėtinai seniai. Tačiau tiek jis, tiek jo komanda sumanė išplaukti į platesnius vandenis, ir šįkart ten, kas ranka nepaliečiama – į NFT meno kūrinių įvairovę. O ir pirmas bandymas buvo neįtikėtinai sėkmingas, nes vos per 36 val. buvo parduota virš 10 tūkst. NFT technologija sukurtų „The Rebels“ kolekcijos paveiksliukų. 15min kalbintas Robertas sakė, kad pasisekimo tikėjosi, tačiau nemanė, kad jis užklups taip greitai.
Robertas Kalinkinas, NFT
Robertas Kalinkinas / Asmeninio albumo ir 123RF.com nuotr.

Prieš kelias dienas dizaineris Robertas Kalinkinas pasidžiaugė itin sėkmingu projektu – vos per 36 val. jo „House of Kalinkin“ komanda išpardavė visą 10101 NFT (unikalus ir nepakeičiamas duomenų vienetas, laikomas blokų grandinėje – red. past.) „The Rebels“ kolekciją.

Robertas 15min pasakoja, kad kartu su profesionalia komanda projektą vystė nuo pat praeitų metų vasaros. Šie iškėlė klausimą, kaip būtų galima auginti savo verslą, todėl pradėjo svarstyti apie tai, kas būtų susiję su ateitimi – metavisata (naujai vystoma 3D socialinio pasaulio technologija – red. past.)

„Nori nenori, bet anksčiau ar vėliau atsiras galimybės turėti savo virtualias galerijas, spintas, gyventi daugiau online. Mes atkreipėme į tai dėmesį ir pradėjome ta kryptimi dirbti. Dirbame maždaug nuo liepos mėnesio. Nuo tada atsirado ir laiko, ir resursų tam padaryti. Tokiu būdu norėjome parodyti prekės ženklą, sukelti žmonių susidomėjimą“, – idėjos gimimą atskleidžia R.Kalinkinas.

O kodėl pasirinktas būtent Marijos paveiksliukas? Pasirodo, mintis kilo po to, kai prieš kelerius metus Lietuvoje buvo apribota R.Kalinkino drabužių reklama su Jėzaus ir Marijos atvaizdu. Tąkart šį sprendimą Strasbūro teismas įteisino kaip neteisėtą. Tad tiek Robertas, tiek su juo dirbusi komanda sumanė šį įvykį simboliškai perkelti į virtualią erdvę.

„Vieną iš paveiksliukų, Marijos nuotrauką, perkėlėme skaitmeniniu formatu, perpiešėme ją rankomis su komanda, menininkais ir 10 tūkst. kartų klonavome su skirtingais fonais, atributais ir t. t. Reikia suprasti, kad tie paveiksliukai turi vertę būtent dėl to, kad jie yra vienetiniai. Ją įsigiję vartotojai turi visiškai autorinę teisę paveiksliuką naudoti kaip nori“, – paaiškino dizaineris.

R.Kalinkinas patikina, kad ir skaičius nebuvo pasirinktas atsitiktinai – tai, anot jo, sąlyginai standartinis kūrinių skaičius rinkoje.

„Pasiskaičiavome, kokio biudžeto mes tikimės juos pardavę. Tai irgi tam tikra matematika. Kiekvieni jų visiškai skirtingi ir vienetiniai. Vienodų yra tik 10 vienetų pačių rečiausių ir vertingiausių“, – sako jis.

„Momo Grill Vilnius“ nuotr./Dizaineris Robertas Kalinkinas
„Momo Grill Vilnius“ nuotr./Dizaineris Robertas Kalinkinas

Ir nors su komanda tikėjo, kad jų projektas pasiseks, tačiau nenumanė, kad tokiu greičiau. Jie turėjo minčių, kad viskas galėjo užtrukti iki 2 ar 3 savaičių, bet tikrai ne per dvi dienas.

„Pirmas dienas pirko dešimtimis, šimtais, tai turėjome tam tikrą pelningumą. O tada, kai vartotojas pamatė, kad atėjo 20 žmonių, buvo patikėta projektu ir mes per 2 minutes išpardavėme virš 6 tūkst. vienetų. Per tas minutes ir saitas užlūžo.

Žinojome, kad pasiseks, nes projektas stiprus, komanda stipri ir, galų gale, 10 metų esame rinkoje su mada. Tiesiog tai mums buvo nauja kryptis“, – tikina jis.

Be to, ši 10101 NFT kolekcija buvo parduota viena iš populiariausių šių dienų kriptovaliutų – „Ethereum“ (blokų grandinės pagrindu sukurta platforma, kurios kriptovaliuta yra „Eteris“ – red. past.)

„Tai yra kaip dyzelino arba benzino variklis. Gali pasirinkti, tačiau principas tas pats. Tik tiek, kad skirtingi degalai. Šiuo atveju pasirinkome eterį, nes tai labiau paplitusi valiuta“, – 15min savo sprendimą pasirinkti būtent šią valiutą paaiškino R.Kalinkinas.

Paleidus kolekciją į prekybą, taip pat buvo nuspręsta kainą keisti du kartus – pradžioje pigiau, bandant atkreipti vartotojo dėmesį, o vėliau už konkurencingą kainą.

„Tu siūlai standartinį vidurkį rinkoje, na, iš esmės didesnę nuolaidą, kad žmogus atkreiptų dėmesį. Po 24 val. nuo paleidimo tu keli kainą, gali ją fiksuoti. Mes kainą pakėlėme nežymiai ir palikome ją stabilią tol, kol pardavėme 10 tūkst. su viršum vienetų.

Kai tik išpardavėme, visi vartotojai, kurie dar kitaip vadinami holder'iais, nusipirko už fiksuotą kainą – kitaip tariant, kaip investicinį vienetą arba akciją. Jei projektas yra sėkmingas, o šiuo atveju, kai pasaulyje esame TOP 1 tarp NFT transakcijų, jiems tai yra labai didelis laimėjimas. Žmonės pradeda juos perpardavinėti gerokai didesne kaina“, – paaiškino R.Kalinkinas.

Pasiteiravus, ką veiks toliau, kai jau pardavė 10 tūkst. savo NFT kolekcijos vienetų, dizaineris sako, kad planuose yra keli projektai.

„Pastatyti skaitmeninius mados namus, plėstis į metavisatą, pristatyti skaitmeninę kolekciją, 3D modelius, rūbus, kuriuos pardavinėtume vartotojams kaip kolekcinius vienetus. Taip pat turėti savo showroom'ą ir internetinę parduotuvę.

Tačiau tai nėra tiesiog online parduotuvė su fiziniais daiktais, bet su skaitmeniniais. Žmonės ilgainiui, jei mums pavyks, galės pirkti įvaizdžius savo avatarams, žaidimų herojams“, – apie ateities planus prabilo R.Kalinkinas.

Jau dabar, po neįtikėtinai greitos sėkmės, su bendradarbiavimo užklausomis į „House of Kalinkin“ mados namus kreipėsi jau 3 įmonės.

„Viena iš jų yra iš Amerikos, kur norima sukurti kompiuterinių žaidimų įvaizdį. Ir tai tik pradžia, nes mados namai tik įeina į rinką. Mes džiaugiamės, kad galime tokiais būti pirmi Lietuvoje, nes tikrai nesame pirmi pasaulyje. „Gucci“, „Louis Vuitton“ jau eina į metavisatą, todėl mums pasisekė, kad einame kartu su jais“, – 15min džiaugsmo neslepia dizaineris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai