Renata Mikailionytė: „Japonai yra estetikos dievai“

Artėjant japonų kultūros festivaliui „nowJapan“, pristatome pokalbių ciklą „Japonija lietuvio akimis“. Viena pirmųjų pašnekovių – mados renginių prodiuserė, mados ir landšafto dizainerė Renata Mikailionytė, kuri įsitikinusi, kad japonai yra estetikos dievai.
Renata Mikailionytė
Renata Mikailionytė / Luko Griciaus nuotr.

„Ir tai yra tiesa“, – Renatai pritaria rugsėjo 9-10 dienomis, Vilniuje, Litexpo parodų rūmuose įvyksiančio japonų kultūros festivalio „nowJapan“ vėliavos nešėjas Sergejus Grigorjevas.

Neseniai grįžęs iš Tekančios saulės šalies Sergejus jau spėjo pasinerti į devintus metus iš eilės vykstančio festivalio „nowJapan“ organizacinius darbus ir tikina, kad Japonija kiekvienam ten apsilankiusiam gali pasirodyti vis kitokia. Būtent dėl šios priežasties festivalio organizatoriai pakalbino keletą žymių Lietuvos asmenybių.

„Norime, kad ten vykstantys ar jau apsilankę žmonės pasidalintų savo asmeniniais išgyvenimais, tikra ir gyva patirtimi apie Japoniją“, – sako Sergejus.

Asmeninio albumo nuotr./Sergejaus Grigorjevo ispūdžiai iš Japonijos
Asmeninio albumo nuotr./Sergejaus Grigorjevo ispūdžiai iš Japonijos

Kuo ypatinga Japonija ir kuo ji gali įkvėpti – pokalbių cikle „Japonija lietuvio akimis“. Viena šio ciklo pašnekovių – mados renginių prodiuserė, mados ir landšafto dizainerė Renata Mikailionytė.

Renata savo meilę Japonijai deklaruoja jau seniai. Jau šį rudenį ji pirmąsyk pravers duris į Tekančios saulės šalį. Japonai R.Mikailionytę žavi savo rafinuotu skoniu, filosofija ir požiūriu į darbą. Ši šalis jai – įkvėpimų šaltinis ir pavyzdys.

„Japonai yra estetikos dievai. Pas juos yra daugybė įdomių ir skoningų dalykų – pradedant landšaftu, baigiant mada. Net mano mėgstamiausias dizaineris japonas – Yohji Yamamoto“, – pasakojo ji.

Pašnekovė atvirauja, kad aplankyti tokią giliomis tradicijomis garsėjančią valstybę yra neįkainojama patirtis. Pasak jos, kelionės veikia žmogų, įkvepia tolimesniam gyvenimui ir formuoja pasaulėžiūrą. O, Japonija yra iš tų šalių, kurios keliautojus apdovanoja itin turtingais ir išskirtiniais įspūdžiais.

Asmeninio albumo nuotr./Renata Mikailionytė
Asmeninio albumo nuotr./Renata Mikailionytė

Paklausta, kas yra didesnė egzotika, Lietuva – japonams, ar Japonija – lietuviams, mados ekspertė neabejoja, kad tiek vienai, tiek kitai pusei, tai įdomi kultūrinė patirtis.

„Ką tik grįžau iš Neringos. Vaikščiojau tomis saulės nugairintomis samanomis ir pušynais. Lietuvos erdvės ir gamta japonams turėtų palikti didžiulį įspūdį. Mūsų šalyje itin gražiai sudėlioti gamtos akcentai. Nuvažiavus į Čepkelių raistą galima rasti daugybę estetikos, kurią galbūt ne visada įvertiname. Japonai labai mėgsta atviras erdves, gamtą ir jos potėpius. Gal todėl Japonijoje labiausiai svajoju aplankyti sodus“, – teigė pašnekovė.

Tačiau R.Mikailionytę įkvepia ne tik Rytų estetika, bet ir didžiųjų miestų kultūra, kas kartą pasirodanti vis kitais pavidalais. Gamtą mėgstanti mados ekspertė puikiai jaučiasi didmiesčių šurmulyje, kurie jai turi daugybę paslėpto žavesio.

„Kai pasižiūri į tuos dangoraižių langelius, pagalvoji, kokia tai didybė ir kokia didelė žmonių cirkuliacija. O, kai nusileidi žemyn į tam tikrus rajonus ir sodus – viskas jaučiasi kitaip. Dideliuose miestuose gali rasti tradicijų ir modernybės, todėl mane domina tiek Tokijas, tiek Kiotas. Pastovus judesys ir gatvės įkvepia“, – pasakojo ji.

Dizainerės teigimu, net didžiulis ir neaprėpiamas Niujorkas jai kartais atsiskleisdavo kaip mažas ir jaukus miestas. Svarbu surasti savo mėgstamas vietas, kurios leis pamatyti didmiesčio gyvenimą įvairiais rakursais.

Japonija dar niekada nebuvo taip arti. Rugsėjo 9-10 dienomis Litexpo parodų rūmuose vyks netikėtos japonų kultūros festivalis „nowJapan“. Ateikite, pažinkite ir pamilkite Japoniją!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis