Renginių atstovai: toliau leidžiamos miestų šventės, o verslai diskriminuojami

Keletą paskutinių dienų fiksavus epidemiologinės situacijos prastėjimą, o praėjusį penktadienį Lietuvai vėl sugrįžus į geltonąją zoną, vis garsiau kalbama apie griežtesnių sprendimų priėmimą ir ribojimų grąžinimą. Daugiausia kritikos šiuo metu sulaukia renginių sektorius, kuris, esą, elgiasi neatsakingai ir prisideda prie to, kad ribojimai greitu metu gali grįžti.
Martynas Tyla, Gediminas Jaunius, Vaidas Stackevičius
Martynas Tyla, Gediminas Jaunius, Vaidas Stackevičius / 15min, Tomo Kaunecko ir 15min nuotr.

Renginių industrijos asociacijos valdybos narys, kūrybos namų ELITAZ vyriausiasis prodiuseris Gediminas Jaunius sako, kad labiausiai neramina sprendimų priėmėjų rate egzistuojantis užsiciklinimas tik ties renginių sektoriumi, kuris yra ne tik žalingas ekonomiškai šiuo jautriu pandeminiu periodu, bet ir atrodo neteisingas, mėginant problemą redukuoti tik į profesionaliai rengiamus renginius, neaišku kodėl nekreipiant dėmesio į faktą, kad miestuose, ypač kurortuose, žmonių koncentracija šiuo metu yra gerokai didesnė ir išties chaotiška.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Gediminas Jaunius
Arno Strumilos / 15min nuotr./Gediminas Jaunius

„Teisinga būtų įdėmiau pasižiūrėti į reikalo esmę ir, užuot absoliutinus, labiau pasigilinti, kokiomis aplinkybėmis viruso plitimo galimybės rizika yra išties didelė. Pirmiausia, ji didžiausia uždarose, prastai vėdinamose ir chaotiškai reguliuojamose erdvėse.

Norėčiau savo ir kolegų vardu priminti sprendimus priimantiems asmenims, kad egzistuoja pareiga ne tik suvaldyti visuomenės sveikatos reikalus bei užkardyti viruso plitimą, bet ir tą daryti išmintingai, remiantis duomenimis, kurių šiuo metu pasaulyje yra pakankamai, jog būtų išvengta panikos skleidimo ir nesudaryti prielaidų klaidingai komunikacijai apie renginių nesaugumą, kai šie, ypač vykstantys lauke ar profesionalią vėdinimo įrangą turinčiose patalpose, yra maksimaliai saugūs.

Klaidinga komunikacija, kurios šiuo metu, deja, pasitaiko, ne tik daro tiesioginę žalą vienam konkrečiam sektoriui, bet ir vėl nepagrįstai diskriminuoja sąžiningai renginių industrijoje veikiančius verslus“, – neslepia apmaudo jis.

Nors šiandien net epidemiologai sutinka, kad renginiai lauke nekelia jokio pavojaus, ir, nepriklausomai nuo dalyvių skaičiaus, atviros erdvės prisotinimas kritine ar net minimalia užkrato mase nėra įmanomas, renginiai ir koncertai pristatomi kaip itin nesaugi vieta, kuriuose galimybių pasas – būtinas, rašoma pranešime spaudai.

„Praėjusių metų vasaros patirtis, taip pat ir šiemet įvykę renginiai lauke parodė, kad yra saugūs ir protrūkių juose užfiksuota nebuvo“, – pažymi Lietuvos muzikos verslo asociacijos direktorius Vaidas Stackevičius. „Pagal esamas aplinkybes tikrai būtų galima priimti sprendimą, kad galimybių pasas renginiams lauke nebūtų reikalingas“, – neabejoja jis.

Nors renginių industrijos profesionalai Vyriausybei ir epidemiologams ne kartą siūlė įvertinti nesaugiai organizuojamus masinius susibūrimus ir miesto šventes, į šiuos raginimus atsižvelgta nebuvo.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Martynas Tyla
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Martynas Tyla

„Ir toliau pastebima šios Vyriausybės dvigubų standartų veikla, kai mes kalbame apie „Šeimų maršą“, Jonines ar Valstybės dieną“, – tvirtina M.A.M.A. asociacijos vadovas Martynas Tyla. „Jei šių renginių ir šventinių dienų metu Vyriausybė ir jos atstovai galėjo nesilaikyti nustatytų reikalavimų, tai verslo atstovai buvo į juos įsprausti.

Tokią tendenciją pramogų verslas mato ir toliau: grėsmingai kylant naujų susirgimų skaičiams organizuojama Miesto šventė, artėja Jūros šventė. Reikia pripažinti, kad Vyriausybės institucijos ir toliau negirdi pramogų industrijos siūlymų dėl skiepijimo skatinimo ir rekomendacijų, kaip ši verslo šaka galėtų dirbti atsiritus naujai susirgimų bangai“, – apgailestauja jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis