Į muzikinio šou sceną įžengusi savimi pasitikinti, ryškia išvaizda iš kitų dalyvių išsiskirianti Nijolė atliko puikiai žinomą kūrinį „Proud Mary“, kuris yra viena iš vizitinių pasaulinio garso atlikėjos Tinos Turner kortelių.
Ir projekto mokytojai neliko abejingi jau nuo pat pradžių – Monika Marija iš savo vietos pakilo Nijolei net nepradėjus dainuoti, o vos tik uždainavus, mygtukus paspaudė tiek ji, tiek Inga Jankauskaitė, tiek Justinas Jarutis. Dalyvės nepasirinko vienintelis Mantas Jankavičius.
Žiūrėkite Nijolės pasirodymą:
Būtent toks staigus mokytojų apsisprendimas ir sukėlė diskusiją tarp projekto gerbėjų. Kai kurie, nors ir gyrė Nijolę, vis dėlto ėmė spėlioti, kad galbūt dar prieš jai pasirodant mokytojai jau žinojo, jog reikia atsisukti.
„Labai patiko, bet kai beveik nepradėjus dainuoti paspaudė rinktis, supranti, kad visur tas pats. Komercija“, – feisbuke rašė viena žiūrovė.
„Niekad neteko matyti, kad komisijos nariai atsisuktų tik pradėjus groti muzikai... Keista“, – žaibiška mokytojų reakcija stebėjosi kita komentatorė.
Sprendimą gali lemti ne tik balsas
Tačiau kaip 15min patikino „Lietuvos balso“ prodiuseris Gediminas Jaunius, jokio kriminalo čia nėra ir kalbų apie tokią režisūrą šiame projekte nė negali būti. Jis pasakojo, kad nors su dainų repertuaru mokytojai kartais ir yra supažindinami, apie už jų nugarų stovinčių dalyvių tapatybes, prieš jiems žengiant į sceną, nenutuokia.
„Dalyvių sąrašo jie tikrai nemato. Filmavimų metu mokytojus ir dalyvius laikome atskirose patalpose, jie netgi turi atskirus įėjimus“, – LNK projekto užkulisius atskleidė G.Jaunius.
Kaip tuomet reikėtų paaiškinti šį kalbas išprovokavusį atvejį? Gedimino teigimu, galima tik spėlioti, kas tuomet dėjosi mygtukus taip skubiai suspaudusių mokytojų galvose, tačiau jo manymu, šįsyk galėjo sužaisti būtent kūrinio pasirinkimas.
„Tai atpažįstama, labai sudėtinga, ryški Tinos Turner daina ir nuo pirmų garsų, jei jie kokybiški, matyt, jau galima nuspėti, kad tai geras dalyvis, – svarstė „Lietuvos balso“ prodiuseris. – Mokytojai, ypač tie, kurie „Balse“ ne vieną sezoną, jau supranta, kad repertuaro sudėtingumas irgi šį tą pasako apie konkursantą.“
Gediminas pridūrė, kad reikėtų prisiminti, jog tai yra žaidimas, kuriame ne tik dalyviai, bet ir mokytojai varžosi tarpusavyje – įžvelgęs dalyvio potencialą kiekvienas skuba greičiau paspausti mygtuką, nes tai gali būti argumentas dalyviui renkantis komandą.
„Aišku, greitai paspaudus visuomet yra rizika, kad nepaisant to, jog pirmos natos geros, vėliau atsiras ir jaudulio, ir klaidų, – vis dėlto neslėpė jis. – Tačiau čia kaip lošti kortomis – jeigu pagauni azartą, nori būti pirmas.“
Anot Gedimino, mokytojų sprendimus gali nulemti ne tik dalyvio balsas, pasirinkta daina, bet ir arenoje susirinkusių žiūrovų reakcija: „Atėjusiems į filmavimą visuomet sakome, kad jie yra tarsi penktoji mokytojų kėdė. Mokytojai juk žmonės, jie paveikūs kitų emocijoms, nuomonėms.“
Paklaustas apie panašius atvejus ankstesniuose jau septintus metus kuriamo projekto sezonuose, Gediminas prisiminė ir „Lietuvos balsas. Vaikai“ pirmo sezono dalyvės Nikolės pasirodymą. Į sceną įžengusi mergaitė tąkart sulaukė tokios griausmingos žiūrovų reakcijos, kad Donatas Montvydas atsisuko net nepradėjus jai dainuoti – jam buvo labai įdomu pamatyti, kas stovi ant scenos. Kaip teigė Gediminas, formato taisyklėms tai neprieštarauja.
Žiūrėkite Nikolės pasirodymą:
„Mygtuko paspaudimas reiškia, kad mokytojas renkasi tą žmogų, o ar tą padaro nuskambėjus balsui, ar plojimams, čia jau jo reikalas. Jei paspaus nepagalvojęs, galbūt sumažės tikimybė paimti kažką labai gero. Tai kainuoja vietą jo komandoje, čia kaip kreditai, bet kaip jis nori, taip juos ir išleidžia, tokia jo teisė.
Ir čia nieko blogo tol, kol neišduodama, kas ten stovi, kol nepažeidžiamas žaidimo užmanymas, o jis toks, kad mokytojai klausosi nusisukę. Viskas, ką jiems diktuoja klausa ir intuicija, žaidimui tinka“, – 15min paaiškino G.Jaunius.
Vis dėlto, pasak Gedimino, minėti atvejai yra retai pasitaikančios išimtys – dažniausiai mokytojai dalyvius renkasi būtent pagal balsą ir atlikimo kokybę. Nepaisant to, 15min jis teigė dažnai sulaukiantis klausimų, kodėl vienus atlikėjus mokytojai pasirinko, o kitų ne.
„Suprantu, kad visuomenėje dabar įprasta ieškoti to teisingumo, bet „Balse“ nereikėtų tikėtis objektyvių paieškų, bent jau pirmame etape. Mokytojai renkasi subjektyviai, bet tokia ir yra žaidimo esmė – kiekvienas atsakingas už tai, kokia bus jo komanda“, – kalbėjo G.Jaunius.
O apie tai, ar Nijolė buvo verta keliauti į tolimesnį etapą, anot Gedimino, neverta net diskutuoti: „Pažiūrėkite, kaip ji elgiasi scenoje, kaip dainuoja, kaip šviečia. Tai nuostabi moteris, vienas iš sezono atradimų.“
Nijolės pasirodymo akimirkos – galerijoje:
Projektas – su socialine misija
Kalbėdamas su 15min G.Jaunius nepamiršo pasidžiaugti ir projekto „Lietuvos balsas. Senjorai“ sėkme, kuria, kaip pats sako, niekada neabejojo. Tačiau taip pat pridūrė besiviliantis, kad ši laida turės vertę ne tik pramogine, bet ir socialine prasme.
„Visuomenėje įprasta senatvę suprasti kaip skurdo, sunkumo, skausmo laikotarpį ir į senjorus žiūrėti iš globėjiškos pusės. Vyrauja požiūris, kad juos reikia tik užjausti ir globoti, bet realiai iš to, ką rodome, galima suprasti, kad ir tarp vyresnių žmonių yra talentingų, galinčių sužibėti. Tad tikiuosi, kad laida bus įkvėpimas nesibaiminti senatvės, o jos sulaukus mokėti ir toliau džiaugtis gyvenimu“, – 15min sakė Gediminas.