Silicio slėnyje pristatyta „Lauros Daili“ kolekcija: čia apsipirko E.Muskas ir Madonna

Dizainerė Laura Dailidėnienė naujausią 3D drabužių kolekciją „The Clash of Ages“ pristatė didžiausioje pasaulyje skaitmeninėje mados platformoje DRESSX, įsikūrusioje Kalifornijoje. Joje prisistato ir drabužių kolekcijomis prekiauja dizaineriai iš viso pasaulio, o „Laura Daili“ – vienintelė atstovė iš Lietuvos.
Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“
Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“ / Asmeninio albumo nuotr.

Skaitmeninė mada – tai mados industrijos ateitis. Mada visada seka naujoves, o kadangi susidomėjimas skaitmeniniais 3D drabužiais labai auga, panašu, kad mados pramonė vystysis pagal naują kryptį.

Internetinėje virtualios mados parduotuvėje dizainerių kurtus skaitmeninius drabužius galima įsigyti. Susiklosčius aplinkybėms bei susitelkus taip galima ir padėti. Pavyzdžiui, šį pavasarį, karo pradžioje tokiu būdu didelę paramą Ukrainai skyrė ir 3D rūbais apsirengė tokios superžvaigždės kaip Madonna, Elonas Muskas, Cher, RedHotChilliPeppers, Milla Jovovich, Adele, ir kt.

Laura Dailidėnienė buvo viena pirmųjų kuri prisijungė prie paramos „Support Ukraine Collection“ ir neatlygintinai skyrė savo kolekciją pavadinimu „Blue Yellow / Fashion Fighter“.

„Naujos technologijos po truputį pasiekia visus, todėl yra nuostabu dalyvauti šiame procese ir kurti ateitį su pasaulyje lyderiaujančiais dizaineriais, tyrinėjančiais žmogaus kūrybines ribas – Balenciaga, Prada ir daugeliu kitų, jau esančių šioje skaitmeninės mados platformoje“, – sako Laura Dailidienė.

Virtualiam pasauliui kuriami skaitmeniniai 3D rūbai nuo fantastinių, avangardinių iki realistiškų, turinčių visas detales naudojamas realiame pasaulyje. Dalinami arba parduodami pakvietimai, vyksta suplanuoti „3D fashion Show“ pristatymai, Crypto Fashion Week, prekyba NFT drabužiais.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Laura Dailidėnienė
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Laura Dailidėnienė

Galima sukurto ir sukonstruoto 3D drabužio duomenis perprogramuoti ir išskleisti iki natūralių lekalų, tokiu būdu yra galimybė labai tiksliai atkartotį tą patį rūbą realiame pasaulyje ir pradėti jo gamybą. Viskas prisitaiko prie žmogaus kūno išmatavimų, todėl rengiantis skaitmeniniu drabužiu, nesvarbu XS, ar XXXL dydį nešiojate.

„Mane, kaip mados dizainerę įkvepia ateities perspektyvos, mėgstu kurti konceptualią ir išgrynintą madą jaunatviškiems žmonėms. Skaitmeninė mada suteikia neribotas galimybes kūrybinei saviraiškai, ekstravagancijai, čia galima pritaikyti faktūras ir audinius kurie realybėje net neegzistuoja. Ir vis tik norint sukurti realistiškai atrodantį virtualų drabužį, reikia turėti nemažai profesionalios patirties, ir tai man labai padeda. Kurti skaitmeninius rūbus pradėjau 2020 metais, esu sukūrusi kelis šimtus drabužių, bei jau turiu kelias 3D drabužių kolekcijas“, – pasakoja dizainerė.

Asmeninio albumo nuotr./Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“
Asmeninio albumo nuotr./Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“

Drabužių kolekcija „ The Clash of Ages“ liet. „Amžių susidūrimas“ yra istorinės tematikos, apima kelių skirtingų epochų susidūrimą ir yra įkvėpta lietuviško audinio rašto. Kolekcija sukurta iš virtualių audinių, tokių kaip skaitmeninis aksomas, šilkas, džinsas, kailis, audinių raštai sukurti audinio paviršių siuvinėjant virtualiais 3D stiklo karoliukais. Tai virtualūs rūbai bei aksesuarai, sukurti 3D kūrimo programomis.

„Mane įkvėpė Lietuvos taikomosios dailės ir dizaino muziejaus archyvuose laikomų tekstilės ir gobeleninių audinių raštų grožis. Pasitelkus šiuolaikines technologijas siekiau įprasminti tautinį ornamentą naujuose audiniuose, spalvose, kūrybiškai jį interpretuoti.

Asmeninio albumo nuotr./Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“
Asmeninio albumo nuotr./Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“

Šią kolekciją susiejau su Lietuvos praeitimi, todėl visi „LDK“ temai sukurti kolekcijos drabužiai turi kilmingųjų lietuvos moterų vardus, tokius kaip Morta, Elžbieta, Barbora, Bona, Birute, Aiguste, Gaudemunda, Aldona, Daumile, Ona, Vaidilute, Ringaile ir kt. Tai buvę mūsų tautos istoriniai personažai. Tokiu būdu naujai besikuriančiame informaciniame virtualiame pasaulyje bandau skleisti lietuvybę ir garsiai kalbėti apie didingą jos praeitį“, – idėją aiškina L.Dailidienė.

Kolekcija fotografuota europos istoriją menančiuose interjeruose Lietuvos Valdovų Rūmuose bei Versalio rūmuose Paryžiuje. Dizainerė pasakoja, kad fotosesijos erdvė pasirinkta neatsitiktinai – ji norėjo, kad jos kurti virtualūs rūbai prisiliestų prie LDK Lietuvos istorijos laikmečio.

Asmeninio albumo nuotr./Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“
Asmeninio albumo nuotr./Lauros Dailidienės kolekcija „ The Clash of Ages“

„Turime didingą istoriją, kurią šimtmečiais buvo bandoma sunaikinti. Dabar iš gabalėlių surankiotą ir atkurtą jos praeitį galima atrasti Lietuvos Valdovų rūmuose. Tam pasitelkiau „visų rūmų perlu“ vadinamus Versalio rūmus.

Šį pavasarį, gyvai apžiūrėjus tiek vienus tiek kitus, supratau svarbų dalyką, aukštuomenės mados keliavo iš rūmų į rūmus, o Vilniaus Rūmai savo reikšme nenusileido Versaliui, tačiau, kaip ir priklauso kiekvienai šaliai, turėjo savitumą, kurį suteikia mūsų gimtasis Lietuviškas ornamentas. Tai mūsų didinga praeitis, todėl turime kuo didžiuotis ir privalome tai vertinti. LDK Valdovų Rūmų Lietuviški interjerai puikiai perteikia laikmečio dvasią, ir dera šiuolaikiniame virtualios mados kontekste.

Viktoro Dailidėno nuotr./Lauros Daili kolekcija „Amžių susidūrimas“
Viktoro Dailidėno nuotr./Lauros Daili kolekcija „Amžių susidūrimas“

Nors mano kaip dizainerės drabužių kolekcijų stilius yra gana asketiškas, mėgstu minimalizmą bei skulptūriškumą. Šį kartą norėjosi daugiau prabangos, ekstravagancijos, tiesiog patiko mėgautis baroko, renesanso ir gotikos stilių interpretacijomis šiuolaikinėje virtualioje kūryboje. Tokia mano „Amžių sandūros“ interpretacija“, – pokalbį užbaigia Laura Dailidienė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis