Skaiva Jasevičiūtė: Ką čia jums pareklamavus?

„Fantastiškas kremukas, nuo jo mano odytė tampa kaip kūdikėlio, o ir pati pasitepusi jaučiuosi laimingesnė.“ Tokius tekstus (tiesa, ne visi jie būna tokie banalūs) tikrai dažnai matote socialinėje erdvėje, ypač jei sekate populiarius ir žinomus žmones. Produktų reklama socialinėje erdvėje dabar ant bangos – tai puikus būdas pasiekti vartotojus ir dar puikesnis būdas „influenceriams“ užsidirbti pinigų.
Skaiva Jasevičiūtė
Skaiva Jasevičiūtė / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Ta reklama jums gali patikti, gali ir nervinti, bet ji veikia. Visada smagiau įsigyti daiktą, kurį kas nors rekomendavo, taip pat žmonės visais laikais norėjo vartoti tai, ką vartoja žinomi žmonės, nes tai daug kam siejasi su kokybės ženklu.

Bet, deja, ir influencerių yra visokių – vieni reklamuoja bet ką, svarbu, už tai mokėtų pinigus, kiti – atsirenka produktus, su kuriais nori ir gali sieti savo vardą. Kaip atskirti, kuris yra kuris, nežinau. Sekdama kai kuriuos žinomus žmones kartais stebiuosi – per vieną dieną jie sugeba padaryti reklamą 5–8 produktams. Naivu galvoti, kad tikrai viską išbandė ir viskas jiems labai patiko. Pati taip negalėčiau, bet teisti irgi nepuolu, nes, kaip sakoma, „su žvake nestovėjau“. Galiu tik paskaičiuoti, kiek jie per tą dieną uždirbo, (suma tikrai viršija net kelis vidutinius atlyginimus) ir pagirti už gerą įdirbį. Nes norint turėti tiek užsakymų, reikia tikrai daug dirbti savo socialiniame tinkle ir tam skirti daug laiko.

Stebint reklamą soc. tinkluose man juokingiausi keli dalykai. Pirma, kai produktas visiškai nesisieja su influenceriu. Na tarkim, labai labai liekna mergina, kuri visada buvo liekna, reklamuoja tabletes lieknėjimui. Na kam jai jų reikia? Arba riebalus pas plastikos chirurgus nusisiurbusi žvaigždė reklamuoja dietą, kuri jai padėjo greitai sulieknėti. Smagu, ar ne? Manęs kažkada paprašė pareklamuoti vaikų žaidimų kambarį. Atsisakiau, nes abejoju, ar kas patikės bevaikės moters rekomendacija vaikų žaidimų kambariui.

Atsisakiau, nes abejoju, ar kas patikės bevaikės moters rekomendacija vaikų žaidimų kambariui.

Antras juokingas dalykas yra komentatoriai, kurie po reklaminiu įrašu būtinai turi parašyti: „Taigi viskas aišku, čia reklama, jums už tai moka, manau, šūdas čia, o ne prekė.“ Tokie komentatoriai jaučiasi lyg detektyvai išsprendę neįmenamą mįslę ir labai supykę, kad kažkas jiems kažką reklamuoja. Taip, reklamuoja, bet juk neverčia per prievartą jūsų to produkto pirkti? Kodėl būtinai ties kiekvienu reklaminiu įrašu atsiranda asmeniškai dėl to įsižeidusių? Ir graudu, ir juokinga.

Ir trečias dalykas. Išpopuliarėjus reklamai socialiniuose tinkluose atsirado labai daug verslininkų chaliavčikų (nerandu lietuviško atitikmens, tai toks žmogus, kuris viską nori gauti dykai). Tokie verslininkai įsivaizdavo, kad nusiuntę savo produkciją vienam ar kitam žinomam žmogui įpareigos jį tą produkciją nemokamai reklamuoti savo soc. tinkluose. Tikriausiai visi daugiau ar mažiau žinomi žmonės yra bent kartą ant tokių užsirovę, aš irgi ne išimtis.

Žinoma, kartais produktas būna tikrai labai fainas ir negaila jo reklamuoti, bet priverstinis „dovanų“ kišimas ir reklamos reikalavimas erzina. Papasakosiu pavyzdį. Vieną dieną man parašė mergina, kuri labai norėjo atsiųsti man dovanėlę – kosmetikos, kurią turėčiau pabandyti, nes labai gera. Atsiuntė, aš geras žmogus, tą kosmetiką išpakavau filmuodama tai savo instagrame. Po to pabandžiau – labai nepatiko. Ir pamiršau. Po savaitės prasidėjo teroras. „Tai kur mūsų reklama? Mes tikėjomės aprašytos kosmetikos?“

Po savaitės prasidėjo teroras. „Tai kur mūsų reklama? Mes tikėjomės aprašytos kosmetikos?“

Bandžiau aiškinti, kad mes dėl jokių reklamos sąlygų nesitarėme, nesu nieko skolinga, jie patys norėjo siųsti dovanas, o ir jų pavadinimą jau parodžiau savo soc. tinkle, nors neprivalėjau ir to daryti. Teroras nesibaigė. „Mes laukiam reklamos, mūsų produkcija brangi, tu turi ją pareklamuoti.“ Mandagus aiškinimas, kad aš niekam nieko neprivalau ir neturiu, nepadėjo. Finale „verslininkė“ paprašė manęs pervesti jai pinigus už atsiųstą dovaną. Mūsų susirašinėjimas čia ir baigėsi. Ir aš manau, kad visgi esu neblogas žmogus, nes galėjau padaryti „reklaminį“ įrašą, kaip man netiko ir nepatiko ta priemonė, bet nepadariau.

Na ir pabaigai, nors ir nesu labai žinoma ir pažengusi influencerė, pasinaudosiu proga ir painfluensinsiu jus tuo, kas man tikrai labai patinka: skaitykit 15min, klausykit „Dviejų pusių“ laidos M-1 ir auginkit taksus, nes labai faini šunys.

Tik visada prisiminkite, jog mes visi skirtingi, todėl kas tinka man, nebūtinai reiškia, kad tiks ir jums, bet kartais pabandyti verta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis