„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Skaiva Jasevičiūtė: kaip aš ėjau skiepytis su gėjumi ir mane užpuolė maršo dalyviai

Iškart prisiduodu – antraštė yra melas. Bet ji atspindi viską, kas dabar labiausiai erzina dalį liaudies. Gėjai, skiepai ir šeimų maršas. Trys temos surenkančios daugiausia komentarų, piktų, žinoma, po visais įmanomais straipsniais. Ir man labai keista, kodėl tai vyksta? Ar visi labai išvarginti karantino ir jau išsirėkę ant šeimos narių persikėlė į internetą, ar yra kokios kitos priežastys, kurių mano „nenubudusios avies“ smegenys nesugeba sugeneruoti?
Skaiva Jasevičiūtė
Skaiva Jasevičiūtė / Asmeninio albumo nuotr.

Tiesa, antraštė ne visai melas. Skiepytis aš ėjau, ėjau viena, be gėjaus. Nors nežinau, kiek netradicinės orientacijos žmonių tuo metu buvo skiepijimosi centre ir man visai tai nerūpi. Pasiskiepijau, nes tai mano kūnas ir mano sveikata, su kuria aš galiu daryti, ką noriu.

Ir niekaip negaliu suprasti to fenomeno, kodėl visur, kur tik socialiniuose tinkluose žmogus pasidžiaugia, kad gavo skiepą, sulaukia tokios negatyvo bangos iš skiepų priešininkų? „Ar bent domėjais, kas yra toje vakcinoje?“ – rašo man viena pažįstama, kuri jau daugiau nei penkerius metus sau į veidą leidžiasi botoksą ir užpildus. Kai paklausiau ar žino, kas yra juose – dingsta.

Kita senų laikų draugė pareiškia, kad tiesiog susileidau nuodų, nuo kurių mirsiu. Kai prieš šešerius metus ji džiaugėsi, kad pusmetį pagėrus tam tikrų tablečių (buvo tokios tabletės mesti svoriui, kuriose realiai buvo nuodai) numetė beveik dešimt kilogramų, apie nuodus ir savo sveikatą kažkodėl negalvojo.

Juk nė vienas už skiepus pasisakantis nekeliauja į antivakserių profilius ir nerašinėja jiems piktų komentarų apie tai, kaip jie dus nepasiskiepiję nuo kovido. Kodėl jūs tokie pikti, a?

Tokių pavyzdžių labai daug. Ir man keista, kodėl aš turiu to klausytis? Juk nė vienas už skiepus pasisakantis nekeliauja į antivakserių profilius ir nerašinėja jiems piktų komentarų apie tai, kaip jie dus nepasiskiepiję nuo kovido. Kodėl jūs tokie pikti, a? Juk kol kas niekas neverčia jūsų skiepytis, tad iš kur kyla tas begalinis noras aiškinti, ką su savo sveikata daryti kitiems ir vadinti juos avimis?

Man kaip tik kyla priešinga asociacija – nelabai daug ką išmanantys, kažką kažkur internete paskaitę ar išgirdę žmonės ignoruoja mokslinius tyrimus ir visa gerkle bliauna, kokie skiepai yra blogi. Tai kas čia labiau avis?

Panaši situacija ir su tuo tradicinių šeimų gynimo maršu. Pradžioje tai buvo visai neblogas renginys. Na, žmonės nori parodyti, kokie jie tradicinių vertybių puoselėtojai, tai nieko blogo ir visi mes turim tokią teisę. Man gražu ir tradicinė, ir netradicinė šeima, nes man tiesiog gražu, kai žmonės vienas kitą myli. Po to tas maršas su visais jo lyderiais virto kažkokiu neapykantos skreplius spjaudančiu drakonu, kuris nors ir nelabai žino, kas jį puola, pasiruošęs apspjaudyti kiekvieną pasitaikiusį kelyje.

Paprastas pavyzdys. Šią savaitę mano radijo laidoje „Su Skaiva“ viena klausytoja paklausė vyrų nuomonės – kaip jie sureaguotų, jei moteris pati pasipirštų vyrui. Jos vyras jai nesiperša ir ji pavargo laukti.

Atsakymų buvo visokių, vieni vyrai teigė, kad dabar, kai visi lygūs, tai jiems būtų normalu. Kiti sakė, kad tai nevyriška ir žemina vyrus. Ir tai labai normalu – vyrų yra visokių. Todėl tai merginai patariau pagalvoti, koks jos vyras – jei jis atviras naujovėms ir tolerantiškas daugeliui – tegu ji bando jam pirštis. Jei jos vyras tradicinių pažiūrų ir eis į šeimų gynimo maršą – geriau laukti, kol pasipirš pats.

Ir viskas, toks paprastas mano patarimas sukėlė audrą. Jūs neįsivaizduojate, kiek ir kokių laiškų gavau iš šeimos maršo gerbėjų. Cituoju: „Tu, stierva, ką nors turi prieš šeimos maršą? Bevaike tundra, tau tik taksus laikyti.“ „Durnike nenormali, šeimos maršas ne tokiom išsigimėlėm kaip tu.“ Ir taip toliau.

Jūs neįsivaizduojate, kiek ir kokių laiškų gavau iš šeimos maršo gerbėjų. Cituoju: „Tu, stierva, ką nors turi prieš šeimos maršą? Bevaike tundra, tau tik taksus laikyti.“ „Durnike nenormali, šeimos maršas ne tokiom išsigimėlėm kaip tu.“

Skaitant tokius laiškus nori nenori kyla mintis, kad šis maršas – tai neapykantos ir pagiežos pritvinkusių žmonių susiėjimas, o ne taikus tradicinių šeimų gynimas. Labai nenorėčiau būti tokių žmonių minioje ir po tokių reakcijų vis labiau norisi ginti tas netradicines šeimas, nes čia bent jau aišku, nuo ko reikia ginti– nuo tamsių žmonių neapykantos.

Aš tikiu, kad tame marše gal bus ir šviesių žmonių, tokių, kuriems nepatinka maršo lyderio anekdotai apie tradicinėje šeimoje gyvenančią dukrą, kuri daro oralinį tėvui, ar nuo sekso su jauniausiu šeimos sūnumi nugaišusią karvę. Bet pripažinkime, tie žmonės, kurie va tokiais būdais gina šitą renginį, labai gadina bendrą visų įspūdį.

Aš tiesiog pasikartosiu, esu už visas šeimas, kuriose mokoma meilės, o ne neapykantos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs