Strasbūro teismas skelbs sprendimą dėl reklamos su Jėzaus personažu

Europos Žmogaus Teisių Teismas antradienį turėtų skelbti, ar Lietuvoje pagrįstai uždrausta drabužių reklama su Jėzaus ir Marijos personažais.
Robertas Kalinkinas
Robertas Kalinkinas / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

2012 metų rudenį dizainerio Roberto Kalinkino drabužių reklamos kampanijoje vaizduoti jaunas ilgaplaukis vyras ir moteris balta suknele.

Šalia jų skelbti užrašai: „Jėzau, kokios tavo kelnės!“, „Marija brangi, kokia suknelė!“ ir „Jėzau Marija, kuo čia apsirengę!“.

Skundų sulaukusi tuometinė Valstybinė ne maisto produktų inspekcija reklamos kūrėjams skyrė baudą, o teismai konstatavo, kad reklama akivaizdžiai kertasi su visuomenėje galiojančiomis moralės nuostatomis.

Reklamos kampanijos autoriai Strasbūro teismui skundžiasi, kad Lietuva apribojo saviraiškos laisvę. Jie teigia, kad Lietuvoje nėra valstybinės religijos, todėl nė vienas tikėjimas negali būti laikomas visuomenės moralės šaltiniu, o dalies tikinčiųjų įsižeidimas nėra pakankamas pagrindas uždrausti reklamą.

Europos Žmogaus Teisių Teismas nagrinėja, ar Europos šalys laikosi Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos.

Redos Mickevičiūtės nuotr./Roberto Kalinkino kolekcijos reklama
Redos Mickevičiūtės nuotr./Roberto Kalinkino kolekcijos reklama

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų