Šv. Florijono dieną ugniagesys gelbėtojas Karolis Sakalauskas atskleidė profesinius prietarus

Šiandien, gegužės 4 dieną, Lietuvos ugniagesiai gelbėtojai švenčia savo globėjo šv.Florijono, sergstinčio nuo gaisrų ir stichinių nelaimių, dieną. Pasak etnologų, šios dienos orai – pranašiški: jei bus saulėta – visus metus reikės saugotis gaisrų.
Karolis Sakalauskas
Karolis Sakalauskas / Stop kadras

Nors statistika teigia, kad Lietuvoje žmonių namai dažniausiai užsidega dėl jų pačių neatsargumo, TV6 kanalo laidos „Ugniagesiai gelbėtojai“ vedėjas, ugniagesys gelbėtojas naras Karolis Sakalauskas primena ir kelis ypatingus veiksnius, pranašaujančius gaisrą.

„Ugniagesiai gelbėtojai, kaip ir dauguma kitų vyriškų profesijų atstovų, tiki, kad kokia nors bėda (šiuo atveju – gaisras) gali kilti, jei jų tvirtovėje apsilanko moteris. Dar sakoma, kad dažniausiai gaisrą gali „priburti“ gaisrininkų valgomi koldūnai, kurių pavadinimas ir yra kilęs nuo rusiško žodžio „koldovat“, reiškiančio burti“, – humoro jausmo nestokoja K.Sakalauskas.

TV6 nuotr./Karolis Sakalauskas
TV6 nuotr./Karolis Sakalauskas

Pasak jo, grįžę iš gaisro ugniagesiai vengia iš karto plauti mašiną, kad vėl netektų važiuoti į gaisro vietą – šis darbas paliekamas rytui, kai keičiasi pamaina. Prieš pat budėjimą ugniagesiai taip pat vengia valyti batus, nes bet kurią akimirką gali tekti išvažiuoti į gaisrą, tad geriau tai daro namuose.

„Ugniagesių prietarai yra toks dalykas, kuriuo galima tikėti arba ne, tačiau, atsižvelgdamas į etnologų prisakymus apie šv. Florijono dieną, TV6 laidos „Ugniagesiai gelbėtojai“ kūrybinės grupės vardu šiandien visiems nors šiek tiek lietaus, kad ištisus metus gaisrai aplenktų Jūsų namus“, – sakė ugniagesys gelbėtojas naras K.Sakalauskas.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Karolis Sakalauskas
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Karolis Sakalauskas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis