Tinklaraštininkas apkaltino filmo apie Saulių ir Paulių kūrėjus plagijavimu

Komedijos „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“ kūrėjai pranešė, jog sulaukė netikėto kaltinimo – 29 metų tinklaraštininkas V.Ž. teigia, kad originalus filmo scenarijus yra neva nukopijuotas nuo jo kūrinio. Filmo kūrėjai kaltinimus laiko absurdiškais ir dėl šio atvejo kreipėsi į AVAKA (Audiovizualinių kūrinių autorių teisių asociaciją), o pažeidėjo kreipimąsi vadina noru pasipelnyti.
Kadras iš filmo „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“
Kadras iš filmo „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“

„Filmo scenarijų kūrėme drauge su Simonu Aškelavičiumi, visi personažai ir jų nuotykiai yra mūsų originaliai sugalvoti. Tokie, staiga mesti kaltinimai kopijavimu – visiškai nepagrįsti“,– sako filmo režisierius ir prodiuseris Ričardas Marcinkus. 

Prieš kelias dienas jis, filmo režisierius Simonas Aškelavičius ir operatorius Julius Sičiūnas netikėtai gavo raštišką pretenziją dėl kūrinio plagijavimo ir reikalavimą atlyginti nuostolius ar moralinę žalą. Pretenziją atsiuntė V.Ž., kuris teigia, kad filmo „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“ scenarijus yra neva nukopijuotas nuo jo rusiškame tinklaraštyje www.diary.ru publikuotų apsakymų „Broliai Ramanauskai“. Juos jis esą pasirašė „Vlad Gimbicki“ slapyvardžiu.

Mesti kaltinimai yra absurdiški –  autorius lygina, kad ir jo, ir mūsų kūrinyje pagrindiniai veikėjai rūko, vartoja alkoholį, kad susiduria su sudėtingomis gyvenimiškomis situacijomis.

„Nebuvome girdėję nei apie tokio tinklalapio egzistavimą, nei apie tokį autorių ir jo kūrinį. Mesti kaltinimai yra absurdiški –  autorius lygina, kad ir jo, ir mūsų kūrinyje pagrindiniai veikėjai rūko, vartoja alkoholį, kad susiduria su sudėtingomis gyvenimiškomis situacijomis, – sako R.Marcinkus. – Jei kūrinius lygintume pagal tokius kriterijus, tai visi literatūros kūriniai, dainos ir filmai galėtų būti traktuojami kaip vienas kito kopija.“

Gavę pretenziją filmo autoriai sako susipažinę su minimu autoriaus kūriniu. Vienintelis tiesioginis sutapimas, kad herojų vardai yra tokie patys – Saulius ir Paulius. 

„Tokiais vardais pavadinome filmo herojus, nes jie juokingai kartu skambėjo. Tai – atsitiktinumas, kad ir tinklaraštininkas sugalvojo tokius pačius savo apsakymų herojų vardus“, – sako R.Marcinkus.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Simonas Aškelavičius, Giedrius Savickas, Marius Repšys ir Ričardas Marcinkus
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Simonas Aškelavičius, Giedrius Savickas, Marius Repšys ir Ričardas Marcinkus

Pasak prodiuserio, iš pradžių dingtelėjo, galbūt, tinklaraštininkas išties jautriai reaguoja į herojų vardų filme sutapimą ir tiki, kad jo kūriniu pasinaudota. Tačiau aplinkybės rodo, kad tai gali būti siekio pasipelnyti atvejis.

„Po filmo premjeros jis nesikreipė į mus nei raštu, nei telefonu, nei kitu būdu. Pretenziją atsiuntė tik dabar, praėjus porai mėnesių, kai filmas jau surinkęs visas galima pajamas. Todėl įtariame galimą pareiškėjo norą pasipelnyti“, – sako prodiuseris R.Marcinkus. 

Dėl šio atvejo filmo autoriai kreipėsi į juos atstovaujančią AVAKA. Organizacijos vadovas Darius Vaitiekūnas sako, kad, palyginus abu kūrinius, teisinio pagrindo manyti, kad filmo scenarijus yra V.Ž. kūrinio plagiatas – nėra. „Autorinis kūrinių herojų, vardų, amžiaus ir panašių aplinkybių sutapimas negali būti laikomas pažeidimu, kadangi tai yra bendrinės aplinkybės ir negali būti laikomi autorių teisių objektais“, – komentuoja D.Vaitiekūnas.

Simono Aškelavičiaus ir Ričardo Marcinkaus sukurta komedija „Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius“ kino teatruose pradėta rodyti nuo 2015 m. vasario 6 d. Filmas per visą rodymo laikotarpį surinko daugiau kaip 450 tūkst. eurų pajamų.

VIDEO: "Traukinio apiplėšimas, kurį įvykdė Saulius ir Paulius" oficialus treileris nr. 2

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis