Tai rodo skaitmeninės televizijos „Viasat“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa, kurią atliko rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija „Spinter tyrimai“.
Daugiau nei pusė mūsų šalies gyventojų televiziją laiko geriausia namų pramoga. Antrą pagal populiarumą laisvalaikio pramogą – internetą – renkasi 23 proc. apklaustųjų.
Dažniausiai namie pramogaudami televiziją žiūri vyresni nei 36 metų Lietuvos gyventojai. Moterys ją renkasi dažniau nei vyrai, nes pastarieji prioritetą teikia internetui. Susituokę žmonės televiziją renkasi dažniau (57 proc.) nei nevedę žmonės (39 proc.).
Lietuvos gyventojai dažniausiai nori per televiziją žiūrėti filmą (69 proc.) arba žinias (59 proc.). Tarp populiariausių televizijos programų taip pat patenka pokalbių laidos (32 proc.) ir sportas bei pramoginiai šou (po 25 proc.). Filmus savo mėgstamiausiu televizijos siūlomu dalyku daugiausia įvardija mažesnių miestų ir regionų gyventojai.
„Kadangi Lietuvos gyventojai dažnai pramogauja prieš televizorių ekranus, buvo svarbu sužinoti, kokios televizinės pramogos yra mėgstamiausios. Tokias televizijos programas žmonės įsijungia ne kaip foną užsiimant kita veikla, o skiria joms savo dėmesį“, – teigia „Spinter tyrimai“ direktorius Ignas Zokas.
Dauguma televizijos žiūrovų renkasi veiksmo filmus (39 proc.), komedijas (37 proc.) ir detektyvus (35 proc.). Veiksmo filmus dažniausiai renkasi vyrai ir jaunesni nei 25 metų šalies gyventojai. Moterims artimesnės komedijos. Šį kino žanrą taip pat labiau mėgsta ir mažesnių miestų bei kaimo gyventojai. Detektyvus mieliau žiūri solidaus amžiaus vyrai (36–45 metų).
„Tai, kad mūsų šalies gyventojai namie dažniausiai pramogauja žiūrėdami televiziją, reiškia, kad jiems televizijos turinys yra labai svarbus. Lietuvai perėjus prie skaitmeninės televizijos, gyventojai turės daugiau galimybių rinktis televizijos turinį pagal savo pomėgius“, – teigia skaitmeninės televizijos „Viasat“ viešųjų ryšių vadovas Lietuvai Gediminas Galkauskas.
Du trečdaliai Lietuvos gyventojų stebi sporto varžybas per televiziją. Uždirbantys daugiau mieliau renkasi sporto transliacijas nei gaunantys mažesnes pajamas. Aistringiausi sporto transliacijų gerbėjai – jaunesni nei 25 metų amžiaus. Sportą rečiau žiūri moterys, o pusė namų šeimininkių visiškai nežiūri sporto.