Norėjo save išbandyti kitoje srityje
Nors laidų vedėja ir ne vienos kulinarinės knygos autorė Beata Nicholson yra tik „Jurgio ir Drakonas“ akcininkė, tačiau stipriai prisideda prie meniu kūrimo, kūrybinių idėjų generavimo, o dabar ir picų išvežiojimo.
„Vis tiek tai yra mano šeimos verslas. Ir nėra taip, kad pasistatei fabriką, o jis, pavyzdžiui, gamina kažkokius varžtus, juos parduoda ir vėliau skaičiuoja pinigus. Jame yra maistas, tiesioginis kontaktas su žmonėmis, kurio man visą laiką norisi“, – sako Beata, paaiškindama, kodėl ji įsitraukė į šią veiklą.
O dar labiau įsitraukti į ją padėjo nauji vadovų sprendimai. Galvodami, kaip pavyktų išsilaikyti ir išgyventi pandemiją, jie priėmė sprendimą, atnešusį pagrindines pajamas – maistą išsinešimui.
„Anksčiau esame bandę turėti maisto pristatymą, išvežiodami patys. Tačiau tai buvo brangu ir ne visada aktyvu. Dabar turime daugiau laisvų darbuotojų, tai, pavyzdžiui, jie, restoranų vadovai, padavėjai, kurie šiuo metu neturi darbo, patys veža picas. Taip mes plečiame savo užsakymus, galime parduoti daugiau picų“, – sako laidų vedėja.
Todėl prie šių vadovų prisijungė ir sesės. Kiekvieną penktadienį jos priima restoranų užsakymus ir išvežioja juos pagal tam tikrus adresus.
„Odeta pastoviai tame sukasi. Ji yra pagrindinė visą ko vadovė. Vyras manęs klausė – ar tu nori picas vežioti, ar pabūti su sese? Tai galiu pasakyti, kad man čia yra dviguba pramoga. Na, žinoma, ir taip tu daugiau įputi dvasios į savo verslą“, – juokiasi B.Nicholson.
Pasiteiravus, ar su nauja patirtimi atėjo ir nauji iššūkiai, pavyzdžiui, dėžutėje išsitaškė pica ar ją nuvežė ne tuo adresu, Beata atšauna – nesklandumų kol kas išvengti pavyko. Pasirodo, jos su sese dirbo kaip vienas kumštis, organizuotai atlikdamos kiekvieną užduotį.
„Prieš tai vežiojo vienas žmogus. O kai mes dviese, tai yra visai kas kita. Viena laiko ar maistą padeda į termo dėžes, o kita žiūri, kur užsakymą nuvežti, kaip surasti adresą. Bet tikrai, ir man, ir mano sesei ši veikla suteikia džiaugsmo, pasitenkinimo“, – šypsosi ji.
Visgi, kad ir kaip norėtųsi, tačiau pati Beata užsakymų klientams neperduoda. Tai daro Odeta. Tokį sprendimą moteris priėmė dėl asmeninių paskatų. Ji nenori reklamuotis, o paprasčiausiai laikytis saugumo ir tinkamai atlikti savo darbą.
„Nenoriu iš to daryti šou. Maždaug „užsisakysite picos, jums ją atveš Beata“. Na, man to nereikia. Turiu daug savo įsipareigojimų ir dabar stengiuosi kiek įmanoma mažinti visus kontaktus, viską atlikti saugiai.
Aš lygiai taip pat suprantu, kad buvimas namie, mokymasis namie, maisto gaminimas namie, kartais išvargina ir norisi atsinaujinti. Vienas dalykas, kai norisi palaikyti tą sektorių, kiek gali. O kitas dalykas, kai norisi įvairovės ir šventės“, – 15min sako Beata.
Tiesa, buvo ir išimčių – laidų vedėja maisto užsakymus pristatė tik tam tikrų profesijų atstovams. Ir to dalimi tapo nedidelis konkursas, kurį laimėjo visuomenės sveikatos biuro darbuotojai, ligoninės kolektyvas ir pora, kuri dirbo iš namų.
Ir galiausiai sutikus šiuos žmones, paragavus naujos srities iššūkių – Beata dalijasi tik geriausiomis emocijomis. Ji sako, kad juk ne veltui įmonėje vadovaujamasi politika, kur kiekvienas darbuotojas turi save išbandyti kitoje srityje.
„Vadovas gali pabūti valytoju, o padavėjas kepėju ir taip toliau. Mes tai vadiname flexibility, kai visi pabūna kitų kailiuose. Visada sakiau, kad norėčiau pabūti restorano administratore ar padavėja, bet man dar neteko išbandyti šio smagumo, nes man vaikai yra pirmoje vietoje“, – atvirauja B.Nicholson.
Džiaugiasi galimybe artimiau susipažinti su visais darbuotojais
Vis tik Beatos sesė Odeta Bložienė restoranuose stengiasi būti dar dažniau – juose ji tvarkosi, plauna bei gamina limonadus.
„Darbas nėra sustojęs. Restoranuose dirba žmonės, nepaisant to, kad maistas užsakomas išsinešimui. Darbuotojai vis tiek ateina, laukiame kurjerių, pačių svečių, ateinančių pasiimti maisto. Visi maisto gamybos procesai tęsiasi ir toliau, niekas nenutrūko“, – paaiškina ji.
Šiuo atveju Odeta atranda daugiau laiko restorano švaros palaikymui. Vis prisimena kokį nors užsiėmimą, kurį anksčiau nustumdavo į šalį.
„Dabar daugiau galiu užsiimti generaliniu apsitvarkymu, kur anksčiau rankos neprieidavo. Tiesiog neturime lankytojų restoranuose, todėl dabar turime didesnes galimybės apsitvarkyti“, – sako ji.
O.Bložienė dabar turi daugiau galimybių ir kitam dalykui – stengiasi darbuotojams parodyti palaikymą, nuolatinį rūpestį ir atliekamus darbus. Vienas iš jų, jau anksčiau minėtas, – picų išvežiojimas.
„Būna tam tikras pikas, kurio metu mes kaip ir stokojame darbuotojus. Todėl prisijungiu aš, Beata ir tada galime tikrai daugiau klientų aptarnauti. Galų gale iškepam daugiau picų, turime didesnę apyvartą. O tas mums labai svarbu, nes norime išlaikyti darbo vietas“, – atskleidžia O.Bložienė.
Įsitraukimas į restorano darbo kasdienybę Odetai parodė dar vieną svarbų aspektą – ji pamatė tam tikrus procesus, kuriuos galima pataisyti, daryti geriau. O tas lipdo ir bendravimą su darbuotojais, stiprina tarpusavio ryšį.
„Tai tapo tikrai labai didele vertybe. Aišku, dar manau, kad svarbu stiprinti ryšį su savo komanda. Ir per tokius paprastus dalykus, kai tiesiog gali būti kartu. Turime 140 darbuotojų, bet eilinėmis sąlygomis ne visada užtenka laiko su visais pabendrauti ar kažkur sudalyvauti.
O dabar tikrai sakyčiau, kad teambuildingui ir bondinimui irgi yra tinkamas laikas, nes komandoje dirbi su visais žmonėmis. Na, manęs tai iš tikrųjų nenustebino, bet tik dar kartą užtikrino, kad turiu super nuostabią komandą. Jie gali padaryti labai daug, yra atsidavę, darbštūs žmonės. Tuo džiaugiuosi kiekvieną dieną“, – pabrėžia Odeta.