Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilijai Matačiūnaitei paaugliai prisipažino, kad slepia savo sunkumus nuo tėvų

Vilija Matačiūnaitė, prisidėjusi prie „Vaikų linijos“ socialinės kampanijos „Neleisk sunkumams užaugti“, susitiko su 15 skirtingo amžiaus vaikų ir paauglių. Paprašiusi jų prisiminti sunkiausias savo gyvenimo situacijas, dainininkė išgirdo, kad tuo metu, kai vaikai išgyveno tamsiausius jausmus, didžioji dalis jų tylėjo ir apie savo išgyvenimus nieko nepasakojo tėvams.
Vilija Matačiūnaitė klipo filmavime
Vilija Matačiūnaitė klipo filmavime / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“, norėdama padrąsinti vaikus pasakoti apie savo sunkumus artimiesiems arba „Vaikų linijai“, o suaugusiuosius – skirti daugiau dėmesio ir laiko pokalbiams su vaikais, pristato socialinę kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“. Jos idėja atskleista socialiniu eksperimentu: trys žinomi dainininkai (Vilija Matačiūnaitė, Donatas Montvydas ir Merūnas Vitulskis) kiekvienas susitiko su 15 vaikų ir paauglių ir kiekvienam jų uždavė po keturis rimtus klausimus.

TAIP PAT SKAITYKITE: Apie patyčias prabilusi Vilija Matačiūnaitė: „Žinomi žmonės taip pat tyčiojasi vieni iš kitų“

Eksperimento dalyviai savo atsakymus užrašė ant lapelių ir sumetė juos į vieną indą. Siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko anonimiškumą, vaikų buvo prašoma garsiai perskaityti ne savo atsakymus. Jausdamiesi saugūs, vaikai prieš kamerą skaitė apie sunkiausias kiekvieno jų gyvenimo situacijas, pasidalijo tuo metu išgyventais jausmais ir savo lūkesčiais dėl artimų suaugusiųjų elgesio.

Kampanijos vaizdo klipas su Vilija Matačiūnaite:

VIDEO: Vilija Matačiūnaitė: „Nelauk, kol sunkumai užaugs. Papasakok!“ (interneto vaizdo klipas)

„Man labai sunku buvo, kai iš pradinės klasės perėjau į vidurinę“, „kai tėvai ant manęs pyko“, „kai klasiokai šaipėsi iš mano kūno“, – patirtais sunkumais su V.Matačiūnaite dalijosi vaikai. Pasakodami, kaip tuo metu jautėsi, socialinės kampanijos dalyviai buvo atviri: „Jaučiausi labai pažemintas“, „blogai“, ‚siaubingai“, „jaučiausi vienišas, neturėjau draugų“, „labai baisu buvo“, „jaučiausi palaužta, galvojau apie savižudybę“.

Paklausti, kaip tomis sudėtingomis situacijomis elgėsi jų artimieji, didžioji dalis vaikų prisipažino, kad jie nieko nežinojo: „Aš apie tai nieko nesakiau, tylėjau“, „aš artimiems suaugusiems nieko nesakiau“, „stengiausi viską slėpti, nes man buvo labai sunku.“ Vis dėlto į klausimą „Ko tuo metu iš artimųjų norėjosi?“, paaugliai ant lapelių užrašė: „Kad nepyktų, leistų pasitaisyti“, „labiausiai norėjau palaikymo“, „pagalbos“.

„Sunkiausia yra tuomet, kai vaikas nepasakoja apie patiriamą įtampą ir jį slegiančius išgyvenimus. Slepiant savyje skaudžius jausmus, jie išauga iki dramblio dydžio ir atlaikyti gali tapti nepakeliama, – įspėja „Vaikų linijos“ psichologė Ivona Suchodolska-Miškinė. – Jeigu nedrąsu papasakoti kažkam iš artimųjų ar neaišku, kuo gali pasitikėti, vaikai ir paaugliai kviečiami kreiptis į „Vaikų liniją“. Čia kiekvienas savanoris konsultantas yra pasiruošęs išklausyti, palaikyti vaiką, jį suprasti ir priimti tokį, koks jis yra, be jokio vertinimo, moralizavimo, pamokymų. Paprastai to vaikams šiandien labiausiai trūksta – suaugusiojo, kuris yra šalia vaiko be išankstinių nusistatymų, savo primetamos nuomonės, gebančio pažvelgti į viską iš vaiko pozicijos, jo akimis.“

Apie kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“

Socialinę kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“ organizuoja „Vaikų linija“ kartu su partneriais – Vilniaus Lietuvos tūkstantmečio „Rotary“ klubu ir prodiuserine kompanija „TymDrym“. Prie akcijos prisijungė ir jos veidais tapo žinomi dainininkai – Vilija Matačiūnaitė, Donatas Montvydas ir Merūnas Vitulskis.

Pagrindinis kampanijos tikslas – „Vaikų linijos“ teikiamos emocinės paramos viešinimas, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į paauglių išklausymo svarbą, taip apsaugant juos nuo minčių apie savižudybę. Išgyvenant kiekvieną sunkumą, vaikui labai svarbu sulaukti suaugusiųjų išklausymo ir palaikymo. Kai taip nenutinka ir problema nesprendžiama, sunkumų daugėja, o vaiko išgyvenimai stiprėja ir galiausiai tai gali baigtis mintimis apie savižudybę ar net bandymu nusižudyti. Vaikai dažnai prisipažįsta, kad nepasakoja savo skaudžių išgyvenimų šeimos nariams ar mokytojams, nes nenori, nedrįsta ar bijo jų netinkamos reakcijos. Todėl labai svarbu vaikus drąsinti pasidalinti išgyvenimais ir ieškoti pagalbos.

Socialinei kampanijai „Neleisk sunkumams užaugti“ sukurti trys televizijai ir trys interneto erdvei skirti vaizdo klipai, taip pat šešiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose eksponuojami kampanijos lauko plakatai.

Kampanijos „Neleisk sunkumams užaugti“ partneriai – Vilniaus Lietuvos Tūkstantmečio Rotary klubas, prodiuserinė kompanija „TymDrym“, 15min, LRT.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Vaikų linijos“ socialinis eksperimentas apie patyčias: Donatas Montvydas pasidalijo savo išgyvenimais

VIDEO: D.Montvydas prisiminė patirtas patyčias ir susidūrimą su peiliu ginkluotais paaugliais

TAIP PAT SKAITYKITE: Pakvietęs vaikus prisiminti sunkius išgyvenimus, Donatas Montvydas išgirdo nevaikiškų išpažinčių

VIDEO: Donatas Montvydas: „Nelauk, kol sunkumai užaugs. Papasakok!“ (interneto vaizdo klipas)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų