„Neištikimojoje“ I.Bergmanas nagrinėja menininko pasaulį, jo konfliktus, aistras, ieškojimus, nesėkmes. Čia veikia Marianė – aktorė, kurios vyras – garsus dirigentas. Jiedu turi dukrelę Izabelę, tai – graži, darni šeima. Tačiau moteris įsimyli šeimos draugą – teatro ir ir kino režisierių, kuriam ne itin sekasi. Šis jos žingsnis pavirsta šiurpia šeimos katastrofa.
„Bergmanas ir Vilniaus mažasis teatras turi bendrą estetinę nuojautą, kurioje gali megztis kūrybiškos jungtys“, – sako N.Jasinskas. „Neištikimojoje“ I.Bergmanas nagrinėja menininko pasaulį, jo konfliktus, aistras, ieškojimus, nesėkmes. Čia veikia Marianė – aktorė, kurios vyras – garsus dirigentas. Jiedu turi dukrelę Izabelę, tai – graži, darni šeima. Tačiau moteris įsimyli šeimos draugą – teatro ir kino režisierių, kuriam ne itin sekasi. Šis jos žingsnis pavirsta šiurpia šeimos katastrofa.
Garsiais plojimais ir ovacijomis palydėta premjera pritraukė ir kviestinių svečių, tarp jų: kultūros viceministė Daina Urbanavičienė, aktorius Arūnas Sakalauskas su žmona Gabija Laubner Sakalauskiene, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro Meninės veiklos departamento vadovė Jurgita Skiotytė, grupės „Solo Ansamblis“ narys Vytautas Leistrumas, aktorius Pijus Ganusauskas, džiazo muzikantas Leonidas Šinkarenka ir žurnalistė Laima Lavaste, aktorė Eglė Gabrėnaitė, Alytaus miesto teatro direktorė Inesa Pilvelytė, šokėjas, performansų kūrėjas Denisas Kolomyckis, Meno ir mokslo laboratorijos prodiuserė Rusnė Kregždaitė, kompozitorius Mindaugas Urbaitis, aktorius Mindaugas Capas.
„Bergmano „Neištikimosios“ scenarijuje yra trys esminės scenos: pirma scena – kai moteris dekonstruoja jausmo, noro ir aistros momentą – kai įvyksta neištikimybės aktas. Kas atsitinka? Kokios aplinkybės? Koks tuo metu kvapas, saulės spalva? Kaip atrodo žmogus, kai šitas mechanizmas susikuria? Pjesėje dar esama kitų scenų, labai stiprių, gerų vietų, kurios rodo šio mechanizmo augimą, didėjantį nesusikalbėjimą, tiesos slėpimą. Pjesės pabaigoje sukrečia siaubingas, tiesiog destruktyvus dviejų suaugusių žmonių, vyro ir moters, kurie susituokę ir tarp kurių įvyko neištikimybės faktas, pokalbis. Tai siaubinga scena, kurioje vyras iš esmės tardo moterį. „Neištikimojoje“ Bergmanas tiesiog genialiai atskleidžia neištikimybės fakto ir su tuo susijusių jausmų paletę bei transformaciją nuo fundamentalaus grožio iki košmaro”, - sako rež. Naubertas Jasinskas.
„Labai norėtųsi Bergmano nesmerkti ir neišaukštinti, apie jį pakalbėti ne vertinant, bet išlaikant pagarbą. Ingmaras buvo ištikimas savo širdžiai: kai pajusdavo, kad pamilo kitą moterį, tuoj pat skambindavo žmonai, mamai, anytai ir apie tai joms pranešdavo. Tai gana komiška, bet man atrodo, kad tai žavingas ryžto momentas. Jis nešvaistė laiko, jam reikėjo daug ir pilno gyvenimo, tokį ir nugyveno. Daug žmonių, tarp jų ir aš, užstringame nesibaigiančiame laukime to, kas galėtų įvykti, bet kartais vienas nedidelis judesys gali pakeisti visą likimą. Norėčiau šiuo spektakliu paskatinti žiūrovus liautis laukti, padėti likimui išsipildyti. Baisiau praleisti gyvenimą, nei nudegti. I.Bergmanas išlaikydavo pagarbą tiesai, ne visuomet jam pavykdavo išlikti atviram, tačiau našta, siekiant ką nors nuslėpti, jo neapsunkino. Svarbiausias klausimas, kurį išsikėliau sau repetuodama ir vis dar svarstau – ko norėčiau, bet sau neleidžiu?”, – sako pagrindinį vaidmenį spektaklyje „Neištikimoji“ atliekanti aktorė Alvydė Pikturnaitė.
„Labai svarbu pabrėžti, jog I.Bergmanui aš nepritariu. Prieštarauju jo ideologijai, bet man labai įdomu, kaip jis piešia disfunkcinės šeimos paveikslą. Šis režisierius iš tiesų buvo neabejotino talento genijus, kartu pasižymintis ir siaubingu savybių kompleksu, tačiau kuriantis labai įdomius scenarijus, apie kuriuos verta kalbėti“, – įsitikinęs N.Jasinskas. Jis teigia, kad spektaklis pirmiausia yra apie meilės ir neištikimybės perspektyvą: „Neištikimybę I. Bergmanas skirsto į fizinę ir dvasinę. Jis buvo pirmasis kine dvasinę neištikimybę apmąstęs kaip reikšmingesnę. Manau, jog daugelio šiandienos žmonių liūdesio priežastis slypi kultūros ir religijos „užantspauduotuose“ nurodymuose, kaip turime gyventi. Šie taip giliai įspausti, kad nebegalime pažvelgti kitaip, todėl ir įdomu leistis į herojės pasirinkimų dualumo paieškas“, – sako rež. Naubertas Jasinskas.
Spektaklyje „Neištikimoji“ vaidina: Alvydė Pikturnaitė, Lukas Malinauskas, Daumantas Ciunis, Tomas Stirna. Spektaklio kūrybinė komanda: režisierius – Naubertas Jasinskas, pjesės autorius – INGMAR BERGMAN, adaptacijos autoriai: Naubertas Jasinskas, Alvydė Pikturnaitė, kompozitorius – Gintaras Sodeika, scenografė – Sigita Šimkūnaitė, kostiumų dailininkė – Sandra Straukaitė, choreografė – Ieva Navickaitė, šviesų dailininkas – Dainius Urbonis, videomenininkas – Ričard Žigis. Iš švedų kalbos vertė Zita Mažeikaitė. Prodiuseriai: Vilniaus mažasis teatras ir VšĮ „Darbininkai“. Projektą iš dalies finansuoja LR kultūros ministerija, Lietuvos kultūros taryba. Projekto rėmėjas – Vilniaus miesto savivaldybė. Pjesė rodoma Ingmaro Bergmano fondo vardu susitarus su Josef Weinberger Limited, London. Pjesę rodyti teisę suteikė Ingmar Bergman Foundation.
Premjerą „Neištikimoji“ žiūrovai gali išvysti sausio 24, 25 d. ir vasario 27, 28 d. 18.30 val. Vilniaus mažajame teatre. Bilietus platina bilietai.lt ir teatro kasa.
Trumpai apie režisierių:
Režisierius N.Jasinskas gimė 1995 Šiauliuose, 2014–2018 m. LMTA baigė teatro režisūros bakalauro studijas, 2018–2020 m. LMTA įgijo teatro režisūros magistro laipsnį (vadovė – Yana Ross). 2021 m. N. Jasinskas buvo nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“ už spektaklį „fabrica“ (Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“) Pandemijai atsparaus teatro kategorijoje; 2022 m. už spektaklį „bowel“ Kauno miesto kameriniame teatre pelnė „Auksinį scenos kryžių“ Jaunojo menininko kategorijoje; 2023 m. rež. N. Jasinsko spektaklis „Pelikanas“ pagal A. Strindbergą (OKT) nominuotas net trims „Auksiniams scenos kryžiams“ režisieriaus, aktorės ir aktoriaus kategorijose; 2023 m. už spektaklio „Edžio pabaiga“ (Valstybinis jaunimo teatras) režisūrą N. Jasinskas nominuotas „Auksiniam scenos kryžiui“, o už šio spektaklio scenografiją ir kostiumų dizainą „Auksiniu scenos kryžiumi“ įvertintos Sigita Šimkūnaitė ir Sandra Straukaitė.