Vilniuje – antrasis šaltibarščių festivalis: rožinės linksmybės ir pasiekti du neregėti rekordai

Vasaros sezonas Vilniuje atidarytas su trenksmu: antrąkart surengto Vilniaus šaltibarščių festivalio metu dalyviai tradiciškai leidosi čiuožykla nuo Bastėjos kalno, dalyvavo šaltibarščių rekordų siekime, puošėsi originaliausiais kostiumais ir vasarą pasveikino tapdami rožinės šventės dalimi.
Šaltibarščių festivalis
Šaltibarščių festivalis / Patricija Adamovič / BNS

Visa pramogų puokštė: nuo unikalių rekordų iki čiuožyklos

Festivalio akcentu tapo 362 metrų ilgio Tymo turguje įrengtas stalas, prie kurio susirinko 1 200 dalyvių, kad kartu pasimėgautų šaltibarščiais ir pasiektų ilgiausio šaltibarščių stalo ir didžiausio vienu metu rožinę šaltsriubę valgančių žmonių skaičiaus rekordus.

„Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė džiaugiasi, kad tiek rekordinį pasiekimą, tiek visą dieną trukusią festivalio programą sukurti padėjo didžiulis 200 partnerių būrys. Daugelis Vilniaus žymių vietų – Stiklių gatvė, miesto tiltai ir televizijos bokštas – buvo papuoštos rožine spalva.

Patricija Adamovič / BNS/Šaltibarščių rekordų siekimas
Patricija Adamovič / BNS/Šaltibarščių rekordų siekimas
Organizatorių nuotr./Šaltibarščių festivalis
Organizatorių nuotr./Šaltibarščių festivalis

„Vilniaus šaltibarščių festivalis – tai neoficiali vasaros sezono pradžia, kurioje atsiskleidžia geriausia mūsų miesto dvasia: nuo išradingų rožinės šaltsriubės įkvėptų patiekalų iki nuotaikingų pramogų ir netikėtų meno kūrinių. Džiaugiamės, kad organizuojant festivalį susibūrė didelė šaltibarščius ir Vilnių mylinčių kulinarų, menininkų, verslininkų, muzikantų ir kitų aktyvių ir kūrybingų miestiečių bendruomenė, kurios dėka gimė nuostabi visą miestą apimanti šventė“, – pasakoja D.Aleksandravičienė.

Festivalio dalyviai leidosi nuo Bastėjos kalno į dirbtinį šaltibarščių dubenį, vaikai džiaugėsi jiems specialiai pritaikyta šaltibarščių čiuožykla, o paaugliai leido laiką specialioje Kūdrų parko erdvėje.

Šventė nepraėjo ir be lietuviškos rožinės šaltsriubės ir kitų jų įkvėptų patiekalų, gėrimų bei desertų: Tymo turguje šurmuliavo dvi dešimtys maisto furgonėlių. Svečiai puoselėjo festivalio dvasią, pasipuošę šaltibarščių įkvėptais drabužiais ir aksesuarais.

Organizatorių nuotr./Vilniaus šaltibarščių festivalis
Organizatorių nuotr./Vilniaus šaltibarščių festivalis

Pritraukė užsieniečių dėmesį

Vilniaus šaltibarščių festivalis sužavėjo ne tik dalyvius iš sostinės ar kitų Lietuvos miestų, bet ir sulaukė užsienio žiniasklaidos, gastronomijos entuziastų ir smalsių keliautojų iš įvairių šalių.

„Daugelis užsienio svečių dalijosi džiaugsmu pirmą kartą paragavę šaltibarščių, dažnai apibūdindami šią patirtį kaip nuostabų skonių atradimą. Festivalis ne tik pristatė Lietuvos kulinarinį paveldą, bet ir suteikė galimybę kultūriniams mainams. Užsienio svečiai bendravo su vietiniais gyventojais, sužinojo apie rožinės šaltsriubės istoriją ir jos ruošimą. Tai leido pažinti Vilnių kaip gyvybingą vietą pasaulio gastronomijos žemėlapyje“, – teigia D.Aleksandravičienė.

Organizatorių nuotr./Šaltibarščių festivalis
Organizatorių nuotr./Šaltibarščių festivalis

Dar vienas netikėtas festivalio įvykis – Rožinis padavėjų bėgimas. Padavėjai, nešini padėklais su šaltibarščių dubenimis, bėgo iki pat Rotušės aikštės, kur atbėgusiems greičiausiai ir išlaisčiusiems mažiausiai šaltibarščių buvo įteikti renginio rėmėjų prizai.

Tiesa, vien rožinėmis linksmybėmis Vilniaus šaltibarščių festivalis neapsiribojo. Šeštadienį Kūdrų parkas tapo erdve menininkų pasirodymams. Čia nuo vidurdienio performansų kūrėja Monika Dirsytė kvietė prisiminti savo šaknis bei pradėjo šešias valandas truksiantį performansą „Šaknys“.

Fotogalerija:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis