Vilniuje – išskirtinis performansas vandenyje: sujaudinta Justė Arlauskaitė-Jazzu neslėpė ašarų

Trečiadienį Vilniaus centre įsikūrusiame baseine apsilankiusi dainininkė Justė Arlauskaitė-Jazzu netikėtai tapo unikalaus renginio liudytoja. Menininkas Rolandas Žigonis baseino erdvėje pirmąkart pristatė savo tapybos darbų parodą-performansą „Vandens kūnas“, kurio metu pakvietė svečius išbandyti Watsu ir Yutsu vandens terapijos įkvėptą improvizaciją – jai pasibaigus, Justė Arlauskaitė-Jazzu pravirko.
Performanso „Vandens kūnas“ akimirkos
Performanso „Vandens kūnas“ akimirkos / Ryčio Šeškaičio nuotr.

„Buvau pakviesta į parodą, o patekau į ceremoniją – tokią, kurioje gali ir paverkti, ir grožį pamatyti, ir pasijuokti. Dažniausiai menas – vizualinis, judesio arba muzikos menas – turėtų sukelti jausmus, o čia buvo visų pagrindinių meno šakų sintezė“, – sako „Bokšto SPA“ erdvėje surenhtoje parodoje apsilankiusi J.Arlauskaitė-Jazzu.

Performansas-paroda „Vandens kūnas“ yra idėjų ir tendencijų festivalio „Revolution“ programos dalis. Autentišką patirtį siūlanti menininko R.Žigonio tapybos darbų paroda veiks festivalio „Revolution“ metu iki gegužės 24 dienos.

Ryčio Šeškaičio nuotr./Justė Arlauskaitė-Jazzu
Ryčio Šeškaičio nuotr./Justė Arlauskaitė-Jazzu

Pasibaigus WATSU ir YUTSU vandens praktikai, J.Arlauskaitė-Jazzu pravirko. Jautrią atlikėjos reakciją sukėlė meditacinė patirtis vandenyje ir paveikūs tapytojo R.Žigonio paveikslai.

„Rolando paveikslai atidaro vartus į visus įmanomus portalus, į save. Jie yra tokie moteriški, gaivališki ir kalba apie daugybę temų: kelionę, moterį, gimdą ir gimdymą, mirtį bei gyvenimo ciklą. Šis patyrimas visiškai rauna stogą – tokia menų sintezė yra labai paveiki ir estetiška. Aukštai pakilau: ir šypsausi, ir verkiu. Vadinasi, siela yra sujudinta, o tai mene – svarbiausia“, – sako atlikėja J.Arlauskaitė-Jazzu.

Ryčio Šeškaičio nuotr./Performanso „Vandens kūnas“ akimirka
Ryčio Šeškaičio nuotr./Performanso „Vandens kūnas“ akimirka

Pirmajame „Vandens kūno“ seanse dalyvavo ir daugiau Lietuvos žinomų žmonių: Eva Saikovska, choreografas Šarūnas Kirdeikis, treneris Nojus Berlinskas, kompozitorė Snieguolė Dikčiūtė ir festivalio „Revolution“ organizatorius, renginių paslaugų grupės „ReKūrai“ vadovas Aurimas Kamantauskas.

„Sunku papasakoti, koks tai yra jausmas. Nesinori išlysti iš vandens, norisi jame pasilikti. Linkiu kiekvienam išbandyti „Vandens kūną“ – tai yra unikali galimybė atrasti naujas formas, pamatyti meną būnant vandenyje ir... ką čia daugiau kalbėti. Ateikite ir patirkite patys“, – šypsosi A.Kamantauskas.

Ryčio Šeškaičio nuotr./Performanso „Vandens kūnas“ akimirka
Ryčio Šeškaičio nuotr./Performanso „Vandens kūnas“ akimirka

„Bokšto SPA“ baseino erdvėje iki gegužės 24 d. R.Žigonis eksponuoja ir smulkesnius, ir keturis ypač didelio formato paveikslus. Unikalų tapybos braižą turinčio kūrėjo darbuose dalis žiūrovų įžvelgia gyvų būtybių vidaus organus, kiti – vingiuotus, mitologinius raštus. Pats autorius tikina, kad savo kūriniuose atspindi klajones po vidinį pasaulį.

„Kūryba man yra būdas keliauti po savo vidų, pasinerti į savo paties vidinį vandenį ir tyrinėti erdvę, kurią dažnai galime išjausti, bet ne paliesti. Būtent per drobę aš galiu fiziškai liestis prie savo vidinio pasaulio, matyt, dėl to ir susiformavo mano darbams būdinga tapymo maniera – trimačiam vaizdui artimos formos, kurias norisi liesti“, – samprotauja kūrėjas.

Menininkai – tai naujų tendencijų kūrėjai

A.Kamantauskas tikina pastebėjęs, kad būtent meno pasaulio atstovai – rašytojai, tapytojai ir muzikantai, performatyvaus meno atlikėjai – yra pirmieji tendencijų kūrėjai, kurių vizijos įkvepia pokyčiams ir likusias industrijas.

„Menininkai yra jautrios asmenybės, kurias stipriai paliečia gyvenimo aktualijos. Naujai atsiradę jausmai išreiškiami per natas, žodžius arba išliejami drobėje. Jų kūriniuose pamatome realybės atspindį – tai, kas yra aktualu. Kitaip tariant, tendencijas. Festivalio dalyvių laukia ne vienas meninis pasirodymas, kuris sukels naujų minčių, padės atrasti šviežius požiūrio kampus ir „pagauti“ tendencijas“, – sako renginių organizatorius A. Kamantauskas.

Ryčio Šeškaičio nuotr./Performanso „Vandens kūnas“ akimirka
Ryčio Šeškaičio nuotr./Performanso „Vandens kūnas“ akimirka

Ruošdamasis idėjų ir tendencijų festivaliui R.Žigonis panoro savo kūriniams įkvėpti gyvybės ir ryžosi naujai avantiūrai: įprastas galerijos sienas nutarė išmainyti į baseiną, o žiūrovus iš pasyvių stebėtojų paversti aktyviais parodos dalyviais.

„Mintis pratęsti kūrybą už paveikslo ribų, įtraukiant žmones ir meditaciją, įkvėpė sukurti naują tapybos darbų pristatymo formatą, visiškai griaunantį standartinius parodos rėmus. Kabinti paveikslus greta vandens yra „ne formatas“, kuris asocijuojasi su baime, kad paveikslas apsitaškys, įkris ar dar kaip nors susigadins. Pavojingas momentas, bet jis iškelia į paviršių jausmus“, – šypsosi R.Žigonis.

Menininkas stebina ne tik pasirinkta erdve, bet ir renginio scenarijumi. Valandos trukmės performansas-paroda „Vandens kūnas“ prasideda nuo įspūdingo sinchroninio plaukimo pasirodymo, kurį atlieka meninio plaukimo sportininkės „Aquanettes“ ir „Hobiverse“ bei joms akomponuojanti dainininkė Guoda Žukauskaitė, o baigiasi WATSU® ir YUTSU vandens terapijų įkvėpta grupine meditacija. Ją lankytojams praveda vandens terapijų kūrėja Jurgita Inga Švedienė.

„Vanduo yra terpė, per kurią mes ateiname į šį pasaulį, per vandenį įvyksta įsikūnijimas. Norime kiekvieną žiūrovą grąžinti į pirmykštę būseną, kurią patyrėme dar būdami motinos įsčiose, nes tikime, kad dauguma gyvenime ieško šio prisiminimo – to absoliutaus saugumo, visa apimančios meilės ir buvimo be pastangų“, – už pasirodymo slypinčią gilią mintį atskleidžia idėjos autorius R.Žigonis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis