Nors dizainerė Karina Panina pradėjo savo kelią visai neseniai, tačiau jau yra sukaupus nemažą patirties bagažą: yra kūrusi kostiumus ne vienai Lietuvos įžymybei, pristačius kolekcijas žinomuose tarptautiniuose renginiuose, bendradarbiavo su tokiomis didelėmis įmonėmis, kaip „Adidas“ ir „Teleloto“. Jų besitęsiančią draugystę galima stebėti ir naujausioje kolekcijoje.
Šiemet dizainerė pasiryžo savo pirmajam nepriklausomam reginiui, kurį pasak jos, paskatino daryti pažintis su dabartine vadybininke Nerija Kanapkaite.
Dizainerei Karinai Paninai pirminė kolekcijos idėja kilo po visų pastarųjų metų įvykių, kuomet pristatė savo kolekciją įvairiuose mados renginiuose, o jos darbai tapo pamėgti Lietuvos stilistų ir žvaigždžių.
„Po visų renginių ir projektų atėjus ramybei, prie kurios nesu pratusi, pasimetu ir klausiu savęs: kas aš? Nežinau. Prisimenu, jog ką tik baigiau mados dizaino studijas, tad Google paieškoje ieškau žodžio reikšmės: dizaineris – konstruktorius, dailininkas… Konstruktorius – „Lego“, – pasakoja ji.
Fotogalerija:
„Kolekcijos ,,Ne savo batuose‘‘ idėja man kilo iš pasimetimo būsenos, kuomet išsibarsčiau save daugybėje veiklų ir meilės santykiuose. Kartu su „Lego“ detalėmis kostiumuose vėl ėmiau kurti ir dėlioti save. Tuo periodu ,,viską išmanančios tetos‘‘ man nuolatos linkėjo „įsižeminti‘, o aš tik eilinį sykį iš to įsikvėpiau“, – atvirauja dizainerė.
Pritaikydama „Lego“ kaladėlės vaizdą drabužio konstrukcijai, Karina ieškojo novatoriškų drabužio jungčių ir taip sukūrė autentiškų siluetų bei formų kostiumus, kurie kuria kolekcijos eilutės dinamiką. Kolekcija susideda iš dviejų dalių – pirmoje drabužiuose „Lego“ inspiraciją vaizduoja pakankamai tiesiogiai, vėliau detalės suabstraktėja iki daugybės padėvėtų drabužių detalių, iš kurių kuriami įvaizdžiai. Kolekcijos leitmotyvu tapo „Lego“ kojas primenantys batai, kurie viena vertus sukibę su plokštuma vaizduoja stabilumą, tačiau iš tiesų jais vaikštant stabilumas pranyksta.
Kolekcijos pristatymas buvo išpildytas, o kiekvienas elementas apgalvotas. Visą pasirodymą atidarė dizainerės kurtas video kartu su ukrainiečių komanda: operatoriumi Max Moylenko ir atlikėja Sonya Goldy. Atlikėja video medžiagai sukūrė vienos natos melodiją bei įgarsino anksčiau dizainerės kurtą poeziją. Tačiau video – tai tik įvadas į tolimesnę pristatymo režisūrą, kurią lydėjo dizainerės sukurta muzika bei muzikoje vyraujantys dialogai, kuriuos scenoje imitavo pasamdyti aktoriai.
„Tiesiog paėmiau garso takelį ir ant jo pati įgarsinau man reikalingą dialogą. Manau, net labai profesionaliai atliktas produktas man gali neturėti vertės, jeigu man jį pagal savo matymą kurtų kitas žmogus. Pranyktų ryšys su visuma ir pasauliu, kurį noriu kurti ant podiumo. Man patinka įsikvėpti iš tiesos, todėl taip pat manau, jog buitiškai, mėgėjiškai atlikti darbai gali turėti daug daugiau žavesio ir būti labiau paveikūs“, – teigia Karina Panina.
Apie įkvėpimą iš nepagražintos tiesos liudija ir renginio lokacijoje sukurta aplinka. Nors ir pristatymas vyko filmavimų studijoje Tarandėje, kūrėja sąmoningai atsisakė ryškių televizijai būdingų apšvietimų. Salėje besiburiuojantys svečiai buvo kviečiami fotografuotis prie neeilinės fotosienelės pagamintos iš panaudotų kartono dėžių. Pasak pačios dizainerės, šis sprendimas yra ne tik griaunantis ir keičiantis glamūro sąvokos suvokimą, bet ir kuriantis tvarumą.
Karinos Paninos debiutas ne tik sužavėjo svečius, bet ir perteikė dizainerės kūrybinę kelionę bei jos įkvėpimo šaltinius, atskleidė paiešką stabilumo ir savitumo madoje.