„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Ženklo „atsikeli ir varai“ kūrėja Aušra Šeduikytė: „Drabužiai su arklio galva – tiems, kas gulasi vėlai ir keliasi anksti“

Skubantiems ir užimtiems miestiečiams jau pažįstamo prekės ženklo „atsikeli ir varai“ kūrėja Aušra Šeduikytė patogių, kasdien dėvėti skirtų drabužių liniją neseniai papildė naujais apdarais rudeniui ir žiemai. Iš ankstesnių jaunosios kūrėjos kolekcijų į naujausią atkeliavo populiariausi, ištikimų gerbėjų jau patikrinti „atsikeli ir varai“ drabužių modeliai – suknelės, marškinėliai, mautai.
Aušros Šeduikytės kurti modeliai
Aušros Šeduikytės kurti modeliai / Tomo Vyšniausko nuotr.
Asmeninio albumo nuotr./Aušra Šeduikytė
Aušra Šeduikytė

„Dalis naujosios rudens-žiemos kolekcijos yra senųjų tęsinys. Tiesa, naujojoje nebeliko raštuotų audinių. Juos pakeitė ir viską suvienijo tautinio rašto motyvu puoštas, kruopščiai išsiuvinėtas arklys. O klientų jau pamėgti ir patikrinti modeliai – marškinėliai ar reguliuojama suknelė su virvele bei mautai – keliauja iš kolekcijos į kolekciją, tik jau kitomis spalvomis ir su naujomis detalėmis“, – pasakoja A. Šeduikytė.

Iš kolekcijos į kolekciją keliauja ir kūrėjos itin mėgiama jūrinė bei kitos šaltos, ramios, žemiškos spalvos. Naujoji „atsikeli ir varai“ kolekcija irgi palyginti tamsi, gana šaltų spalvų ir tuo pat metu universali: drabužiai lengvai derinami ir gerai pritaikyti lietuviškai žiemai – iš storos medvilnės, su pūkeliu iš vidaus.

Kurdama arkliuku puoštus drabužius A. Šeduikytė siekia, kad kiekvieną jų būsimasis savininkas taip įsimylėtų, kad nesiskirtų kone kasdien. „Apranga domiuosi labiau iš socialinės ir praktinės pusės. Man visada buvo įdomu, ko žmonėms reikia kasdien, kas jiems patogiausia. Kodėl draugė nori švarko su katėmis, bet visada dėvi tik įprastą juodą? Kodėl parduotuvėse nėra paprastos pilkos suknelės, o tik su užrašais ir apkarstytos visokiais barškalais? Juk visi nori paprastos, be nieko. Labai norėjau sukurti tai, ką mielai dėvėčiau pati, ir ko, maniau, ieško kiti. Juk madoje jau viskas išrasta, nieko naujo nebesugalvosi, tad dabar svarbiausia palengvinti žmogui gyvenimą – kad būtų patogu ir ryte atsistojus prie spintos nereikėtų daug ir ilgai galvoti“, – apie tai, kaip gimė „atsikeli ir varai“, pasakoja A. Šeduikytė.

Profesija – pretendentė

„Simbolis su arklio galva sukurtas žmonėms, kurie gulasi vėlai ir keliasi anksti. Šis ženklas simbolizuoja sunkiai dirbantį arklį, todėl ir yra skirtas daug dirbantiems, nuolat užimtiems žmonėms. Aš pati vakare visada būnu laiminga, nes visa mano diena buvo pilna veiklos ir neįsivaizduoju savęs kitaip. Jeigu ir jūs prieš guldami miegoti ir ryte, dar neatmerkę akių, jau galvojate, kur atsikėlę varysite, kokius darbus per dieną dirbsite, mano kuriami drabužiai tikrai skirti jums“, – sako A. Šeduikytė, ir pati kasdien atliekanti daug užimto vadybininko funkcijų bei derinanti tiek „atsikeli ir varai“ reikalus, tiek darbą kūrybinėje agentūroje. Tiesa, pati savęs dizainere vadinti ji nedrįsta, mat yra baigusi matematikos ir jos taikymų studijas. Ir tik vėliau – ir tik pusę metų – mokiusis mados dizaino Vilniaus dizaino kolegijoje.

Tomo Vyšniausko nuotr./Aušros Šeduikytės kurti modeliai
Tomo Vyšniausko nuotr./Aušros Šeduikytės kurti modeliai

Nuo matematikos pasukti link kūrybos Aušrą paskatino daug aplinkybių – tiesiogiai ir netiesiogiai. Tai ir močiutė, visą dieną dirbdavusi sunkius ūkio darbus, o naktimis rišdavusi kilimus, siūdavusi, siuvinėdavusi ir rengusis sluoksniais. Taip pat mama, mokanti viską pataisyti, labai kukli, subtili ir minimalistiška. Ir 12 metų, praleistų šokių ansamblyje – su atmintyje giliai įsirėžusia scena, tautiniais ir pramoginiais bei teatro kostiumais, grimo kambariais bei pridususiu drabužių sandėliu. Ir dramos būrelio patalpos rūsyje, ir priplėkę lagaminai, prikimšti keisčiausių kostiumų.

„Visa mano aplinka suteikė labai daug įkvėpimo tam, ką dabar darau. Nuolatinis domėjimasis mada lydėjo visur – nesvarbu, ką mokiausi ar dirbau. Tik tą madą aš visada suvokiau kiek kitaip: niekada neturėjau mados tinklaraščio ir kasdien neįkeldavau nuotraukos, kaip geriu kavą ir skaitau „Vogue“. Niekada nesekiau tendencijų, neturėjau mėgstamiausių dizainerių, nebuvau pamišusi dėl daiktų ir skudurų. Tiesiog neturėjau tam nei lėšų, nei laiko. Reikėjo įrodinėti matematikos teoremas, eiti į spektaklius ir 2 valandas stovėti troleibuse su maišu drabužių iš „Humanos“, kuriais aprengsiu matematikų roko operos muzikantus. Pradėjau nuo praktikos. Jeigu nežinai, kaip, tai vis tiek daryk ir sužinosi – kad ir iš 5 karto. Jeigu nieko nedarysi ir visko bijosi, niekada nieko neišmoksi. Net jei ir 5 knygas apie švarko sukirpimą perskaitysi, kol nekirpsi, nieko nebus. Viena mergina neseniai mane pavadino pretendente. Juokiausi. Bet paskui pagalvojau, kad šitam gyvenime visi mes pretendentai, nes vienos srities jau mažai kam pakanka“, – apibendrina A. Šeduikytė.

Tomo Vyšniausko nuotr./Aušros Šeduikytės kurti modeliai
Tomo Vyšniausko nuotr./Aušros Šeduikytės kurti modeliai

Kurdama įkvėpimo ji semiasi iš sovietinės spalvų paletės ir sovietinio grafinio bei daiktų dizaino. A. Šeduikytę taip pat inspiruoja prancūzų aktoriai ir emocijos aštuntojo dešimtmečio french new wave filmuose. „Dar gatvė kasdieninė, britų klasikinis stilius, kosmosas, lietuvių, škotų, Artimųjų Rytų folk elementai, japonų minimalizmas, Karlo Lagerfeldo genialumas ir kūrybinė elegancija. O mano naujausias pamišimas yra  Mongolija“, – sako arkliuko kūrėja. Visi šie įkvėpimo šaltiniai į jos gyvenimą atkeliavo veikiant daugelį įvairių dalykų, keliaujant, stebink žmones.

Artimiausiame jaunosios kūrėjos darbų sąraše – prekės ženklo „atsikeli ir varai“ kelionė į didžiuosius Lietuvos miestus, o į užsienio rinkas – su anglišku prekės ženklo išaiškinimu „horsehead label“ bei šūkiu ready to go. Jis bent iš dalies pakeičia beveik nepakeičiamą lietuvišką atsikeli ir varai. A. Šeduikytės darbų sąraše – taip pat ir e. parduotuvė bei interneto svetainė. Jaunoji kūrėja svajoja sukurti kolekciją ir dideliam drabužių tinklui bei padirbėti dideliuose mados namuose, taip pat – sukurti kostiumus modernaus šokio spektakliui arba operai.

Tomo Vyšniausko nuotr./Aušros Šeduikytės kurti modeliai
Tomo Vyšniausko nuotr./Aušros Šeduikytės kurti modeliai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“