„Sako, dirbtinis intelektas tapo pirma sintetine gyvybės forma mūsų planetoje. Taigi šiam žurnalo projektui negalėjome įsivaizduoti tinkamesnės herojės nei Jolita, kuri savo kūrybai daugiausia naudoja organines medžiagas – žemes, medieną, maisto produktus... Norėjome sujungti tuos du visiškai skirtingus pasaulius ir parodyti, kad jie gali egzistuoti vienoje erdvėje, nenuneigiant nei žmogaus, nei dirbtinio intelekto įdirbio. Todėl ir vaizdai, kuriuos matote, nėra įprasti dirbtinio intelekto piešinukai – tai realios fotosesijos ir piešinių sintezė“, – sako Dovilė Lebrikaitė, žurnalo „Žmonės“ vyr. redaktorė.
„Kuriant fotosesiją žurnalui, norėjosi pažiūrėti, ką sugeneruos dirbtinis intelektas, pamaitintas mano darbais ar idėjomis. Pasitaikė auksinių ėjimų, kai gavęs mano konkretaus darbo nuotrauką jis iškart pagaudavo mintį ir sukurdavo puikų rezultatą. O prie kitų nuotraukų su „Žmonių“ grafikos dizaineriu Antanu Jokubaičiu sėdėjome valandomis, keisdami ir išieškodami kiekvieną detalę“, – prisipažino J.Vaitkutė.
Žurnale „Žmonės“ J.Vaitkutė atsivers apie skyrybas su vyru Silverstru Dikčiumi, įveiktas psichologines problemas ir jos nesibaigiantį kūrybos variklį. Menininkė rami, kad dirbtinis intelektas kol kas yra bejėgis prieš žmogaus idėjas.
„Neseniai pasirodė tyrimas, kurio metu žmonės vertino kūrybiškumą, originalumą – konkursui buvo pateikta ir žmonių, ir dirbtinio intelekto programėlės „Chat GPT“ kūryba. Programa pasirodė esanti kūrybiškesnė už vidutinį žmogų. Betgi ji nėra kūrybiškesnė už kūrybišką žmogų“, – įsitikinusi 27 metų menininkė.
Ji įsitikinusi, kad pagrindinis žmogaus privalumas prieš dirbtinį intelektą – netobulumas: „Tai esminis skirtumas tarp žmogaus ir dirbtinio intelekto – netikėtumu dar galime pakonkuruoti.“
Dirbtinio intelekto eksperimentai atsiskleis ne tik viršelio istorijoje. Žurnalo autoriai pakalbino ir kitus šiose srityje dirbančius menininkus. Be to, žurnalą papuoš ir dirbtinio intelekto kurtos reklamos.
„Labai smagu leistis į tokius eksperimentus. Leisdami žurnalą „Žmonės“ nuolat ieškome naujų idėjų. Kartu žinome, kad mūsų pagrindinė stiprybė – herojai ir atvirumas, kurį jie mums patiki jau daugiau nei du dešimtmečius, ir jį taip vertinantys mūsų skaitytojai“, – sako vyr. redaktorė D.Lebrikaitė.
Specialusis „Žmonių“ numeris prekybos taškuose – jau ketvirtadienį, Žmonės.lt prenumeratoriams – jau šiandien, skaitykite čia.