Festivalis „Hip-Hop Kemp“ jau kuris laikas puoselėja senąsias šios subkultūros tradicijas. Pavadinimas savaime įpareigoja kviestis tik hip-hopo muzikos žanro artistus bei gatvės meno atstovus.
Renginio vieta vis dar kuriama unikalioje aplinkoje – koncertai vyksta buvusiame kariniame oro uoste. Lėktuvų angarai keičiami į urbanistines koncertu sales su galingomis garso sistemomis, o buvę pakilimo takai skiriami riedlenčių sporto meistrams, krepšinio aikštėms bei atributikos prekyvietėms.
Keturios dienos nenutrūkstančių pramogų prasideda jau trečiadienį. Didžioji dauguma svečių sugūžėja savaitės vidury. Šįmet priešfestivalinę diena karaliavo amerikietiškojo fundamentalaus repo atstovai „Lord Lhus & Babylon Warchild“ bei legendinis Los Andželo atlikėjas „Mykill Miers“. Festivalis dar tik prasidėjo, o muzikiniai angarai jau buvo perpildyti ištikimais fanais.
Ketvirtadienis – pirmoji oficialioji „Hip-Hop Kemp“ diena. Kaip kiekvienais metais, taip ir šįmet nemaža dalis koncertų buvo skirti vietines reikšmės regiono muzikos virtuozams iš Lenkijos, Čekijos ir Slovakijos. Tačiau tai tik nedidelė duoklė žiūrovui tarp čia atvykstančių pasaulinio garso atlikėjų.
Šį kartą pirmąją dieną startavo charizmatiškieji britai „The Four Owls“. Pasidabinę išskirtinėmis kaukėmis atlikėjai nė akimirkai neleido atitraukti akių nuo savo pasirodymo. Pagrindinėje scenoje juos keitė Los Andželo miesto veteranas „Evidence“. Garsios grupės „Dilated Peoples“ narys atliko savo solo programa drauge su kolega DJ Babu bei pasirodymo pabaigoje ant scenos netikėtai pasikvietė bičiulį „Rakaa Iriscience“.
Tik pasibaigus šiam šou didžioji dalis žiūrovų skubėjo į šalia esantį angarą stebėti jaunos ir energingos atlikėjos iš Amerikos – „Reverie“. Savo užkrečiamu temperamentu reperė paruošė žiūrovus prieš didįjį šio vakaro įvykį – „Yellawolf“ pasirodymą. Alabamos skanų hip-hopo atstovas darė visišką šou ant scenos: šokinėjo ant didzėjaus stalo, laužė mikrofono stovus ir viską kas pakliūdavo po ranka. Nepaistant kardinalaus elgesio „Yellawolf“ sugebėjo nepriekaištingai atlikti visus garsiausius savo kūrinius.
Tuo ketvirtadienis nebuvo užbaigtas, todėl dalis minios traukė stebėti pernai metų geriausio pasaulyje „Red Bull Thre3style“ didzėjaus pasirodymo. Vokietis „Eskei83“ per pusantros valandos grojimo sugebėjo sugroti bemaž 100 kurinių maišydamas įvairius muzikinius stilius bei meistriškas technikas. Po šio didžėjaus šou daugelis liko stebėti jaunojo niujorkiečio „HD Been Dope“.
Vos dvidešimties metų atlikėjas jau jaučiasi kaip savo stiliaus virtuozas. Įkaitinęs atmosfera reperis užleido sceną savo kraštiečiui, Lietuvoje šįmet viešėjusiam „Homeboy Sandman“. Ketvirtadienis buvo užbaigtas užtikrinta hiphopo doze.
Antroji festivalio diena smogė ne ką silpnesniu muzikiniu užtaisu. Pagrindinę scena šturmavo Los Andželo reperis, aktorius bei muzikos prodiuseris „Hopsin“. Išskirtinės išvaizdos atlikėjas dalino galinga energiją auditorijos link, stebindamas savo charizma.
Jį netrukus keitė vienas žymiausių nūdienos repo atstovų – „Joey Bada$$“. Kartu su prodiuseriu bei didzėjum „Statik Selektah“ niujorkietis subūrė bene didžiausią publiką viso festivalio metu.
Naktinę penktadienio programą tęsė galingieji pogrindinio hiphopo meistrai „Apathy & Celph Titled“ kartu su DJ Illegal. Kas antras žiūrovas jų koncerto metu kartojo dainų žodžius. Tai buvo vienas gražiausių pasirodymų, kur muzikantai kartu su publika stojo į vieną supratingumo liniją.
Visiška priešprieša šiems atlikėjams buvo soul muzikos prieskoniu pagardintas amerikietės „Akua Naru“ šou. Dailaus balso atstovė kuriam laikui užhipnotizavo ir atitraukė žiūrovus nuo skambios ritmikos ir sodriu boso linijų.
Penktadienio vakaro vyšnia ant torto tapo legendinio vokiečiu funk ir hiphopo didzėjaus „Marc Hype“ grojimo sesija. Patefonu didmeistris rodė savo sugebėjimus grodamas vien septynių colių plokštelėmis sugebėdamas išjudinti visus buvusius aplink.
Paskutinioji „Hip-Hop Kemp“ diena – šeštadienis – jau buvo užprogramuota ilga koncertine programa. Pagrindinę sceną tądien atidarė legendinė Niujorko trijulė „Gangstarr Foundation“. Savo solo programomis bei bendrais kūriniais dalinosi Lietuvoje viešėjęs „Jeru The Damaja“, taip pat „Big Shug“ ir „Lil Dap“.
Vienas iš artistų – „Lil Dap“ – sugebėjo pamiršti dainos žodžius ir neadekvačiai elgtis ant scenos.
Tačiau legendos kartais genda. Ir nors pasirodymas buvo pagardintas garsiais atlikėjų hitais, vienas iš artistų – „Lil Dap“ – sugebėjo pamiršti dainos žodžius ir neadekvačiai elgtis ant scenos.
Po šio paradoksalaus išėjimo, sceną okupavo garsiausias hiphopo prodiuseris ir didzėjus – DJ Premier. Pastarasis atliko programą drauge su Detroito pažiba „Royce Da 5'9“. Preciziškas kurinių maišymas, bendravimas su publika ir vienas su kitu nepaliko nei vieno abejingo auditorijoje. Galima drąsiai teigti, jog tai buvo geriausiais šių metų „Hip-Hop Kemp“ pasirodymas.
Aukštos kartelės nepaleido žymieji olandai „Dope D.O.D“, kurie sugebėjo užkurti tikrą chaosą ant scenos ir už jos ribų. Pastaruosius keitė epinės hip-hopo komandos „Wu-Tang Clan“ narys „Ghostface Killah“. Nors atlikėjas buvo suplanavęs turą su dar vienu savo grupės nariu, dėl vadybininkų klaidos turėjo atlikti solo programą.
Susidarė toks įspūdis, jog pasirodymas nebuvo pakeistas ir Niujorko reperis atliko nemažą šūsnį pačių „Wu-Tang Clan“ grupės kūrinių, neįtraukdamas net garsiausių savo hitų. Tačiau tai nesudarė blogų sąlygų gan nepriekaištingai atlikti programą ir užsiūbuoti minią.
Garsiausią, jau keturioliktąjį kartą vykųsį, Europos hiphopo festivalį uždarė klasikiniai senosios mokyklos repo atstovai „Mobb Deep“. Pastarasis duetas šią vasarą taipogi lankėsi lietuviškajame „Galapagų“ vasaros renginyje.
Programa buvo itin panaši, tačiau su kitokiu energijos užtaisu, kadangi Čekijos atveju prie scenos susibūrė virš 20 000 hiphopo mėgėjų ir visi vienu metu dalinosi geriausiomis festivalio emocijomis.
Be gausių muzikinių pasirodymų „Hip-Hop Kemp“ vis dar turi savo nepakeičiamą atmosferą – begales papildomų pramogų. Šįmet vėlgi vyko gatvės krepšinio varžybos, riedutininkų kovos ant itin didelių puslankio formos rampų, vinilo turgeliai ar gatves šokių čempionatai.
Nemažai erdvių buvo skirta grafičių menui, hiphopo didzėju kūrybinėms dirbtuvėms, veikė netgi vandens pramogos su baseinais. Bet kuriuo metu einant iš vieno koncertinio angaro į kitą, atsiranda didelė pagunda užstrigti pramogų zonoj.
Čekiškasis hiphopo muzikos ir kultūros festivalis „Hip-Hop Kemp“ yra neabejotinai numeris vienas savam žanre visoje Europoje. Nors po pernai metų atlikėjų sąstato buvo užkelta didi kartelė ir keturioliktasis atrodė kiek silpnesnis, vis dar yra kur pasitempti.
Hradec Karlovė miestelio apleistas oro uostas išlieka atviras rugpjūčio mėnesio reperiu sambrūzdžiui iš viso pasaulio. Reikia pasidžiaugti, jog šis festivalis vis dar gyvas ir energingas. Neabejojama, jog kitų metų jubiliejinė laida atneš dar skambesnių vardų bei emocijų.