Vasaros viduryje vykusio festivalio „Midsummer Vilnius“ metu kultinės dainos „Marso kanjonai“ gerbėjus nustebino netikėtu skambesiu – atlikėjas scenoje pasirodė ne vienas, o su įspūdinga muzikos prietaisų mašina – „robotu“. Šį instrumentą A.Mamontovas susikūrė pats, o koncerte susirinkusiems klausytojams atrodė, kad už atlikėjo nugaros skamba pats orkestras.
Visgi jokio orkestro už dainininko nugaros nebuvo, viską atliko jis pats. O ketvirtadienio vakarą vykusiame „Elektromechaniniame koncerte“ jis dar kartą įrodė, jog klausytojus savo dainomis gali pritrenkti ir su neįtikėtinu prietaisu. Na, o dar gilesnį pojūtį svečiams suteikė ir pats Šiuolaikinio meno centras, kuriame legendinėms A.Mamontovo dainoms naują atspalvį suteikė modernus menas.
Pasirodo, elektroninė muzika Andriaus gyvenime sukasi jau ilgą laiką. Ir nors atrodo, kad šią muziką atlikti nėra sudėtinga, tačiau realybė visiškai kitokia – tai reikalauja labai daug pastangų ir pasiruošimo. Atlikėjas ne vieną kartą bandė į savo dainas įtraukti elektroninės muzikos elementų, tačiau, anot jo, jie tinka ne visiems jo kūriniams.
„Elektromechaninio koncerto“ akimirkos – galerijoje:
„Man norėjosi rasti naują atlikimo būdą, tad sukonstravau tokį įrenginį, kuris elektromagneto pagalba groja perkusiniais instrumentais. Jau pusmetį prie to dirbu. Kai kiti džiaugėsi vasarą, aš, tiesą sakant, jos visai nemačiau, visą laiką sėdėjau prie kompiuterio ir programavau“, – apie koncertą anksčiau 15min pasakojo Andrius Mamontovas.
„Nežinau, kas man šiuo metu būtų įdomiau, nei įvairios rankenėlės, sujungimo laidai. Peržiūrėjus mano paieškos istoriją internete dažniausiai rasime informaciją apie sintezatorius“, – juokiasi atlikėjas.
Tiesa, A.Mamontovas koncerto metu naujam gyvenimui prikėlė ir seniai užmirštas dienas. Dainininkas gerbėjus nustebino ir tokiais kūriniais kaip „Ar tai būtum tu?“, „Kitoks pasaulis“, „Rudenio vėjas“, „Dar ilgai“, „Vieną kartą Paryžiuj“.
Su tikru orkestru atlikėjas pasirodė praėjusiais metais. Tada „Midsummer Vilnius“ festivalyje A.Mamontovas surengė debiutinį koncertą kartu su orkestru, kuris dar visai neseniai baigė anšlaginį turą po didžiąsias Lietuvos arenas.
Be to, A.Mamontovo albumo „Šiaurės naktis. Pusė penkių“ naujoji versija nuskambėjusi drauge su Lietuvos kameriniu orkestru, diriguojamu Modesto Pitrėno buvo įrašyta legendinėje „Abbey Road“ studijoje, Londone.