2019 06 25

Atlikėja Ieva Narkutė: „Nelaiminga meilė – kaip mandarinai“

Festivalį „Untold City“, kuris muzikos istorijų klausytis kvies po žvaigždėmis Vilniaus senamiestyje, VU didžiajame kieme, atidarys romantiškoji Ieva Narkutė. Specialiai festivaliui dainininkė parengė naują programą „Vasaros meilės taisyklės“, kuri ir skambės atidarymo šventėje – rugpjūčio 1 d. Vasarą – daugiau ne tik atviro kūno, bet ir sielos. Apie tai, kokia būna vasaros meilė,  kalbamės su Ieva Narkute.
Ieva Narkutė
Ieva Narkutė / Martyno Vitėno nuotr.

– Atidarysi festivalį „Untold City“ VU didžiajame kieme. Rengiesi šiam koncertui ypatingai?

– Labai simboliška, kad į VU didįjį kiemą grįžtu būtent su „Vasaros meilės taisyklių“ programa. Mat paskutinį kartą ten stovėjau prieš septynerius metus irgi vasarą, laikydama rankose klinikinės psichologijos magistro diplomą. Tam tikra prasme ir išėjau iš to kiemo, ir vėl į jį grįžtu kaip psichologė – kalbu žmonėms apie jausmus, apie santykius, apie buvimo kartu grožį ir siaubą. Prieš penkmetį turbūt būčiau sakius, kad neramu, baisu ir keista, jog tenka koncertuoti tokiose ypatingose vietose ir dar festivalio atidaryme. Tačiau dabar jau nebekeista. Tik jaučiu begalinį dėkingumą pasauliui, klausytojams ir savo kelyje sutiktiems žmonėms, kad man leidžia gyventi su muzika.

– Ar pati savo gyvenime vadovaujiesi meilės taisyklėmis?

– Labai stengiuosi vadovautis, nes tikiu, kad daugiau ar mažiau jų laikydamasis žmogus gali gauti labai neblogų rezultatų.

– Kuri tau pati svarbiausia?

– Apie švelnumą, ir kaip jo negalima išdalinti svetimiems, o privalu parnešti tiems, su kuriais nusprendėme kurti gyvenimą kartu. Aš, kaip ir daugelis mūsų, dažnai tai pamirštu, todėl man ir šitos taisyklės svarba – didelė.

Vilmanto Morkvėno nuotr. /Ieva Narkutė
Vilmanto Morkvėno nuotr. /Ieva Narkutė

– Meilės taisyklių rinkinys nuolat pildosi, kokią naujausią atradai?

– Nelaiminga meilė – kaip mandarinai. Kodėl? Atskleisiu koncerte rugpjūčio 1 d.

– Ką manai apie taisyklę „meilė trunka trejus metus“?

– Jeigu ir trunka trejus metus, tai tikiuosi, kad gali trukti ir kažkiek kartų po trejus metus. Jeigu pasiseka – gal net su tuo pačiu žmogumi. Norėčiau.

– Vasaros romanas: už ar prieš? Esi kažką panašaus patyrusi?

– Už. Nes aš apskritai – už romanus. Patyrusi esu ir vasaros, ir žiemos romanų. Mažiausiai – pavasario.

– Kaip manai, ar meilės taisyklės vienodos visiems, ar jos skiriasi vyrams/moterims poroms/vedusiems, vaikų turintiems/ bevaikiams?

– Manau, kad vienodos. Nes meilė savo branduolyje visada yra visiems tokia pati. Skiriasi tik rūbai, dekoracijos ir veiksmo vieta.

– Jei yra meilės taisyklės, tai ko gero yra ir meilės klaidos. Kokią esi padariusi didžiausią, iš kurios patartum kitiems pasimokyti?

– Klaida yra būti su žmogumi, su kuriuo būnant tavo paties meilė sau ne auga, o mažėja. Esu šitą klaidą padariusi. Tą meilės sau termometrą reikia visada laikyti įjungtą, kad laiku prigriebtume nemeilės sau atsiradimą.

– Pavasarį tavo meilės taisyklių paklausyti pilna Šv. Kotrynos bažnyčia susirinko net du kartus. Į vasaros koncertus bilietai irgi tirpsta. Kas dėl to kaltas?

–Kalčiausia čia – aš, o po to – taisyklės, dainos ir albumas. Maloniai kaltę išpirksiu naujais koncertais. Jei rimtai, tai tikiu ir matau, kad per daugiau nei dešimt metų nuoseklaus darbo man pavyko rasti savo klausytoją, kuris ne vien įsiklausantis, pastabus, su puikiu humoro jausmu, bet dar ir ištikimas. Tai didžiausia dovana atlikėjui.

– Koncertuose jau dainuoji bent tris visiškai naujas dainas. Kada naujas albumas?

– Kitais metais. Arba dar kitais.

– Ko tikėtis iš jo? Daina „Šviesos“ parodė, kad esi linkusi drąsiai eksperimentuoti. Tęsi ta kryptimi?

– Manau teisingiausia iš jo būtų tikėtis Narkutės – tokios pačios, bet ir kitos. Aš ir kitiems, ir pati sau leidžiu keistis, tad būtų smagiausia, jeigu ir klausytojai man tai leistų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis