Jos pasirodymai daugeliui įsimena ilgam, o atvykę į koncertus gali tikėti ir paties netikėčiausio scenarijaus – scenoje Fever Ray įsuka į užburiantį, tarp realybės ir fantastikos besimaišantį avangardinį spektaklį.
Švedų muzikos žvaigždės, buvusios „The Knife“ vokalistės pasirodymas Vilniuje – ilgai lauktas, į gastroles po pertraukos besileidusi dainininkė Lietuvoje vieši pirmą kartą, o šis jos šou – ir vienintelis Baltijos šalyse.
Tačiau nors po Fever Ray kauke slepiasi viena spalvinga asmenybė, kartu su ja į koncertinį turą leidosi gausi ir ne ką mažiau originalumu ir savitu stiliumi išsiskirianti komanda.
Muzikos anarchiste vadinama švedų elektroninės muzikos žvaigždė pastaruoju metu koncertuoja su merginų kompanija, kurioje – perujietiško kraujo turinti Helena Gutarra, Irane gimusi ir grupėje mūzos vaidmenį gavusi Maryam Nikandish, būgnais grojančios – Kolumbijoje gimusi Diva Cruz bei argentinietė Liliana Zavala bei elektroninį triukšmą kurianti Mikaela Hansson – grupėje vien tik merginos.
Nuo to, kai 2009 metais pasirodė pirmasis Fever Ray solinis albumas tokiu pat pavadinimu „Fever Ray“, pasikeitė ne tik pačios muzikos skambesys, bet ir pati Karin. Dabar ji – drąsesnė, begėdiškesnė, labiau šokiruojanti, kupina uraganiškos energijos, primenančios senas sunkiojo metalo grupes, kuriose netradicinės orientacijos vyrai, apsirengę keisčiausiais apdarais, šiurpindavo padorią visuomenę.
Fever Ray dainų tekstuose skamba tokios frazės kaip „laisvę abortams ir švariam vandeniui“ ir „galas branduoliniams ginklams“. Tai naujų seksualinių teritorijų atradimas ir šventė būti savimi.
Šiurpulingus elektroninius peizažus skrodžia šalčiausias Karinos ginklas – „kiborgiškas“ balsas. Jis kyla iki šaižaus sirenos klyksmo, krenta į tamsias gelmes, aidi ir hipnotizuoja.
Rodos, nepasikeitė tik viena – kol Karin su broliu dainavo duete „The Knife“, jiedu garsėjo nenoru gerbėjams atskleisti savo tikruosius veidus. Dabar prisistatydama Fever Ray Karin tikrąją tapatybę slepia po dar didesne kauke – į sceną ji žengia išsidažydama veidą, keisčiausiais apdarais transformuoja savo kūną ar tiesiog grodaja aklinoje tamsoje.
Fever Ray pasirodymas – tai muzikinis reginys su gilia potekste – tuo galėjo įsitikinti ir gerbėjai Vilniuje. Scenoje netrūko šviesų, spalvingų prožektorių, tačiau didžiausią svorį futuristinei scenografijai davė pati atlikėja ir kartu su ja koncertuojanti komanda. Į sceną merginų grupė žengė vilkėdama įspūdingais kostiumais.
Karin, atsiskyrusi nuo „The Knife“, sukūrė savo alter ego, kuris laužo moteriškumo ir seksualinius tabu. „Aš įrašiau dainą, kurioje 17 kartų nuskamba žodis „f*ck“. Iki tol gyvenime nesu pavartojusi šio žodžio“, – prisipažįsta 42-ejų Karin.
„Plunge“ yra jos feministinis pareiškimas. „Seksas yra labai politiškas. Jei nepakeisim žmonių požiūrio į kūną ir seksą, tikrai nesunaikinsim šių dienų politinės ir socialinės sistemos“, – drąsiai sako Karin.
Ji neslepia ir savo seksualinio dvilypumo, meilės moterims. Tai ji dar kartą priminė į sceną žengdama vilkėdama marškinėlius su užrašu, ant kurių pažymėjusi, jog ji myli švedų merginas nubraukė žodį švedes – meilė neva neturi nei lyties, nei tautybės.
Albumo „Plunge“ idėjas Karin išsakė ir manifeste, kurį nėra taip lengva iššifruoti: „Seksas yra darbas, meilė yra darbas, darbas yra seksas, darbas yra meilė, magiškam „yra“ virsmui galią suteikia muzika“, – rašoma Fever Ray interneto svetainėje. Kreivi geismai ir kūną užvaldantys ritmai yra Fever Ray protestas prieš kapitalizmą ir kontrolę.
Koncerte Vilniuje maišėsi emocijos ir vaizdai scenoje, koncertas buvo lyg drąsus ir įžūlus muzikinis pasakojimas apie žmogiškus geismus, šiurpinantis kraują stingdančiu balsu.
Pasirodymą Fever Ray pradėjo naujo albumo kūriniai, čia vienos pirmųjų suskambo „An Itch“, „A Part of Us“, o netrukus – ir bene garsiausias jos hitas „When I Grow Up“.
Kūriniai čia pritaikyti šokių aikštelei, todėl tiems, kurie tikėjosi „ledinės, šiurpios ir išdykusios“ Fever Ray teko kiek nusivilti – dabai scenoje ji lyg visiškai kitas žmogus.
„Mustn’t Hurry“, „This Country“, „Falling“ ar „Wanna Sip“ – skambant šiems jau spėjusiems išpopuliarėti kūriniams drauge į taktą lingavo visi susirinkę. Nors garsiausios ovacijos skambėjo „Fever Ray“ albumo hitams – pavyzdžiui, „I'm Not Done“, „Concrete Walls“ ar „Triangle Walks“ sulaukė itin audringų publikos šūksnių.
Kai po „IDK About You“ hito ir gerbėjų mintinai žinomos „Keep the Streets Empty for Me“ dainos Fever Ray jau tiesė ranką atsisveikinimui, susirinkę jos taip lengvai nepaleido ir švedė su grupe sugrįžo į sceną dar porai kūrinių. Koncertą užbaigė „If I Had a Heart“ ir „Mama’s Hand“.
Fever Ray – tai „popmuzika, kuriai scenarijų mielai būtų parašę broliai Grimai, o nufilmuoti galėtų nebent Davidas Lynchas“, teigia „The Guardian“.
Iš tiesų, suprasti ją ir patikėti tuo, kas vyksta scenoje, kartais tampa sudėtinga užduotimi. Tačiau veikiausiai būtent dėl tos priežasties atlikėja ir sugeba išlaikyti gerbėjų dėmesį – ji tiesiog būna savimi ir visuomet palieka šiokį tokį nežinomybės klaustumą, kai nuspėti, ko čia gali tikėtis, negali net ji pati.
„Man nepatinka normalūs ir įprasti dalykai“, – ne kartą yra sakiusi Karin. Fever Ray – tai muzika tiems, kuriems nebaisios sustabarėjusios normos ir ledinė žiema.
TAIP PAT SKAITYKITE: Švedų muzikos maištininkės Fever Ray koncerto Vilniuje nepraleido ir žinomi žmonės