Solinį muzikinį kelią Mexeny (Laura Kešytė) pradėjo 2018 metais, išleidusi debiutinį singlą „Better Stop“. Per šį laiką ji išleido 5 studijinius singlus ir klipą „On the Road“. Dalis sukurtos muzikos pateko ir į naujausią rinkinį „Automatic Woman“.
„Tikiu, kad klausytojams, kuriems patiko mano pirmieji kūriniai, antroji šio albumo pusė bus kiek netikėta. Leidau sau gerokai daugiau eksperimentuoti tiek formos, tiek turinio prasme, artėdama prie keistos nišinės eklektikos, kurioje yra trap'o beat'ų, old school roko elementų, rytietiškų motyvų, regio ir t.t.“, – sako Mexeny.
Parašyti albumą lydinčią dainą „Automatic Woman“ ją įkvėpė viename sci-fi seriale matyta personažė – robotė moters kūne. O postapokaliptinių nuotaikų albumui įpūtė ne vieną mėnesį pražaistas kompiuterinis žaidimas „Borderlands“. „Ateityje labai norėčiau prisidėti prie kino ar kompiuterinių žaidimų garso takelio kūrimo“, – teigia atlikėja.
Kartu ji priduria, jog savo kūriniuose mėgsta palikti „Easter egg'us“ – paslėptas žinutes, ar užkoduotas istorijas. Kartais jas gali suprasti daugelis, o kartais – tik vienas konkretus žmogus.
„Pavyzdžiui, dainos „Monsters“ pradžioje skambantis sintezatorius pulsuoja vieną natą tam tikru, pasikartojančiu ritmu, kuris Morzės kalba reiškia dainos pavadinimą. Na, o kūrinyje „Cobra“ yra kreipinys „Hey, Siri, what's the weather, man?“, dainoje atsiradęs po vieno įsimintino vakaro Palangoje, netikėtai patekus į audrą...“, – pasakoja Mexeny.
Albumą išgirsti galite čia.
Sodrios spalvos, tikras metalinis skambesys
Už atidumą bei kantrybę atlikėja dėkoja prie jos kūrybos prisidėjusiems garso režisieriams – Normantui Ulevičiui, Adui Gecevičiui ir Ramilui Mamedov.
„Tai, kas man patinka Mexeny kūryboje, tai neprognozuojamumas. Vieni prodiuseriai žino aiškiai – čia bus intro, stulpelis, priedainis, pragrojimas, o jos kūryboje nėra plano – viskas laisva forma. Aišku, tas nekonkretumas galbūt kelia iššūkių klausytojui, tad mano užduotis buvo šią muzikinę egzotiką suvesti į labiau suprantamą, populiaresnį formatą. Nors dabar, jeigu viską daryčiau iš naujo, gal palikčiau ir dar daugiau tos laisvės“, – mintimis dalinasi N. Ulevičius.
Jis ne tik suvedinėjo įrašus, bet ir prisidėjo prie skambesio paieškų. Kūrinyje „Automatic Woman“ daugelį instrumentų bei balsų perleido per vintažinio 1960-ųjų gamybos „Telefunken Spring reverb“ mikserį.
„Manau, šis analoginis įrankis labai paryškino kūrinio nuotaiką, suteikdamas garsinių iškraipymų, paslaptingo, tikro metalinio atspalvio, neįprasto šiom dienom, digital pasaulyje“, – sako garso režisierius.
Albumui „Automatic Woman“ viršelį sukūręs dizaineris Dominykas Koncevičius atskleidžia, ką simbolizuoja ryškus ir kiek neįprastas jo grafinis siužetas:
„Muzikos autorė norėjo pabrėžti dvi skirtingas albumo temas – vakarėlį ir dykumą. Įdomiausias, o kartu ir daugiausiai kūrybinės energijos pareikalavęs dalykas – sugalvoti, kokiu kampu visa tai atvaizduoti. Pasirinkau į dykumą nuvažiuojančio traukinio pjūvį, atveriantį viduje vykstantį vakarėlį.
Labai daug dėmesio skyriau koloristikai. Norėjau, kad abi paveikslo pusės būtų lygiavertės, nė viena nenukonkuruotų kitos. Tiesa, pirmasis viršelio eskizas buvo gerokai blyškesnis. Išgirdęs gyvą Mexeny pasirodymą supratau, jog reikia sodresnių spalvų, nes pati muzika yra ryški, bent mano kaip klausytojo patirtimi.“