Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2020 02 04

Festivalio „Karklė“ organizatoriai atvirai – apie sunkiausius metus ir festivaliautojo portretą

Neįvykęs festivalis, skeptiškas atlikėjų požiūris ir lankytojų nepasitikėjimas – tokio „palikimo“ 2017 metais sulaukė naujieji festivalio „Karklė“ savininkai, įsigiję ne tik puikiai žinomą vardą, bet ir visą krūvą iššūkių drauge, kuriuos įveikti pavyko tik po ilgo ir nuoseklaus darbo. Apie žingsnis po žingsnio atstatytą pasitikėjimą, Egidijaus Dragūno pagalbos ranką ir šiuolaikinio festivaliautojo portretą vienos populiariausių interneto tinklalaidžių „Pralaužk vieną šaltą“ eteryje dalijosi festivalio „Karklė“ organizatoriai.
Antrosios Karklės festivalio dienos akimirkos
Antrosios Karklės festivalio dienos akimirkos / Organizatorių nuotr.

Festivalis pasibaigė – tegyvuoja festivalis

„Festivalis pasibaigė – tegyvuoja festivalis“, – paklaustas apie tai, kada prasideda festivalio organizavimo darbai, intensyvumą iliustravo vienas „Karklė“ savininkų Darius Kalinauskas, turėdamas omenyje, kad pastarieji nenutrūksta ištisus metus – net ir praėjus festivaliui atsikvėpti nėra kada. Jam antrino ir renginio koordinatorius Tadas Salaveičikas, kuris teigė, kad dar organizuojant šiųmetį festivalį, jau dėliojamos kitų metų idėjos, planai, numatoma data, taipogi – dairomasi atlikėjų.

Apie tai, kaip vyksta šis paieškos procesas, į ką atsižvelgiama besirenkant muzikinę eilutę, teiravosi ir podcast‘o vedėjai, „Karklė 2020“ ambasadoriai Mantas Grimalis ir Airidas Jankus. Organizatoriai teigė, kad turi nerašytą taisyklę, jog bent du festivalyje pasirodysiantys užsienio atlikėjai turi būti tendencijas atliepiantys dainininkai – šių laikų „trendai“ arba dar kylančios žvaigždės, turinčios didžiulį potencialą ateityje. D.Kalinauskas teigė, kad kai kurių atlikėjų šlovę ir sėkmę pavyksta „nuspėti“ – toks pavyzdys būtų festivalyje jau groję Jax Jones, praėjusiais metais pasirodę Filatov&Karas ar, britų atlikėja Dua Lipa, kurios pasirodymas festivalyje buvo svarstomas dar 2017 metais, o štai 2019 m., dainininkės populiarumui šokus į viršūnes, honoraras išaugo kelissyk.

„Medusa Music Festival“ nuotr./„Filatov & Karas“
„Medusa Music Festival“ nuotr./„Filatov & Karas“

Juodasis periodas ir šviesa tunelio gale

Tinklalaidės metu nebuvo aplenktas kiek nepatogus, tačiau visiems klausytojams rūpimas klausimas – kodėl dabartiniai „Karklės“ savininkai pasirinko statyti festivalį ant senųjų pamatų, o ne pradėti viską nuo balto lapo? Organizatoriai nuoširdžiai atviri: „Nesitikėjome, tokios reakcijos ir priešiško požiūrio. Manėme, kad festivalio vardas stipresnis už negatyvią praeitį ir žmonės įvertins, kad už renginio vardo stovi nauji žmonės. Klydome.“

Kaip parodė patirtis, priešiškų reakcijų būta ne tik iš pačių dalyvių (nors naujieji organizatoriai savanoriškai kompensavo bilietus), bet ir iš maisto tiekėjų ir net atlikėjų, kurie nenorėjo sieti savo vardo su festivaliu. Šiuo sunkiu metu „Karklei“ pagalbos ranką ištiesė Egidijus Dragūnas-Selas, kuris 2017 metais festivaliui „grąžino simbolinę skolą, puoselėdamas nostalgiškus jausmus ir laikydamas jį festivaliu Nr.1“

Žingsnis po žingsnio, po sėkmingo sugrįžimo 2017 metais, vertę įrodant ne žodžiais, o darbais, „Karklė“ sugrįžo į pirmųjų festivalių gretas. Organizatoriai džiaugėsi, kad toks „pakilimas iš pelenų“ buvo istorinis: „Tai yra vienintelis atvejis Europoje, kai bankrutavęs muzikos festivalis susigrąžino savo turėtą populiarumą su senuoju vardu“

Paklausti, kaip vertina buvusius festivalio savininkus, dabartiniai apie juos atsiliepia tik gerais žodžiais, įvertindami jų įnašą kuriant festivalį nuo pradžių, o nesėkmę, kuomet 2016 metais renginys buvo atšauktas, vertina kaip natūralią, galinčią ištikti bet kurį verslą.

Organizatorių nuotr./Antrosios Karklės festivalio dienos akimirkos
Organizatorių nuotr./Antrosios Karklės festivalio dienos akimirkos

Festivalio žemė alsuojanti pozityvia energija ir pasikeitęs festivaliautojo portretas

Karklės festivalis nuo pat 2010-ųjų metų vyksta vasara alsuojančioje Baltijos jūros pakrantėje, Karklės paplūdimyje, kur įsikūrusi ir simbolinę prasmę ne vienam vasarotojui turinti vieta – Pajūrio regioninio parko teritorijoje esanti „Žilvičio” moksleivių stovykla.

Šios vietos teigiamą energetiką festivaliui vertina ir T.Salaveičikas: „Žilvitis“, priimdamas poilsiautojus kelias dešimtis metų, tarsi įkrovęs šios vietos žemę teigiama energija, tinkama festivaliui, dėl to čia juntama labai gera aura. Pagalvokite, kiek juoko, pirmųjų bučinių ir geriausių nuotykių čia įvykę“.

Tinklalaidėje renginio organizatoriai kalbėdami apie šių laikų festivalio lankytojų poreikius pasakojo, kad palapinė, iki šiol buvusi pagrindiniu festivalio atributu, praranda aktualumą – žmonės ieško komforto, ir patogesnių alternatyvų, tačiau tikina, kad neįmanoma, jog šis simbolis išnyktų, nes „tikras festivaliautojas turi nors sykį pernakvoti palapinėje, kad pajustų tikrąją festivalio dvasią“.

Apie netikėtus žvaigždžių įnorius, kuriozines situacijas, krepšinio turnyrą ir jaunųjų muzikos atlikėjų konkursą galite išgirsti pilnoje „Pralaužk vieną šaltą“ tinklalaidėje:

VIDEO: PVS #70 KARKLĖ FESTIVALIS (Geros Naujienos)

„Karklės“ festivalis garsėja ne tik tuo, jog suburia įvairių muzikos žanrų mylėtojus, tačiau ir tuo, jog pateikia visą pluoštą pramogų, kurios tinka skirtingus poreikius ir norus turintiems žmonėms. Šie metai – ne išimtis. Dalyvių lauks ne tik populiariausi atlikėjai, banguojanti jūra ir saulėtas paplūdimys, bet ir aktyvios pramogos – tarp kurių krepšinio turnyras ir tradicija tapęs žygis.

Kaip skelbia organizatoriai, rugpjūčio 14-16 dienos dovanos vieną geriausių vasaros nuotykių, kuriame sudalyvauti privaloma tiek prisiekusiam festivaliautojui, nutrūktgalviškai šeimynai ar karjeristui, turinčiam vieną laisvą savaitgalį per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?