„Geriausias šou Žemėje“ – užrašas su „Muse“ nuotrauka puošia populiariausio britų muzikinio žurnalo „Q“ balandžio numerį. Straipsnyje pasakojama apie šiuo metu vykstantį pasaulinį grupės koncertų turą, kuris pribloškia ir visko mačiusius.
Pasirodymo metu virš žiūrovų galvų skraido tuzinas bepiločių skraidyklių – dronų. Dar vienas skraidantis aparatas, net šešių metrų ilgio ir penkių pločio, papuošia koncerto kulminaciją.
„Mes gal net per toli nuėjome su šiuo koncertu. Bet gerąja prasme“, – šiuos šou sprendimus komentuoja muzikantai.
„Šis šou pralenkė muzikos industriją. To dar niekas nėra daręs. Jis visiškai pakeis publikos požiūrį į koncertus“, – įsitikinęs koncertų techninės dalies vadovas, prieš tai su roko legendos Rogerio Waterso įspūdingu šou „The Wall“ dirbęs Chrisas Kansy.
Jau ir anksčiau „Muse“ scenoje kuriamiems pasirodymams mažai kas galėjo prilygti. Anot JAV žurnalo „Billboard“, šie britai yra „paskutinė didžioji arenų roko grupė“.
Tačiau muzikantai įsitikinę, kad visi ankstesni jų koncertai nublanksta prieš tai, kas vyksta dabartinio jų turo metu. „Anksčiau mūsų šou pagrindinė dalis buvo ekranai – įvairaus dydžio ir formų. Dabar žengėme kur kas toliau“, – įsitikinęs grupės bosistas Chrisas Wolstenholme'as.
„Žmonės po šių pasirodymų išeina, pamatę kur kas daugiau nei paprastą roko koncertą. Jie pamato kai ką labai teatrališko ir turinčio prasmę“, – pritaria dainininkas Mattas Bellamy.
Negana to, pirmą sykį „Muse“ savo koncertams pasirinko vadinamąją „360 laipsnių“ koncepciją. Muzikantai koncertuoja arenos centre įrengtoje besisukančioje scenoje, nuo kurios į žiūrovų minią nusidriekusios dvi pailgos platformos.
Tai lemia, kad iš visų arenoje esančių sėdimų vietų vaizdas – vienodai geras, o pasirodymus gali stebėti didesnis skaičius gerbėjų. Be to, koncerto efektą sustiprina ir 360 laipsnių ekranas.
Šį mėnesį „Muse“ sumušė garsiosios Londono „O2“ arenos rekordą. Kiekvieną iš keturių čia surengtų „Muse“ koncertų stebėjo po 21 tūkstantį žiūrovų – daugiau nei per bet kurio kito čia koncertavusio atlikėjo ar grupės pasirodymą. Ta proga grupei įteiktas įrėmintas sertifikatas, o arenos administracija užsakė specialią milžiniškos raiškos nuotrauką, kurioje save rasti gali kiekvienas žiūrovas.
Žinoma, šėlti pagal energingas grupės dainas trokštantys gerbėjai labiausiai nori įsigyti stovimus bilietus. Lietuvoje norintiems tai padaryti nebėra kada delsti – „Bilietų pasaulio“ kasose ir interneto svetainėje liko vos šimtas tokių bilietų.
„Muse“ – viena populiariausių roko grupių pasaulyje, todėl tai, kad bilietų į parterį beveik nebeliko, mūsų nenustebino. Pagal bilietų pirkimo tempą panašu, kad sėdimų bilietų irgi gali nebelikti kelios savaitės prieš koncertą“, – sako „Muse“ pakvietusio koncertų organizatoriaus „Live Nation Lietuva“ atstovas Deividas Afarjanc.
1994-aisiais susibūrusios grupės „Muse“ albumai parduoti daugiau nei 20 milijonų kopijų tiražu. Jos kolekcijoje – penki „MTV Europe“, du „Brit Awards“, du „Grammy“ ir aštuoni „NME Awards“ apdovanojimai.
Hitų „Starlight“, „Supermassive Black Hole“, „Hysteria“, „Time Is Running Out“, „Resistance“, „Madness“, „Knights Of Cydonia“ ir daugybės kitų žinomų dainų atlikėjai garsėja dramatiškais roko kūriniais, eksperimentais su įvairiais žanrais ir įspūdingais pasirodymais, kurie vyksta didžiausiuose stadionuose ir svarbiausiuose planetos festivaliuose. Pavyzdžiui, 2007-aisiais “Muse” tapo pirmąja grupe, į kurios du pasirodymus naujai atstatytame Londono „Wembley“ stadione buvo parduoti visi bilietai.
Grupė nuolat ieško ne tik naujų muzikinių, bet ir pažangiausių techninių idėjų. Pavyzdžiui, 2013-aisiais Romos Olimpiniame stadione surengtas “Muse” koncertas, kurį stebėjo 60 tūkstančių gerbėjų, buvo pirmasis istorijoje muzikinis šou, nufilmuotas 4K technologija.
Šiame pasauliniame ture „Muse“ pristato pernai išleistą albumą „Drones“, kuris pasiekė pirmąją vietą Didžiosios Britanijos, JAV ir kitų šalių „topuose“ – iš viso šis įrašas tapo populiariausiu net 23 valstybėse, tarp jų – Prancūzijoje, Japonijoje ir Australijoje.