„Gegužės 16-ąją klausytojų laukia itin intriguojantis Šv. Kristoforo kamerinio orkestro ir nebijančios drąsiai eksperimentuoti – Bjelle koncertas“, – teigia orkestro dirigentas Modestas Barkauskas.
Šv. Kristoforo kamerinis orkestras kartu su Bjelle kuria specialią programą, kurios metu bus pristatomi nauji Bjelle kūriniai balsui, „MiMu Gloves“ pirštinėms, elektronikai ir orkestrui.
„MiMu Gloves – tai garsios britų kompozitorės, atlikėjos ir novatorės Imogen Heap ir jos komandos kurtas įrenginys, leidžiantis valdyti ir kurti muziką rankų gestais. Šios sensorinės pirštinės geriausiai atsiskleidžia sąveikaujant su kitais – akustiniais ir elektroniniais instrumentais, o šįkart jos bus naudojamos atskleisti naujų kompozicijų su vokalo, gyvosios elektronikos, saksofono ir orkestro derinių skambesį“, – dalijasi Bjelle.
Jei iki šiol Bjelle savo koncertuose su šiomis unikaliai valdomomis pirštinėmis atlikdavo tik vieną ar kelis kūrinius – šįkart su jomis bus atliekamas visas koncertas!
Raminta Naujanytė-Bjelle – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos meno doktorantė, asociacijos LATGA tarybos pirmininkė, žinoma kompozitorė ir atlikėja. Raminta baigė akademinės kompozicijos bakalauro ir elektroninės kompozicijos magistro studijas. Po Erasmus mainų programos pusmečio Islandijoje jos dėmesys nukrypo į naująsias technologijas muzikoje.
Baigdama magistrantūros studijas ji kartu su komanda sukūrė jutikliais pagrįstus prietaisus ir priskyrimų sistemą, skirtą gestais valdomam muzikos atlikimui.
Dabar ji tyrinėja netaktiliniais gestais valdomus muzikinius įrenginius ir jų funkcijas kompozitoriaus-atlikėjo praktikoje.
Raminta – Bjelle Lietuvos publikai gerai pažįstama kaip lyriškų dainų autorė, televizinių projektų dalyvė, tačiau, šiame „Vilnius Spring Festival“ koncerte, autorė atsiskleis kitos muzikinės estetikos kontekste.
„Vilnius Spring Festival“ koncerte kartu su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Bjelle taip pat pasirodys ir renginio svečiai: Milda ir Teresė Adrijauskaitės, Adas Gecevičius bei Matas Samulionis.
Šiame koncerte skambės nauji kūriniai – keturios istorijos. Koncerto pasakojimuose bus visko: nuo asmeninių išgyvenimų akimirkų iki pasaulio pabaigos scenarijų, nuo posthumanizmo idėjos suvokimo iki chaoso ir vidinės ramybės santykio pasvarstymų. Žiūrovai atvykę į koncertą galės susipažinti su Bjelles nuorodomis į istorijas arba galės interpretuoti muzikinių gestų ir garsų kalbas patys.
„Pavadinusi kūrinių ciklą „Keturių istorijų diskusija“ noriu pakviesti žiūrovus į koncertą – diskusiją. Kiekviena istorija kelia klausimus ir kviečia klausytoją į pokalbį tarp girdimos muzikos ir jo paties.
Koncerte pagrindiniais istorijos pasakotojais tampa orkestras ir interaktyvus gestais valdomas instrumentas „MiMu gloves“. Kiekviena istorija turės po muzikinį svečią, kuris savo išskirtinumu ir estetiniu savitumu praturtins kūrinius.
Manau, šis koncertas tai galimybė patirti išskirtinių gyvosios elektroninės muzikos atlikėjų, balsų ir orkestro sintezę. Kaip kompozitorei ir atlikėjai, šis koncertas man didelė dovana, nes galiu atskleisti ilgai brandintą savo eksperimentinę pusę!“, – pasakoja Bjelle.
Dar daugiau pavasario istorijų ir kituose „Vilnius Spring Festival“ koncertuose, kuriuose gegužės 23 d. Leon Somov ir violončelių dueto baroko ir elektroninės muzikos atradimai, o gegužės 30 d. – skambės Šv. Kristoforo kamerinio orkestro ir choro „Liepaitės“ atliekama Giedrės Pauliukevičiūtės oratorija „Gradus Ad Cor“.