Gyva muzika – tarsi klausantis per ausines
„Po kilimu” iniciatorius ir idėjos autorius Gabrielius Zapalskis pasakoja, jog mintis rengti koncertų ciklą kilo Lietuvoje pasigedus į kokybišką muzikinę patirtį orientuotų pasirodymų.
„Man pačiam yra tekę dalyvauti tokiuose renginiuose kaip „LRT Opus Ore” ar „Sofar Sounds” – po jų susidarė įspūdis, jog šio formato koncertai yra išties fantastiški ir jų neabejotinai reikia daugiau”, – apie kilusią idėją pasakoja G.Zapalskis.
Anot aktoriaus ir muzikanto, „Atviro rato“ studija – tokio pobūdžio renginiams puikiai pritaikyta vieta: nedidelėje skliautuotoje salėje, talpinančioje iki 100 žiūrovų, lengva atsiriboti nuo pašalinių trukdžių ir susitelkti į precizišką skambesį.
„Norisi, kad „Po kilimu“ įgytų atpažįstamumą ir žmonės suprastų, jog čia susirenkama tikslingai pasiklausyti muzikos, jų neblaškys dūžtantys bokalai ar ūžiantys kavos aparatai”, – teigia organizatorius.
Ciklo „Po kilimu” koncertus išgirsti galės ne tik keliasdešimt žiūrovų, sutilpsiančių į studiją – kiekvienas pasirodymas bus profesionaliai įrašomas skiriant ypatingą dėmesį garso kokybei. Koncertų įrašai tinklalaidės pavidalu įsikurs internetinėje platformoje, o ilgainiui dienos šviesą turėtų išvysti ir vinilinė plokštelė, išpuoselėtą gyvo garso pasirodymo skambesį perkelsianti į audiofilų namus.
Apie muziką iš pirmų lūpų
„Po kilimu” skambės ne tik dainos – G.Zapalskis žada prieš koncertą ir jo metu pakalbinti kūrėjus, taip dar labiau priartinant klausytojus prie muzikos.
„Interviu metu išvengsime standartinių klausimų apie tai, kada susikūrė grupė, ką reiškia jų pavadinimas ir panašiai. Gilinsimės į muziką, bandysime sužinoti, kaip atlikėjas ar grupė jaučiasi bendrame muzikos pasaulio kontekste, kaip suvokia savo muziką, ką į ją sudeda, kokia jų siunčiama žinutė. Kiekvienas girdimą muziką interpretuoja savaip, tačiau norisi išgirsti ir pačius kūrėjus”, – kalba G.Zapalskis.
Anot Gabrieliaus, apsilankęs pianisto Petro Geniušo koncertuose jis suprato pasakojamos istorijos svarbą muzikiniams kūriniams: „Prieš kūrinius pasakoma įžanga, supažindinanti su jų istoriniu kontekstu. Man tai pasirodė labai įdomu, nes įsisąmoninus kontekstą kūrinys gali nuskambėti visiškai kitaip. Supratau, jog tai puikiai tinka ne tik klasikai, bet ir šiuolaikinei muzikai.“
Nauja koncertų erdvė miesto širdyje
Praėjusiais metais lankytojams atsivėrusi „Atviro rato” studija, įsikūrusi teatrų lankytojams jau pažįstamoje sostinės Ašmenos gatvėje, iki šiol po savo stogu daugiausiai suburdavo teatralus, tačiau G.Zapalskis viliasi su koncertų ciklu pristatyti naują erdvę ir gyvos muzikos mylėtojams.
„Tai – patraukli vieta pačiame miesto centre, tad norisi, kad joje vyktų ne tik aktorinės išdaigos. Visiems įprasta, jog šiose patalpose gyvuoja teatras, tačiau studija turi didžiulį potencialą rengti pačius įvairiausius renginius. Be to, itin karštomis šiųmetės vasaros dienomis storos senamiesčio sienos išgelbės nuo kaitros”, – teigia koncertų organizatorius.
Specifinė vieta suteiks koncertams išskirtinį formatą – grupės, kurias klausytojai pažįsta kaip ganėtinai triukšmingas, savo muziką pritaikys kamerinei erdvei ir suskambės visiškai naujai.
Nuo eksperimentinio džiazo iki psichodeliškų šėlionių
Pirmieji koncertų cikle į garsų gelmę liepos 24 dieną panardins „Katarsis4” – eksperimentų nevengiantis kolektyvas, kurio atliekama muzika laviruoja tarp struktūriškai laisvų improvizacijų, akademinės muzikos bei lietuvių liaudies muzikos motyvų. Saksofonų kvartetas kūrybiškai pateikia patį instrumentą – išplečia saksofono panaudojimo galimybes neįprastais metodais. Be to, „Katarsis4” savo muzikoje naudoja ne tik netradicines saksofono garsų išgavimo technikas, bet ir buityje sutinkamus objektus. Kiek vėliau „Po kilimu” organizatoriai žada dar kelis vieną už kitą įdomesnius muzikinius susitikimus, tarp kurių – itin įvairūs kūrėjai: nuo eksperimentinio folk dueto „Kamanių šilelis” iki ironiškų taisyklių laužytojų „Arklio galia”.