Didysis Hamburgo „Reeperbahn“ muzikos mainų festivalis vyksta itin laisvamaniškame St. Pauli kvartale. Tačiau jo rengėjai dėl besitęsiančios pandemijos įvedė konservatyviausias įmanomas taisykles, idant koncertai, vykstantys klubuose, būtų maksimaliai saugūs, rašoma pranešime spaudai.
Lietuvių grupės „shishi“ merginos, su gitaromis ir būgnais svinguojančios repo, trepo, surf ir soulo bangomis, buvo pakviestos groti festivalio „CEEntral party“ renginyje. Jį išvien organizuoja Centrinės ir Rytų Europos šalys, siekdamos pelnyti kuo daugiau tarptautinio dėmesio ir išvengti tarpusavio konkurencijos. Lietuvės scena dalijosi su ukrainiečiais „Fo Sho“ ir „The Castle“, vengrais „Jazzbois“ ir čekais „Viah“.
Koncertai vyko istoriniame Reeperbahno klube „Thomas Read“. Į vidų patekti norėjo didžiulė minia, tačiau vokiečių apsaugos darbuotojai, laikydamiesi griežtų taisyklių, galėjo įleisti ribotą skaičių žmonių. Šie, norėdami patekti į vidų, ne tik turėjo parodyti galimybių pasą, bet ir paisyti papildomų reikalavimų: koncertą stebėti tik priskirtame apibrėžto apskritimo plote, pernelyg neįsišėlti ir laikytis atstumų.
Nepaisant to, „shishi“ pasirodymas sulaukė džiuginančios sėkmės, o jį stebėję užsienio muzikos rinkos atstovai jau pakvietė lietuves muzikantes į kitus festivalius.
„Vasarą ne tik surengėme daug koncertų Lietuvoje, bet ir vykome į Lenkiją, Slovakiją, Vokietiją. Pandeminiais laikais toks turiukas buvo tikra prabanga: 2 metus dalyvavusios užsienio festivaliuose tik online ir video, pagaliau išlindome į pasaulį! Nors ir koks tas pasaulis vis dar nedrąsus, buvo labai smagu aplankyti mums didžiausią „showcase“ festivalį. Girdėjome, kad užkibo ir ateities koncertų, sugrįšime į Vokietiją ir Olandiją!“ – sakė „shishi“ gitaristė Maria Rosa.
„Gaila, kad eilės Reeperbahne į koncertus buvo 10 kartų ilgesnės nei patekusiųjų sąrašas. Dėl tos priežasties ir mes negalėjome pasiklausyti kolegų iš viso pasaulio. Bet išrinktiesiems, kurie visgi pateko ir gavo stovėti savo saugiuose apskritimuose, „shishi“, atrodo, labai patiko. Kaip visada – užsienyje savo muzikinį ego paglostome ir pamaitiname!“ – pasakojo būgnininkė Benadetta.
„Pirmąsyk buvau Hamburge, smegenų stimuliacija įvyko ir pavyko. Dalintis muzika su gyvais žmonėmis, kurie reaguoja, jaučia, juda, kiek jiems galima, o paskui ateina pasikalbėti, – tai motyvuoja kurti toliau, drąsiau“, – kalbėjo grupės bosistė Victoria.
Motyvaciją kurti toliau lietuviams atlikėjams suteikė ir ką tik Estijoje įvykęs muzikos mainų festivalis „Tallinn Music Week“. Ne tik Baltijos šalyse gerai žinomas festivalis, į kurį suvažiuoja ir šimtai muzikos verslo ryklių, šįsyk pasikvietė net 10 atlikėjų ir kolektyvų iš Lietuvos, sudominusių klausytojus skirtingų žanrų scenose.
Tiesa, Taline viskas vyko gerokai laisviau nei Hamburge: renginiuose dalyvauti buvo galima tik parodžius galimybių pasą, tačiau be kaukių, griežtos atskirties ir ribojimų.
Talino muzikos savaitės organizatoriai šiemet pakvietė kooperuotis ir kitus broliškus festivalius. Taip „Fotografiska“ galerijoje atsirado savo favoritus pristačiusi Vilniaus „What‘s Next in Music?“ scena. Joje koncertą surengė alternatyvaus, psichodelinio roko atstovai „Abudu“. Ten pasirodžiusi avantpop vėliavnešė Monikaze atsidūrė vokiečių elektroninės muzikos žurnalo „FAZEmag akiratyje“ bei pelnė daugybės delegatų, tarp jų – ir didžiausio Kijevo festivalio „Atlas Weekend“ vieno iš organizatorių – Vlado Jaremčiuko dėmesį.
Gerai žinoma lietuvių grupė „Garbanotas“ estiškoje „Fotografiska“ galerijoje subūrė nemenką klausytojų ir muzikos industrijos profesionalų būrį. Koncertas šioje erdvėje geru apšilimu Europos muzikos rinkoje tapo ir roko grupei „Flash Voyage“, kurie drauge su Monikaze bei grupėmis „Abudu“ ir „Akli“ pirmą kartą dalyvavo „showcase“ tipo festivalyje užsienyje.
Industrinę, post punk muziką grojantys „Akli“ surengė koncertą kultinėje Talino vietoje „Sveta Bar“, kur jų atėjo pasiklausyti ir vėliau ilgai gyrė garsi amerikiečių grupė „A Place to Bury Strangers“. Tuo metu Channel 37 stiprios elektroninės muzikos rūgšties užmaišė „HALL“ scenoje.
Lietuviai surengė pasirodymų ir legendiniame Von Krahl‘io teatre, kuriame iškilo festivalio „GROM“ scena. Savo elektroniniais spinduliais erdvę raižę liūdnų šokių meistrai – „Solo Ansamblis“ vėliau išgirdo iš estų, kad būtent dėl šios grupės jie nusipirko festivalio bilietus. Puikių atsiliepimų ten pat pelnė ir post-industrinės, jazz, punk muzikos grupė „Motina“ bei triukšmingą rokoteką estų scenoje įsukęs šių dienų lietuviškos alternatyvos veidas „Timid Kooky“.
„Estonian Funk Embassy“ scenoje, kuri iškilo naujoje Talino erdvėje D3, itin sėkmingą koncertą sugrojo „Afrodelic“. Projekto siela Viktoras Diawara pasakojo, kad tai buvo pirmas jų koncertas Estijoje ir iškart pasitiko pilnutėlė salė.
„Kai sužinojau, kad mus kviečia „Estonian Funk Embassy“ – renginių organizatoriai ir leidybinė kompanija, kuri domisi funk, soul, pasaulinės muzikos atlikėjais – labai labai apsidžiaugiau. Jų vardas gerai žinomas ir mėgiamas Estijoje. Kiek sykių anksčiau teko lankytis šiame festivalyje, ta scena visada suburdavo daugybę žmonių. Pats ne kartą ten esu nusižiūrėjęs grupes, kurios vėliau grojo „Lofte“, – pasakojo V.Diawara. – Šįkart irgi viskas vyko fantastiškai: oras buvo puikus, atmosfera – superinė, visi organizaciniai klausimai buvo labai gerai išspręsti. D3 – nauja vieta, pirmas renginys ten vyko, bet nuo pat pradžių salė buvo sausakimša.
Ir mes po koncerto net nespėjome instrumentų susidėti, o jau gavome tris naujus koncertų pasiūlymus. Negana to, mūsų nuostabai, šios scenos koncertus transliavo „Raadio 2“ – nacionalinė Estijos radijo stotis, grojanti šiuolaikinę muziką. Paskui tris festivalio dienas girdėjome komplimentus, susitikę delegatus ar klausytojus. Taigi, labai džiaugiamės šia kelione.“
V.Diawara ne tik pasirodė ant scenos su „Afrodelic“, bet ir dalyvavo festivalio konferencijos diskusijoje, skirtoje dalintis patirtimi ir idėjomis, kaip tarpusavyje gali bendradarbiauti Baltijos šalių nepriklausomos muzikos industrija ir leidybinės firmos. „Dar trūksta tokio bendradarbiavimo, bet galėjome pasidalinti sėkmės pavyzdžiais, padiskutuoti apie Baltijos šalių muzikos situaciją tarptautiniame kontekste“, – sakė V.Diawara.
Lietuvių atlikėjų bei grupių dalyvavimą užsienio šalių „showcase“ festivaliuose koordinavo Lietuvos muzikos verslo asociacija, iš dalies remiant Lietuvos kultūros tarybai ir Lietuvos kultūros institutui.