Pasak G.Balčiūno, muzikantus vienijančioje feisbuko grupėje jau kurį laiką kunkuliuoja pasipiktinimų banga – vos mažuma džiaugiasi iš bilietai.lt sugebėję atgauti pinigus už neįvykusį amerikiečių roko legendos – grupės „Kiss“, koncertą.
Šis, turėjęs džiuginti gerbėjus pernai metų birželį, buvo atšauktas dėl pandemijos. Nukelti į kitus metus Kauno „Žalgirio“ arenoje turėjusio vykti renginio nepavyko, tad visiems, įsigijusiems bilietus, pažadėta grąžinti sumokėtus pinigus.
Pasak G.Balčiūno, iš pradžių grąžinimui buvo nurodytas terminas iki 2020 metų pabaigos, vėliau jis pratęstas iki šių metų kovo 1-osios.
„Bilietus į „Kiss“ koncertą įsigijau dar 2019 metų lapkritį. Sumokėjau 144 eurus. Kiek žinau, liepos mėnesį bilietai.lt jau pradėjo grąžinti pinigus, sumokėtus už bilietus. Aš prašymą dėl grąžinimo parašiau pernai rugpjūtį. Tyla. Kai kurie, žinau, ragino bilietų platintoją po 4 kartus, tuomet tik atgavo eurus. Pastebėjau, kad žinomiems vardams susigrąžinti pinigus lengviau.
Kai kuriems „Kiss“ gerbėjams pasiūlyti kuponai, kuriuos galima panaudoti per metus. Bet juk pandemija tęsiasi... Pagal kokią sistemą jie vieniems grąžina anksčiau, kitiems vėliau, o tretiems – iš viso neperveda pinigų, nežinau. Buvo tokių, kuriems praėjusią savaitę grąžino“, – stebėjosi gitaristas.
Kovo 1-ąją, suėjus pratęstam terminui grąžinti pinigus, G.Balčiūnas, tylėjęs bei kantriai laukęs daugiau nei pusmetį, vėl kreipėsi į bilietai.lt, informavęs, kad žada apie tai, kad neatgauna pinigų, pranešti policijai. Pasak muzikanto, pasibaigus numatytam terminui, galima tiesiogiai dėl pinigų grąžinimo kreiptis jau ir į koncertą organizavusią įmonę „Live Nation Lietuva“.
Tarnyba gavo per 30 prašymų
15min žurnalistė dėl šios situacijos kreipėsi į Lietuvos policiją, Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT), bilietų platintoją bilietai.lt bei „Kiss“ koncerto organizatorių UAB „Live Nation Leituva“.
VVTAT patikino gavusi per 30 vartotojų prašymų ir visi jie išsisprendė taikai.
Kaip redakciją informavo Lietuvos policijos Komunikacijos skyriaus vyriausioji specialistė Revita Janavičiūtė, nepavykus išspręsti klausimo geranoriškai, asmuo turėtų kreiptis į VVTAT. Ji nepateikė informacijos, kiek sulaukė pranešimų dėl bilietai.lt negrąžintų pinigų už neįvykusius renginius.
Dėl renginio organizatoriaus „Live Nation Lietuva“ organizuoto „Kiss“ koncerto atšaukimo VVTAT patikino gavusi per 30 vartotojų prašymų ir visi jie išsisprendė taikai, t.y., pasitelkus bilietų platintoją UAB „Nacionalinis bilietų platintojas“ (bilietai.lt), pinigai vartotojams buvo grąžinti.
„Atšaukus renginį, vartotojas pirmiausia turėtų sekti renginio organizatoriaus bei bilietų platintojo viešai skelbiamą informaciją. Už neįvykusį renginį ar renginio nukėlimą yra atsakingas renginio organizatorius. Taip pat ir už pinigų grąžinimą atšaukus renginius, nors pinigų grąžinimui jis gali pasitelkti bilietų pardavėją – tarpininką“, – informavo Natalija Jarmulkovič, VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja.
Nurodė, kokias vartotojai turi teises
Pasak VVTAT atstovės, tais atvejais, kai renginys buvo numatomas organizuoti karantino laikotarpiu arba praėjus 3 mėnesiams po karantino metu nustatytų draudimų panaikinimo, renginio organizatorius turi teisę per 30 dienų nuo karantino metu nustatytų draudimų panaikinimo (t. y. per 30 dienų nuo leidimo organizuoti renginius) nustatyti vėlesnę renginio datą.
Renginys turi įvykti ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo minėtų draudimų panaikinimo.
Tuo atveju, jei vartotojas nesutinka su vėlesne renginio data, turi ne vėliau kaip per 60 dienų nuo gauto paslaugų teikėjo pasiūlymo informuoti paslaugos teikėją apie savo nesutikimą. Tokiu atveju paslaugos teikėjas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo vartotojo nesutikimo privalo suteikti vartotojui kuponą (kupono vertė negali būti mažesnė nei už bilietą sumokėta suma).
Kuponu vartotojas gali apmokėti bilietų į būsimus to paties paslaugų teikėjo organizuojamus renginius kainą arba jos dalį.
Jei vartotojas nepasinaudoja kuponu per 12 mėnesių, jis turi teisę per 14 dienų nuo kupono galiojimo pabaigos susigrąžinti kupono vertę pinigais.
Jei paslaugų teikėjas nepasiūlo vartotojui kupono, pinigai vartotojui turi būti grąžinti per 14 dienų nuo nustatytos vėlesnės renginio datos, o jei vėlesnė renginio data nėra nustatoma – ne vėliau kaip per 44 dienas nuo draudimų panaikinimo (30 dienų nuo draudimų panaikinimo, plius 14 dienų, t. y., nė vėliau kaip per 44 dienas nuo leidimo organizuoti renginius).
N.Jarmulkovič teigimu, nepavykus ginčo su paslaugų teikėju išspręsti taikiai, vartotojai turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka. Šiuo atveju reikia pateikti prašymą, kreipimosi į paslaugos teikėją kopiją, paslaugos teikėjo atsakymo kopiją, bilietų kopijas bei pinigų sumokėjimą už paslaugas patvirtinančio dokumento kopiją el. paštu tarnyba@vvtat.lt arba raštu adresu Vilniaus g. 25, Vilnius.
„Atkreipiame dėmesį, kad kiekvienas ginčo atvejis yra vertinamas individualiai ir nešališkai, remiantis ginčo šalių pateiktais objektyviais įrodymais bei kitomis ginčui svarbiomis aplinkybėmis“, – patikino tarnybos atstovė.
Sureagavo po 15min kreipimosi
Kovo 2 dienos vakarą, po to, kai 15min žurnalistė išsiuntė užklausas bilietai.lt atstovams, G.Balčiūnas informavo sulaukęs laiško iš šios bendrovės.
„Organizatoriai atsiprašo už nepatogumus, tačiau dėl didelio atšauktų ir perkeltų renginių srauto renginio „Kiss“ bilietų grąžinimai vėluoja. Jūsų prašymą turime, pavedimą atliksime kaip galima greičiau“, – rašoma G.Balčiūnui adresuotame laiške.
Poziciją dėl susiklosčiusios situacijos bilietai.lt pateikė ir 15min redakcijai. Kaip patikino įmonės atstovas Alius Karablikovas, pinigų grąžinimas už bilietus į „Kiss“ koncertą prasidėjo 2020 metų rudens pradžioje ir „vyksta pilnu tempu“.
„Stengiamės apdoroti maksimalų užklausų kiekį, kai tik jas gauname. Būtent dėl to, kad ne visi pirkėjai iškart atsiuntė grąžinimo formas, grąžinimo terminas nukeliamas, kai gauname naujų prašymų dėl grąžinimo. Grąžinimas vyks neribotą laiką, kol visi pirkėjai neatsiųs užklausų. Ši praktika taikoma ne tik šiam renginiui, bet ir visiems kitiems renginiams, kurie neįvyko ir nebuvo perkelti į naujas datas“, – paaiškino A.Karablikovas.
Pasak jo, buhalterija pranešė, kad pinigų grąžinimas G.Balčiūnui jau įvyko.
„Deja, pasitaiko žmogiškos klaidos, nes atšauktų renginių dėl COVID-19 situacijos kiekis – milžiniškas, bet tai reti, vienetiniai atvejai“, – patikino jis.
Kovo 3-ąją, perpiet, G.Balčiūnas 15min teigė pinigų iš bilietai.lt dar nesulaukęs.
Papildyta 19 valandą. G.Balčiūnas 15min informavo, kad jo sąskaitą 144 eurai pagaliau pasiekė.