1971-aisiais debiutavęs Brodvėjuje, kultinis Andrew Lloydo Webberio ir Timo Rice‘o kūrinys „Jėzus Kristus Superžvaigždė“ šiemet skaičiuoja jau 45-uosius gyvavimo scenoje metus ir iki šiol buvo statytas 42-jose pasaulio šalyse. Iš viso ši roko opera uždirbo jau uždirbo per 205 mln. JAV dolerių.
Antradienį miuziklo premjera įvyko Klaipėdoje, o ketvirtadienį „Jėzus Kristus Superžvaigždė“ nuskambėjo ir Vilniuje.
Scenoje – lietuviai ir užsieniečiai
Lietuviams pristatyta roko opera „Jėzus Kristus Superžvaigždė“ – tarptautinio bendradarbiavimo rezultatas. Šis projektas sukurtas bendradarbiaujant su Didžiosios Britanijos agentūra „The Really Useful Group Ltd.“ ir Austrijos kompanija „Beat4Feet“.
Neeilinis roko operos „Jėzus Kristus Superžvaigždė“ pastatymas suvienijo Lietuvos ir užsienio šalių muzikos žvaigždes – žymius solistus iš Austrijos, Vokietijos, Nyderlandų, JAV. Iš viso scenoje pasirodė per 100 atlikėjų.
Pagrindinį – Jėzaus Kristaus – vaidmenį roko operoje atliko vokalistas iš Didžiosios Britanijos Rory Tayloras. Dainininko pažintis su roko opera „Jėzus Kristus Superžvaigždė“ prasidėjo 2012-aisiais, kai jis dalyvavo britų realybės šou „Superstar“, kurį sumanė ir kuravo pats miuziklo kompozitorius lordas Andrew Lloydas Webberis. Rory Tayloras vos per plauką netapo nugalėtoju – didžiajame finale jam atiteko antroji vieta.
Marijos Magdalenos vaidmenį roko operoje atliko iš Jungtinių Amerikos Valstijų atvykusi Kudra Owens, Judą įkūnijo vokietis Alexas Melcheris.
Kartu su šiais profesionalais scenoje pasirodė ir talentingi atlikėjai iš Lietuvos, įveikę sudėtingą atranką. Poncijaus Piloto vaidmenį roko operoje atliko aktorius, atlikėjas Dominykas Vaitiekūnas, Karaliaus Erodo – Egidijus Bavikinas, Kajafo – Tadas Girininkas.
Roko operos solistams pritarė ritmo grupė iš Austrijos, Kauno simfoninis orkestras ir Kauno valstybinis choras.
Neįprasta interpretacija
Nors roko operos „Jėzus Kristus Superžvaigždė“ scenarijus mintinai žinomas, matyt, kiekvienam, naujas kultinio kūrinio pastatymas daliai žiūrovų sostinėje pasirodė išties neįprastas.
Roko operos metu susirinkę klausytojai ne tik išgirdo garsiausius joje skambančius kūrinius, kuriuos gyvai atliko tikri profesionalai, bet ir stebėjosi scenoje matytu vaizdu.
Antai atlikėjai publikai paruošė sudėtingą choreografiją, stebino savo kostiumais – kaip niekad paprastais, atspindinčias šiuolaikišką kasdienybę, bet ne roko operoje vaizduojamą laikmetį.