O viskas ir prasidėjo nuo „John Lewis“ kalėdinės reklamos – jau tapo tradicija, kad šio prekybos centro šventinė reklama kasmet nukonkuruoja visas kitas kalėdines reklamas.
Šiųmetinę versiją, kurios pagrindiniu herojumi tapo britų muzikos legenda Eltonas Johnas, „John Lewis“ pristatė lapkričio 15 d. Ši reklama feisbuke kol kas yra peržiūrėta 13,4 mln. kartų.
Pranešama, kad šiemet kalėdinė reklama prekybos centrui kainavo 7 mln. svarų sterlingų, ir didžiąją dalį sudarė honoraras Eltonui Johnui – jis gavo 5 mln. svarų (5,6 mln. eurų), o visa kita sudarė reklamos kūrimo išlaidos.
Ir nors paprastai „John Lewis“ kalėdinės reklamos tapdavo hitais, vis tik šiemet žiūrovų ši reklama taip nepapirko. Kai kurie net piktinosi, kad visa esmė čia – ne Kalėdos, o kitais metais pasirodysiančio biografinio filmo „Rocketman“ apie Eltoną Johną reklama. Šio filmo režisierius – Dalios Ibelhauptaitės vyras Dexteris Fletcheris, o „John Lewis“ reklamoje yra ir keli kadrai iš filmo.
Na o praėjus kelioms dienoms po „John Lewis“ reklamos pasirodymo, jos įkvėptas laisvai samdomas videografas Philas Beastallas nusprendė ir savo „Facebook“ puslapyje pasidalyti paties prieš keletą metų kurta kalėdine reklama „Love is a Gift“ (liet. „Meilė yra dovana“). Štai ji:
Mažai kam žinomas videografas nė nenutuokė, kokiu hitu taps jo reklama, kurios biudžetas buvo viso labo 50 svarų (56 eurai). Per šešias dienas įkeltas video šiandien jau yra peržiūrėtas 6 mln. kartų, apie jo reklamą parašė didieji Britanijos portalai, parodė net kelios TV laidos, ir jo gėrį bei meilę skleidžianti reklama tik dar labiau plinta.
Internautai negaili liaupsių Philo reklamai ir džiaugiasi, kad joje ir atskleista tikroji Kalėdų esmė – nereklamuojant jokio daikto ar produkto. Žinoma, netrūksta ir lyginimų su „John Lewis“ reklama, tačiau dažniausiai tie lyginamai – Philo naudai.
O kuri reklama geresnė jūsų manymu? Išreikškite savo nuomonę apklausoje:
Žmonės choru tvirtina, kad „John Lewis“ tiesiog iššvaistė krūvą pinigų, kai paprastas vaikinas įrodė, jog gerą produktą sukurti galima ir su juokingu biudžetu. Taip pat netrūksta raginimų „John Lewis“ prekybos centrui, kad šis pasamdytų Philą Beastallą sukurti kitų metų reklamą – sumokėję jam kokį milijoną svarų turėtų labai nebrangiai apsisukti.