Vyriausioji „Vogue“ redaktorė A.Wintour apgynė sprendimą vasario mėnesio numerio viršeliui pasirinkti sportinius batelius avinčios K.Harris fotografiją, nors užsienio naujienų portaluose ir rašoma, kad pastaroji nuotrauka neva pasirinkta be politikės pritarimo. K.Harris norėjo, kad ant viršelio atsidurtų profesionalesnė fotografija – ta, kurioje ji įamžinta vilkinti šviesiai mėlynos spalvos „Michael Kors“ kostiumą.
„Be abejo girdėjome ir supratome reakcijas į spausdintą viršelį, ir tik noriu pasikartoti, kad mes neturėjome jokio tikslo sumenkinti išrinktosios viceprezidentės pergalės svarbos“, – pranešime teigė A.Wintour.
Lyginant su prabanga spindinčiais Hillary Clinton ir Michelle Obama viršeliais, aptariama nuotrauka daugeliui pasirodė per daug kasdieniška. „Washington Post“ mados kritikas Robinas Givhanas rašė, kad šia fotografija „Kamalai Harris deramai neišreikšta pagarba. Tai per daug pažįstama. „Vogue“ persistengė. Per greitai pasidarė per daug draugiški.“
A.Wintour taip pat paneigė informaciją, kad K.Harris atstovai ir „Vogue“ sutarė, kuri nuotrauka turi atsidurti ant viršelio.
„Nebuvo jokio oficialaus susitarimo dėl viršelio pasirinkimo. Kai „Vogue“ pasiekė abi fotografijos, visi mes pajutome, kad labiau kasdieniškas išrinktosios viceprezidentės portretas atspindėjo akimirką, kurioje gyvename“, – tęsė žurnalo vyriausia redaktorė.
A.Wintour pridūrė, kad kritikuojama nuotrauka jai pasirodė „labai labai prieinama ir draugiška, ir tikra“.
Dar prieš pasipilant kritikai dėl minimo viršelio, A.Wintour „New York Times“ tinklalaidėje „Sway“ sakė neįsivaizduojanti, kad kam nors K.Harris nuotrauka galėtų užkliūti.
Socialiniuose tinkluose taip pat prasidėjo diskusijos, ar tik fotografijose K.Harris oda nebuvo pašviesinta. Tokie kaltinimai – ne iš piršto laužti. Rugpjūtį žurnalo komanda sukritikuota nepavykus fotosesijoje gražiai apšviesti sportininkės Simone Biles, nors komandą sudaro tikri profesionalai. Na o birželį modelis Beverly Johnson, pirmoji juodaodė, pozavusi „Vogue“ viršeliui, sukritikavo A.Wintour atsiprašymą, kurio prireikė redaktorę užsipuolus dėl sąlygų „kilti“ karjeros laiptais nesuteikimo juodaodžiams darbuotojams. B.Johnson paminėjo, kad mažiausiai du juodaodžiai žmonės turėtų dalyvauti žiniasklaidos bendrovės „Conde Nas“, kuriai priklauso „Vogue“, pokalbiuose dėl aukštesnių pareigų užėmimo.
„Mados industrija naudojasi juodumu siekdama pelno, tuo pat metu išskirdama juodaodžius ir neleisdama jiems uždirbti iš savo talentų. Rasizmo valdymas – vienas dalykų, kurį mados industrija daro puikiai“, – sakė modelis.
„Mūsų darbo su išrinktąja viceprezidente Kamala Harris ir jos komanda metodas buvo įamžinti ją kaip lyderę ir kaip asmenį, ir taip, kaip ji jautėsi patogiausiai, – „Vogue“ teigė „The Guardian“ skirtame pranešime.
Glaudžiai bendradarbiavome priimdami visus kūrybinius sprendimus, taip pat ir dėl to, kad fotosesijai drabužius ir įvaizdį ji pasirinks pati, tad abu įvaizdžiai buvo pasirinkti pačios išrinktosios viceprezidentės ir jos komandos.
Spausdintam viršeliui „Vogue“ pasirinko nuotrauką, kuri, jautėme, įamžino jos optimizmą, asmenybę ir autentiškumą. Žinoma, mums patiko abi fotografijos ir abejomis jomis dalijamės skaitmeniniu būdu.“
15min primena, kad kritikos dėl viršelio sprendimų „Vogue“ sulaukia ne pirmą kartą. Visai neseniai internetą sudrebino suknele pasipuošusio Harry Styleso nuotraukos. Dainininkas ir mados leidinio komanda sulaukė pagyrų dėl lyčių normų griovimo, bet taip pat neišvengė piktų komentarų.
Vienas labiausiai supykdžiusių H.Styleso gerbėjus – dešiniųjų pažiūrų autorės Candace Owens.
„Sugrąžinkite vyriškus vyrus“, – rašė ji.
Į visą jam skirtą kritiką H.Stylesas atsakė pasidalydamas fotografija, kurioje jis pozuoja vilkintis moterišką kostiumą ir valgantis bananą. Po ja puikavosi jau minėti C.Owens žodžiai.