„The Woman King“ praėjusį mėnesį debiutavo labai sėkmingai, o Viola Davis sakė galvojusi ją seksualiai išnaudojusį vyrą, norėdama įtaigiau įkūnyti savo heroję – vien iš moterų sudarytos Afrikos karių grupės lyderę.
Šių įvykių sutapimas yra stiprus priminimas, kaip Holivudą sukrėtė #MeToo judėjimas. Jis padėjo paskatinti pramogų pasaulį rimčiau atsižvelgti į įvairovę, teisingumą ir įtrauktį abiejose kameros pusėse – kas gali kurti filmus ir kas būti jų objektu.
Aktyvistai sako, kad studijos ir filmavimo aikštelės visam laikui pasikeitė į gerąją pusę. Nulinė tolerancija seksualiniam priekabiavimui ir diskriminacijai darbo vietoje yra tikra.
Vis dėlto atrodo, kad pastaraisiais mėnesiais Holivudo verslo kultūra ėmė subtiliai regresuoti.
Didesniu prioritetu tapo naujos problemos – plačiai paplitęs išlaidų karpymas, nes kino teatrams ir toliau sunkiai sekasi parduoti bilietus, artėjančios derybos dėl sutarčių, dėl kurių prodiuseriai baiminasi, kad filmavimai bus sustabdyti.
Bijodamos neigiamų pasekmių, žiniasklaidos kompanijos, anksčiau drąsiai ir garsiai kalbėjusios apie #MeToo ir Black Lives Matter, naujausiose politinėse diskusijose kultūros klausimais pritilo.
Įvairovės, teisingumo ir įtraukties aktyvistai sako, kad juos išsekino „senųjų berniukų“ tinklas, kuris nuolat bando vėl pakelti galvą: moterys, kurios buvo pasamdytos dideliems darbams ir laikomos triumfuojančiais naujos eros pavyzdžiais, šiandien nustumtos į šalį, tuo tarpu kai kurie vyrai, kurie iš pradžių buvo atsidūrę paraštėse dėl kaltinimų netinkamu elgesiu, vėl dirba.
Jei Holivudo vadovų prašoma oficialiai pakomentuoti savo nuolatinį įsipareigojimą diegti pokyčius, jie atsisako arba sukandę dantis bando atkartoti publicistų suformuluotą „mes išliekame tvirtai įsipareigoję“ leitmotyvą.
Tačiau tai, ką jie kalba privačiai – visai kita istorija. Kai kurie grįžta prie seksistinių ir rasistinių kalbų. Akivaizdu, didžioji dalis užsidegimo išblėso.
Šis straipsnis yra pagrįstas interviu su daugiau nei dviem dešimtimis kino sektoriaus lyderių, įskaitant aukščiausius kino studijų vadovus, įvairius agentus, aktyvistus, rinkodaros specialistus ir prodiuserius, kurie kalbėjo anonimiškai ir atvirai aptarė dabartinę pramogų verslo padėtį. Jie skyrėsi amžiumi, rase, etnine kilme ir lytimi.