Brangus reikalas
1981-aisiais Londone pakerėtas filmo „An American Werewolf“, M.Jacksonas susisiekė su jo režisieriumi Johnu Landisu, kad šis prisidėtų prie jau minėto vaizdo klipo gimimo.
Džiaugsmo šūksniais šis dainininko sprendimas nebuvo sutiktas. Jo įrašų kompanija „Epic Records“ nenorėjo klipo filmavimui skirti tokios didžiulės sumos (maždaug 1 mln. dolerių už 13 minučių trukmės filmą, rašo „Vogue“). Kad galėtų sau tai leisti, kompanija televizijai pardavė projektą, kuriame įamžinti klipo užkulisiai. Pinigų padėjo surinkti ir muzikos topų viršūnėse atsidūrusio M.Jacksono vardas.
Užsitikrinę, kad nieko netrūks, M.Jacksonas ir J.Landisas sėdo prie „Thriller“ perkėlimo iš grotuvų ir į ekranus. Kaip rašo „Vogue“, šis vaizdo klipas daugelio yra laikomas didžiausia legenda visoje muzikos istorijoje.
Ikoniškas kostiumas
Už vaizdo klipo kostiumus buvo atsakinga Deborah Nadoolman, režisieriaus J.Landiso mylimoji. Dvejais metais anksčiau ji dirbo prie Steveno Spielbergo filmo „Indiana Džounsas ir dingusios Sandoros skrynios ieškotojai“, todėl puikiai žinojo, kaip turi atrodyti siaubo filmo personažą įkūnyti pasiryžęs atlikėjas.
M.Jacksoną ji aprengė raudonu odiniu švarku su juodomis detalėmis ir praplatintais pečiais bei ryškiomis kelnėmis. Šis derinys pasirinktas neatsitiktinai, o tam, kad sudarytų kontrastą tamsiam dekorui ir naktiniam dangui.
Puošnūs drabužiai buvo dar ir patogūs, kad M.Jacksonas galėtų laisvai atlikti tuos bene žinomiausius šokių žingsnelius.
Gąsdinantis, bet tuo pačiu ir traukiantis
M.Jacksonas „Thriller“ klipo kūrimui pasamdė ne tik J.Landisą, bet ir visą jo komandą. Filme „An American Werewolf“ režisierius dirbo drauge su specialiųjų efektų makiažo meistru Ricku Bakeriu. Ne ką kitą jis pasamdė ir atėjus metui M.Jacksoną paversti vilkolakiu.
Jo buvo paprašyta, kad klipe M.Jacksono išvaizda būtų gąsdinanti, bet ne baisi. Taip ir įvyko – atlikėjas tapo fantastiniu veikėju, nuo kurio nebuvo galima atitraukti akių.
Kurdamas zombišką makiažą, R.Bakeris daugiausia dirbo su paties M.Jacksono veidu – paryškino jo veido kaulus (skruostikaulius, nosį, akiduobes), patamsino vietas, kuriose krenta natūralus šešėlis. Rezultatas – žavingas, jei galima taip pasakyti. Dainininko veido bruožai nepakito, bet ir žavaus atlikėjo jis nebepriminė.
Mirusius prikelti galinti choreografija
Choreografu šiam vaizdo klipui M.Jacksonas pakvietė Michaelą Petersą. Su juo atlikėjas jau buvo dirbęs, kai filmavo dainai „Beat It“ skirtą klipą.
Vadinamąjį „zombių šokį“ bendrai kūrė choreografas ir dainininkas. M.Jacksonas kadaise prisipažino, jog sunkiausia buvo sugalvoti, kaip prikelti gyvus numirėlius.
„Kaip padaryti, kad zombiai ir monstrai šoktų neatrodydami juokingai? Dirbau su Michaelu Petersu ir mudu įsivaizdavome, kaip juda zombiai maivydamiesi prieš veidrodį. Kartais į repeticijas ateidavau pasidažęs kaip monstras, man tai patiko“, – pasakojo M.Jacksonas.
Kaip rašo „Vogue“, šokis „Thriller“ klipe vis dar stebina M.Jacksono muziką atrandančias naujas kartas, akių nuo jo atitraukti negali ir modernaus šokio profesionalai.
Pirma interakcija su moterimi
Iki „Thriller“ M.Jacksono vaizdo klipuose moterys šalia jo arba rodydavosi labai trumpai, arba jų ten visai nebūdavo. Šiame jis pirmą kartą vaidino šalia kitos aktorės.
M.Jacksono personažo merginos vaidmuo iš pradžių buvo pasiūlytas Jennifer Beals, filmo „Flashdance“ žvaigždei. Moteris atsisakė. Tada režisieriaus J.Landiso žvilgsnis nukrypo į Olą Ray – pašėlusią dainininko bičiulę, kuriai „įbaugintos merginos“ vaidmuo puikiai tiko.
Kad patenkintų savo moterų auditoriją, M.Jacksonas buvo raginamas parodyti savo jausmingąją pusę. Jis nusprendė šiek tiek paimprovizuoti – tų provokuojančių judesių, skirtų merginai, atlikėjas iš anksto nesimokė.
Sklido kalbos, kad romantiški jausmai ekrane buvo persikėlę ir į tikrą gyvenimą.
Kodėl „Thriller“ priklijuotas legendinio vaizdo klipo titulas?
Ne tik dėl albumui „Thriller“ skirto žiniasklaidos dėmesio, bet ir fakto, jog jo kopijų parduota bene daugiausia pasaulyje (105 mln.), dainai tokiu pat pavadinimu skirtas vaizdo klipas muzikos industrijoje sukėlė audrą. M.Jacksonas jį kritikavusiems įrodė, jog juodaodžių atlikėjų muzika yra verta būti šalia kitų dainininkų kūrinių.
Tada dar naujas kanalas MTV, iš pradžių nenoriai sutikęs rodyti M.Jacksono dainos „Beat It“ vaizdo klipą, teises į „Thriller“ įsigijo beveik be dvejonių. Ir vėliau šio sprendimo jie tikrai nesigailėjo.
1983 m. gruodžio 2 d. įvyko „Thriller“ klipo premjera, pritraukusi 10 kartų didesnę nei įprastai auditoriją. „Thriller“ taip pat buvo rodomas ir per kanalą VHS.
Rafinuotesnis, sudėtingesnis, ilgą scenarijų turėjęs vaizdo klipas muzikos industrijoje sukėlė tikrą perversmą. 1984 m. šis J.Landiso trumpas filmas laimėjo net tris MTV apdovanojimus – už geriausią choreografiją, geriausią bendrą pasirodymą ir tapo žiūrovų pasirinkimu. Na o 1985 m. prestižiniuose „Grammy“ apdovanojimuose jis išrinktas geriausiu vaido klipu.
Net ir šiandien „Thriller“ yra naudojamas kaip scenarijų rašymo ir choreografijos pavyzdys. Išlaikė jis ir populiarumą – „YouTube“ platformoje klipas peržiūrėtas daugiau nei 708 mln. kartų. Šis skaičiuos sparčiai didėja.
TAIP PAT SKAITYKITE: Pirmieji jauniausio Michaelo Jacksono sūnaus namai – kelių milijonų vertės vila prabangiame rajone
Macaulay Culkinas prakalbo apie daugelį stebinusią jo draugystę su Michaelu Jacksonu