Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Norėdama išgyventi, vieniša mama pardavinėjo M.Gibsono garbei pavadintą medų, tačiau sulaukė laiško

Čilėje gyvenanti vieniša motina karantino metu pradėjo iš namų pardavinėti ekologišką medų, žinomo aktoriaus vardą panaudodama žodžių žaismui medaus pavadinime. Deja, jo advokatei toks sąmojis visai nepatiko.
Yohana Agurto
Yohana Agurto / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Moters idėją įkvėpė neviltis – ketvirtą karantino mėnesį be darbo likusi čilietė mokytoja Yohana Agurto naršė socialiniuose tinkluose, mėgindama prasiblaškyti nuo slegiančių minčių apie tirpstančias santaupas ir keturis vaikus, kuriuos jai reikėjo išmaitinti.

Įkvėpimas atėjo pamačius amerikiečių aktoriaus Melo Gibsono nuotrauką. Ponia Agurto prisiminė, kad sandėliuke turi daug ekologiško medaus atsargų. „Mel“ skamba panašiai kaip ispaniškas žodis medus – „miel“. Taip ir gimė idėja – ponios Agurto draugas grafikos dizaineris nupiešė logotipą su garsia scena iš filmo „Drąsioji širdis“, namuose atspausdino keletą etikečių ir užklijavo jas ant stiklainių. Tokia tad buvo mažutėlės įmonės „Miel Gibson“ pradžia. Pasak jos šūkio, įmonė siūlo ekologišką medų „tik drąsiems“. Moteris savo medų ėmė reklamuoti socialiniuose tinkluose, žinia apie jį pasklido iš lūpų į lūpas ir netrukus ponia Agurto jau turėjo pakankamai užsakymų, kad galėtų pragyventi. Tačiau vieną dieną į jos elektroninio pašto dėžutę atkeliavo štai toks laiškas:

„Mes esame Melo Gibsono patarėjai teisiniais klausimais, – buvo rašoma laiške, atsiųstame Los Andželo advokatės, kurios įmonė atstovauja kelioms įžymybėms. – Atkreipėme dėmesį, kad neteisėtai naudojate pono Gibsono vardą ir (arba) atvaizdą ir (arba) biografiją, norėdama reklamuoti ir parduoti medaus produktus.“

AFP/„Scanpix“ nuotr./Yohana Agurto
AFP/„Scanpix“ nuotr./Yohana Agurto

Iš pradžių moteris tai palaikė pokštu, tačiau kai paaiškėjo, kad ji iš tiesų sulaukė grasinimo iš Melo Gibsono advokatės, ponia Agurto ne juokais sunerimo.

„Supratau, kad stoju į kovą su Galijotu,“ – rašo „New York Times“. Kai kurie draugai ramino ponią Agurto, kad jai nereikėtų kreipti dėmesio į aktoriaus advokatės laišką, nes iš tiesų joks amerikietis advokatas negaištų laiko pandemijos metu stengdamasis uždaryti iš savo namų Čilėje medų pardavinėjančios moters verslo. Tačiau kiti ją perspėjo, kad amerikiečiai be galo mėgsta teistis, ir ponia Agurto dėl viso pikto nutarė ištrinti verslui sukurtą el.pašto paskyrą, tikėdamasi, kad viskas nurims.

„Mane apėmė baisus nerimas, – teigė keturiasdešimtmetė ponia Agurto. – Kas nutiktų mano šeimai, iš ko mes gyventume? Esu vieniša keturių motina ir jie visiškai priklauso nuo manęs.“

Vis dėlto po poros bemiegių naktų ponia Agurto nusprendė, kad įdėjo per daug laiko ir pastangų į savo kuklų verslą, kad tiesiog jį uždarytų. Ji prisiminė, kaip žavėjosi Williamu Wallace'u, škotų kariu, kurį Melas Gibsonas suvaidino filme „Drąsioji širdis“, ir nusprendė viešai paskelbti apie jai kilusią grėsmę. Jos padėtis sulaukė didžiulės žiniasklaidos paramos Čilėje ir už jos ribų, nemokamų teisinių patarimų ir naujų užsakymų. Netrukus ponia Agurto savo socialinių tinklų paskyrose sulaukdavo daugiau žinučių ir užsakymų, negu spėdavo perskaityti ir atsakyti.

Ponią Agurto atstovaujanti advokatė María José Arancibia teigė, kad ji susisiekė su Melo Gibsono advokatu, tikėdamasi pasiekti kompromisą. Pasak advokatės, „Miel Gibson“ nori išsaugoti savo pavadinimą, tačiau ketina pakeisti etiketę ir atsisakyti aktoriaus atvaizdo. M.Gibsono advokatės Leigh Brecheen teigimu, jos klientas nesiekia išstumti ponios Agurto iš verslo.

„Mes savo veiksmais tikrai nesiekiame niekam užkirsti kelią užsidirbti ar kurti verslą, – rašė ji elektroniniame pranešime. – Tačiau esama tam tikrų komunikacijos kanalų ir leidimų, kuriuos turite gauti, kad įsitikintumėte, jog turite teisę taip naudoti žmogaus vardą ir atvaizdą.“

Nepaisant to, kaip bus išspręstas klausimas, ponia Agurto sako, kad mielai atsiųstų „Miel Gibson“ stiklainiuką Melui Gibsonui. Ji pridūrė norinti, kad jis žinotų, jog net susidūrusi su tokiu išbandymu nė kiek nenustojo žavėtis aktoriumi. „Mano motyvas nebuvo pelnytis iš garsaus žmogaus įvaizdžio, – sako ji. – Aš pardavinėju medų, kad išgyvenčiau.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų