2021 10 27

„NY Times“: Siekiant autentiškumo, filmuose dažnai šaudoma iš tikrų ginklų

Praeitą savaitę Holivudą šokiravo žinia apie filmo aikštelėje Naujojoje Meksikoje Aleco Baldwino rankose iššovusį ginklą, naudotą kaip rekvizitą, kuris pražudė kinematografę ir sužeidė režisierių. Pasirodo, iš tikrų ginklų filmuojant kino juostas šaudoma gan dažnai, bet jų sukeltų traumų pasitaiko labai retai. Taip yra dėl to, nes aikštelėse naudojamiems šautuvams ir jais besinaudojantiems asmenims galioja labai griežtos taisyklės.
Alecas Baldwinas filme „Pixie“
Alecas Baldwinas filme „Pixie“ / Vida Press nuotr.

Ginklus atidžiai prižiūri ginklininkai, dar vadinami „ginklų meistrais“, turintys įvairius tik jiems išduotus leidimus. Pavyzdžiui, kai kuriose valstijose, be standartinės ginklo licencijos, būtina turėti ir pramoginiams tikslams skirto šautuvo leidimą. Filmo kūrybinė grupė iš anksto turi būti susipažinusi su ginklų saugumu. Jų niekada negalima nutaikyti į kitą žmogų, ypač per repeticijas, bet net ir filmavimų metu, kai kameros triukais siekiama kompensuoti bet kokius netikslumus bendrame vaizde. Jei būtina, operatoriui ir kitiems komandos nariams apsaugoti turi būti naudojamas specialus stiklas.

Ir jokių tikrų šovinių. Niekada.

„Tikėtina, pažeistas protokolas, – sakė Danielis Leonardas, kino mokyklos Chapman universiteto Kalifornijoje dekanas, kurio specializacija – procedūros filmų aikštelėse. – Sužinosime įvykio detales, bet industrijoje laikomasi specifinių gairių, kurios padeda išvengti panašių įvykių.“

Filmų aikštelėse naudojami įvairūs ginklai. Kai kurie rekvizitai – guminiai (scenose, kai aktorius yra toli nuo kameros), kiti – vadinami „airsoft“, šaudantys plastikiniais šratais. Bet labai dažnai, deja, filmuose naudojami tikri ginklai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis