Karalius Willemas-Alexanderas šalies laikraščiui „De Telegraaf“ trečiadienį prisipažino, kad jis 21 metus dirbo kviestiniu pilotu Nyderlandų oro linijų KLM keleiviniuose laineriuose „Fokker 70“, o prieš tai yra dirbęs kitoje šalies oro bendrovėje „Martinair“. Dabar jis ruošiasi mokytis pilotuoti lėktuvus „Boeing 737“, nes bendrovės jau atsisako lainerių „Fokker“.
Pasak karaliaus, labai mažai žmonių jį atpažįsta, kai jis eina per Amsterdamo Schipholio oro uostą, vilkėdamas KLM piloto uniformą ir kepurę
Nebuvo paslaptis, kad Willemas-Alexanderas turi piloto licenciją ir kartais pilotuodavo KLM keleivinius lėktuvus, tačiau nebuvo aišku, kaip dažnai jis tai darydavo. „De Telegraaf“ žiniomis, jis pilotuodavo keleivinius lainerius dukart per mėnesį. Kaip kviestinis pilotas jis visuomet užimdavo antrojo piloto vietą.
50-metis trijų vaikų tėvas ir 17 mln. olandų karalius vadina lėktuvų pilotavimą laisvalaikio pomėgiu, leidžiančiu jam atsitraukti nuo karališkųjų pareigų ant žemės ir sutelkti dėmesį į kitokią veiklą.
„Turi orlaivį, keleivių ir įgulą. Esi už juos atsakingas, – sakė karalius laikraščiui. – Negali pasiimti savo žemiškų problemų į dangų. Gali visiškai nuo jų atsitraukti ir susikoncentruoti į kai ką kita. Man tai yra labiausiai atpalaiduojanti skraidymo dalis.“
Willemas-Alexanderas sakė, kad keleiviai jį retai atpažįsta, ypač kai apsauga lėktuvuose buvo sustiprinta dėl 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro atakų Jungtinėse Valstijose.
„Prieš Rugsėjo 11-ąją įgulos kabinos durys būdavo atviros. Žmonės nuolat ateidavo pasižiūrėti, jiems būdavo netikėta ir smagu mane ten išvysti“, – sakė jis. Pasak karaliaus, labai mažai žmonių jį atpažįsta, kai jis eina per Amsterdamo Schipholio oro uostą, vilkėdamas KLM piloto uniformą ir kepurę.
Willemas-Alexanderas teigė, kad antrasis pilotas neprivalo prisistatyti, kai lėktuvo keleiviams sako informacinius pranešimus. Taigi, jo balsą atpažįsta tik nedidelė dalis žmonių, skraidančių KLM lėktuvais.
„Be to, dauguma žmonių vis tiek nesiklauso“, – pridūrė jis.