„Zero waste“ judėjimas ir Berlyno kino festivalis – ar tai suderinama?

Pasaulyje vis labiau populiarėjantis „zero waste“ judėjimas ir diskusijos apie tvarų verslą įgauna pagreitį ir Lietuvoje.
Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka / 123RF.com nuotr.

Mano žiniomis, šalyje jau veikia mažiausiai trys zero waste parduotuvės, viena po kitos dygsta dalinimosi daiktais stotelės DĖK‘ui, o senų daiktų prikėlimas naujam gyvenimui išgyvena renesansą.

Belieka tikėtis, jog tai – ne trumpalaikis mados klyksmas, o žmonių sąmoningumo augimas, leisiantis drauge sukurti tvaresnį rytojų.

Prieš išvykstant į Berlyno kino festivalį, mintys apie tai ar tokio masto renginys, zero waste judėjimas ir tvarumo tema yra suderinami dalykai, tapo pagrindu šiam tekstui. Įdomus faktas, jog pirmoji pasaulyje (!) zero waste parduotuvė 2015 metais duris atvėrė būtent Berlyne. Dvi parduotuves valdanti „Original Unverpackt“ veikia dar ir šiandien.

Berlyno kino festivalio organizatoriai kasmet didina ekologiją ir tvarumą skatinančių iniciatyvų skaičių.

Kaip paaiškėja, Berlyno kino festivalio organizatoriai kasmet didina ekologiją ir tvarumą skatinančių iniciatyvų skaičių (pirmosios pradėtos įgyvendinti dar 2010 metais) bei siekia mažinti ekologinį festivalio pėdsaką. Berlynalė neretai vadinama labiausiai politizuotu pasaulio kino festivaliu, kino pagalba kalbančiu apie opiausias socialines ir politines problemas. Pavyzdžiui, praėjusiais metais, siekdami kalbėti apie klimato kaitą, festivalio organizatoriai svečiams ištiesė raudonus kilimus, pagamintus iš perdirbtų šiukšlių ir žvejybinių tinklų. 2 430 kv. m. plotą užimantiems kilimams sukurti prireikė 2 tonų plastiko atliekų, kuriuos juos gaminusi įmonė sužvejojo jūroje.

Šia iniciatyva festivalio organizatoriai siekė atkreipti visuomenės dėmesį į vandenynų užterštumą plastiko atliekomis, o Vokietijos Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros ministras Gerdas Mülleris, kalbėdamas apie ekologiją, tikino, jog „raudonas Berlynalės kilimas dar niekuomet nebuvo tokiu žaliu“. Šie kilimai festivalyje naudojami ir 2020 metais, tą daryti planuojama ir ateityje.

Berlynalė diskusijas apie tvarumą ir ekologiją inicijuoja ugdymo įstaigose, renginiuose ir diskusijoje apie filmus, taip pat šiemet netrūksta šiai temai dedikuotų renginių. Vienas jų – „Berlinale Talents“ renginio diskusija, skirta tvaraus kino verslo narstymui („Common Grounds: Sustainable Film Business“) arba EFM rėmuose vykusi diskusija „sustainABILITY: New Green Skills, Tools and Models for Industry-Wide Transformation“.

Iškilminguose renginiuose svečiai vaišinami tik vegetarišku maistu, renkantis augalinės kilmės produktus, užaugintus vietiniuose ūkiuose.

Festivalio organizatoriai į tvarumo ir ekologijos klausimus žvelgia ne tik iš teorinės pusės, tačiau ir imasi konkrečių veiksmų – iškilminguose renginiuose svečiai vaišinami tik vegetarišku maistu, renkantis augalinės kilmės produktus, užaugintus vietiniuose ūkiuose. „Sony“ centre įsikūrusiuose maisto vagonėliuose trečius metus iš eilės atsisakoma plastikinių indų ir popierinių puodelių (tiek karštiems, tiek šaltiems gėrimams) – svečiai raginami pagelbėti įgyvendinti šią iniciatyvą ir atsinešti savo puodelius.

Praėjusiais metais tai leido išmetamų šiukšlių kiekį sumažinti keliais šimtais kilogramų.

Praėjusiais metais tai leido išmetamų šiukšlių kiekį sumažinti keliais šimtais kilogramų. Kai kurios įmonės suteikia galimybę už simbolinį mokestį įsigyti daugkartinio naudojimo tarą, o neturintiems ir jos, galiausiai išduoda popierinius puodelius. Prie „Berlinale Palast“ esančioje Varian-Fry gatvėje vasario 17-29 dienomis lankytojų laukia festivalio rėmėjo, „Mastercard“ vagonėlis, kuriame norintys gali nemokamai pasivaišinti macarons sausainiais ir karštais gėrimais, lankytojus taip pat raginant atsinešti savo puodelį.

Apie ekologiją galvojama ir bendradarbiaujant su festivalio rėmėjais. Bene pagrindinis jų, automobilių gamintojas „Audi“, festivalio organizatoriams paskolino 250 automobilių, dalis kurių – inovatyvūs ir visiškai elektriniai „Audi e-tron“, o likę – hibridiniai modeliai „Audi A8 TFSI e“ ir „Audi A7 TFSI e“, raudonojo kilimo svečius atvešiantys tausojant gamtą.

Festivalyje įgyvendinamos iniciatyvos neaplenkia ir Europos kino mugės, kurioje įrengtos nemokamo geriamojo vandens stotelės, draudžiami vienkartiniai puodeliai, rūšiuojamos šiukšlės, teritorija valoma naudojant aplinkai draugišką buitinę chemiją, stendų statybai ir reklamos spaudai skatinama naudoti tvarias medžiagas ir mažinti šiukšlių kiekį.

Raginimus mažinti šiukšlių kiekį Berlynalė taiko ne tik lankytojams, tačiau ir sau – paprastai festivalių organizatoriai svečiams išduoda krepšį, tiesiog plyštantį nuo vidun prikrautų reklaminių lankstinukų ir festivalio rėmėjų bei partnerių smulkmenų. Berlynalės krepšyje šiemet – vos trys lankstinukai, kiekvienas kurių – svarbus ir reikalingas. Kaip teigia festivalio organizatoriai, jų tikslas – dar labiau sumažinti ekologinį Berlynalės pėdsaką, tad tvarumui skirtų iniciatyvų skaičius kitąmet dar labiau augs, nes dideli pokyčiai prasideda nuo mažų dalykų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų