30 metų kartu: „Maxima“ dalijasi Lietuvos gamintojų ir tiekėjų istorijomis
Jau 30 metų lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ ir šalies gamintojai bei tiekėjai dirba ir auga kartu, kad pirkėjams būtų pasiūlytas plačiausias kokybiškų lietuviškų prekių asortimentas. Didžiuojantis šia glaudžia partneryste pradedamas projektas „30 metų kartu – ieškoti, kurti, nesustoti“, kuriame skaitytojai kviečiami susipažinti su geriausių Lietuvos gamintojų ir tiekėjų istorijomis.
„Glaudus bendradarbiavimas su gamintojais ir tiekėjais padėjo „Maximai“ gauti tokius įvertinimus kaip „Qudal“ kokybės medalis ir pelnyti geriausią kainos ir kokybės santykį siūlančio prekybos tinklo Lietuvos rinkoje vardą. Projektas „30 metų kartu – ieškoti, kurti, nesustoti“ yra ir mūsų padėka tiekėjams už jų atsidavimą aukštiems kokybės, verslo, socialinės atsakomybės standartams, ir galimybė visiems mums geriau susipažinti vieni su kitais bei unikaliais pasakojimais. Tik taip sukursime Lietuvą, kurioje gera visiems“, – šalies gamintojų istorijas skaityti kviečia „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė E.Dapkienė.
„Partnerystė su „Maxima“ skatina nuolat pasitempti“
„Su „Maxima“ Lietuvoje bendradarbiaujame nuo 2002 metų gegužės. Pirmieji gaminiai, kuriais pradėjome prekiauti „Maxima“ tinkle buvo įvairios baltos ir juodos duonos – 17 gaminių. Tikiu, kad turime pirkėjų, kurie dar pamena tų laikų gaminius: juodą Kauno duoną ir Kauno batoną, baltą duoną „Šilainiai“. Pirmasis užsakymas turėjo ir iki šių laikų mūsų gaminamą juodą „Bočių“ duoną. Nuo 2002 metų, kai į „Maximą“ pradėjome tiekti 17 gaminių, jų kiekis padidėjo – šiuo metu prekiaujame 38 skirtingais duonos ir 24 saldumynų gaminiais“, – apie nostalgiškus kepinius primena ir apie naujus nušviečia „Fazer Bakery Baltic“ generalinė direktorė Anne Mere.
Nuolatinis bendradarbiavimas su „Maxima“ įmonei atvėrė galimybes itin plačiai gaminius pristatyti Lietuvos pirkėjams. Kaip mano jos atstovė, šis bendradarbiavimas lėmė ir tai, kad „Gardėsio“ prekės ženklu pažymėti gaminiai ne kartą pelnė „Lietuvos metų gaminio“ apdovanojimus.
„Partnerystė su „Maxima“ skatina nuolat pasitempti, gaminti ne tik tokius duonos produktus, kokių reikia šiandien, bet ir galvoti, kokia yra duonos ateitis. Pastaraisiais metais, t. y. 2019–2021 m., „Maximoje“ pavyko pasiekti pardavimų augimą. Didžiausi augantys segmentai – sumuštinių duona ir tradicinė ruginė duona su priedais."
Kartu dirba tam, kad pirkėjas sugrįžtų
Autentiški receptai ir rankų darbas, atliekamas su meile – tuo gali pasigirti prieš daugiau kaip 100 metų įsikūręs saldainių fabrikas „Vilniaus Pergalė“. Tai – vienas didžiausių ir moderniausių saldainių fabrikų Lietuvoje, produkciją plačiai tiekiantis ir užsienio rinkoms.
Vilniaus „Pergalė“ – vienas ištikimiausių prekybos tinklo „Maxima“ partnerių, saldainius ir šokolado plyteles tinkle pardavinėjančių jau trisdešimt metų.
„Kaip ir mes, prekybos tinklas „Maxima“ dirba savo pirkėjams, siūlo tai, ko jiems reikia, kad sugrįžtų. Taip pat drauge palaikome lietuviškumą, nes būtinus ingredientus savo gaminiams įsigyjame iš vietos tiekėjų ir šitaip skatiname vietos rinką, puoselėjame tautines vertybes. Pirkėjai drąsiai gali dovanoti lietuviško skonio sentimentus brangiems žmonėms, kadangi per visą gyvavimo laiką kai kurie „Pergalės“ saldainiai beveik nepasikeitė. Svarbiausia – įgytas pasitikėjimas iš abiejų pusių. Partneris suteikia mums sceną, o mes pasirūpiname, kad programa nenuviltų, ir taip jau drauge 30 metų“, – sako AB „Vilniaus Pergalė“ gamybos vadovė Gitana Šimanskienė.
„Jeigu esi „Maximos“ lentynose, tai esi Lietuvos rinkoje, jei ne – tai ne“
Didžiausias Lietuvoje alaus gamintojas „Švyturys-Utenos alus“ švenčia solidų bendradarbiavimo su prekybos tinklu „Maxima“ jubiliejų – 30-metį. Kaip pasakoja „Švyturys-Utenos alus“ pardavimo direktorius Mindaugas Čižauskas, jeigu reikėtų kalbėti apie įmonių bendradarbiavimą nuo pirmųjų dienų, apie tai išeitų bene istorinė knyga, mat jų verslo ryšiai užsimezgė dar prekybos centro veiklos pradžioje, tuo metu dar kitu vardu žinomam „Švyturiui“ taip pat žengiant pirmuosius žingsnius nepriklausomos Lietuvos rinkoje.
„Jeigu esi „Maximos“ lentynose, tai esi Lietuvos rinkoje, jei ne – tai ne“ – prekybos sektoriuje paplitusį pokštą cituoja „Švyturys-Utenos alus“ pardavimo direktorius Mindaugas Čižauskas. Vis dėlto nuo nepriklausomybės atkūrimo koja kojon einančioms įmonėms tai ne visai juokai – bendradarbiavimas su „Maxima“ „Švyturiui“ padėjo augti ir šiandien įmonė džiaugiasi pirmaisiais rinkoje tvariais sprendimais ir šoktelėjusia nealkoholinio alaus paklausa.
„Dirbdami su gėrimų pramonės lyderiu jau 30 metų, kartu išmokome daug vertingų pamokų. Geriau atpažįstame naujus pirkėjų poreikius ir galime greičiau juos patenkinti. Išaugęs nealkoholinių gėrimų pasirinkimas ir įvairovė – pavyzdys, kad kartu galime prisidėti prie visuomenės įpročių kaitos, paskatinti rinktis sveikesnius, tvaresnius produktus”, – sako M. Čižauskas.
Sūriai, kuriais didžiuotųsi patys italai
„Tai, ką šiandien darome gerai, rytoj padarysime dar geriau!“ – teigia tuoj 100 metų jubiliejų minėsiantis AB „Rokiškio sūris“. Pradėjusi nuo mažos gamyklos Rokiškio dvare, įmonė išsiplėtė į vieną didžiausių pieno perdirbimo centrų visoje Lietuvoje, produktais aprūpinančių ne tik vietinius, bet ir pasaulį.
Bendrovės vadovas Dalius Trumpa akcentuoja, jog veiklos trisdešimtmetį minintis prekybos tinklas „Maxima“ – vienas svarbiausių partnerių, padedančių įmonei gyvuoti ir diegti naujausias technologijas.
„Norėčiau pabrėžti, kad prekybos tinklas „Maxima“ yra didžiausia „Rokiškio sūrio“ produktų pirkėja, įskaitant ir eksportines rinkas – „Maxima“ vis tiek yra didžiausia. Bendradarbiavimas su šiuo prekybos tinklu mums užtikrina produkcijos pardavimo kiekius, kas leidžia įdiegti naujesnes, pažangesnes, brangesnes technologijas. Trisdešimtmečio proga norėčiau „Maximai“ palinkėti, kad besiplėsdama į kitas rinkas, neužmirštų, kur viskas prasidėjo ir visas pažangiausias technologijas įgyvendintų Lietuvoje“, – komentuoja D. Trumpa.
Džiugina bendri įgyvendinti projektai
„Biovelai“ „Maxima“ padeda augti jau beveik 30 metų, pirmuosius žingsnius nepriklausomoje Lietuvoje įmonės žengė kartu ir nuo savo veiklos pradžios daug dėmesio skyrė kokybiškai ir įdomiai produkcijai.
„Svarbiausias dalykas, kuris mus lydi kasmet bendradarbiaujant su „Maxima“, yra tai, kad mes jaučiamės ne tik tiekėjais, bet ir partneriais, nuolat komunikuojame ir apsikeičiame grįžtamuoju ryšiu. „Maxima“ visuomet skatina savo partnerius judėti į priekį, inovuoti ir eksperimentuoti, pirmieji nori savo klientams pasiūlyti naujoves. Būtent tai mus lydi bendruose darbuose jau ilgą laiką, to pavyzdžiai – daugelis bendrų įgyvendintų projektų“, – pasakoja „Biovela Group“ vykdomasis direktorius Žilvinas Lenktaitis.
„Maxima“ tinklas kaip niekas kitas turi plačiausią pasirinkimą produktų griliaus mėgėjams, o „Biovela“ šiame segmente užima rinkos lyderio ir inovatoriaus pozicijas kiekvienais metais vis pasiūlydama nematytų ir neragautų naujienų kurios dažnu atveju nustebina net ir visko mačiusius ir ragavusius vartotojus. 2021 metais šiame tinkle griliui skirtų gaminių pardavėme beveik 500 tonų, kas yra 40 % daugiau nei praėjusiais metais“, – tikina „Biovela Group“ vykdomasis direktorius.
Garsaus romano įkvėpta kosmetikos linija jau trisdešimt metų skinasi kelią į vartotojų širdis
Ar kas būtų prieš trisdešimt metų pagalvojęs, kad lietuviška kosmetika bus pasiekiama ne tik savų prekybos centrų lentynose, bet ir plačiai eksportuojama į užsienį? Turbūt retas. Tačiau prie Vilniaus esančios „Biok Lab“ kūrėjai – penki biochemijos srities mokslininkai – patikėjo pirkėjais ir jau tris dešimtmečius siūlo kokybišką, natūralią ir piniginei draugišką kosmetiką.
„Biok Lab“ pastarąjį trisdešimtmetį augo kartu su „Maxima“, kurios vartotojai patys pirmieji susipažįsta su asortimentą papildančia nauja produkcija.
„Pirmiausia pasakysiu, kad „Biok Lab“ be prekybos tinklo „Maxima“ nebūtų tokia sėkminga įmonė, kokia yra šiandien. Visi naujieji produktai, jų modifikacijos, prekiniai ženklai pirmiausia ir pasirodo „Maximoje“. Jų rezultatai atspindėdavo, ar Lietuvos vartotojas juos pamilo, ar juos reikia tobulinti. „Maxima“ buvo ir yra pagrindinis ir didžiausias partneris, padėjęs lietuviškos kosmetikos gamintojui tapti tokiu. „Maxima“ juk irgi yra mūsų lietuviškas prekybos tinklas“, – pasakoja „Biok Lab“ vadovas N.Žioba.
Kartu su partneriais nuolat ieško įdomių, modernių, kūrybiškų sprendimų
Maždaug prieš tris dešimtis metų pirmosios į Lietuvą atvežtos vakarietiškos prekės prilygo stebuklui, o jų skonis atrodė tarsi iki šiol nepatirtas jausmas. Pirmieji į Lietuvą patekę „importiniai“ produktai kelia dar vieną asociaciją – tai senieji prekybiniai kioskai, nes didieji prekybos tinklai dar tik žengė pirmuosius savo žingsnius.
„Pirmieji šokolado batonėliai „Mars“, „Snickers“ ar „Bounty“ XX a. 10-ojo dešimtmečio pradžioje atrodė kaip išsipildžiusi svajonė“, – sako bendrovės „Mars Lietuva“ Baltijos šalių prekybos vadovas Mindaugas Gutauskas.
Pasak M.Gutausko, partnerystė su „Maxima“ prekybos tinklu – puikus pavyzdys, kaip abu partneriai, įgalindami savo sričių ekspertiškumą, gali siekti tikslo, tuo pačiu kurti pridėtinę vertę vartotojams. Augome visi kartu – prekybos bendrovės, vartotojai, gamintojai. Į „anuos laikus“ su keliais ant prekystalio išdėliotais produktais turbūt niekas nenorėtume sugrįžti.
Bendrovės „Eugesta“ komercijos direktorius Aurimas Stabingis prisimena, kaip krovininiu automobiliu prie „Maxima“ biuro gabeno rinkos naujieną – peršviečiamus muilus.
Besikuriantys prekybos tinklai verslininkams suteikė galimybę plėsti asortimentą, patogiau jį pateikti, o taip pat didinti pardavimus. Kaip vieną iš svarbiausių savo partnerių Lietuvoje A.Stabingis įvardija prekybos tinklą „Maxima“.
Iš pradžių mes mokėmės: kaip tie santykiai turi atrodyti? Praėjome įvarius etapus ir manau, kad subrendom kartu kurti verslą, kartu ieškoti geriausių sprendimų“, – kalbėjo A. Stabingis. Kartu su partneriais įdomių, modernių, kūrybiškų sprendimų tenka ieškoti nuolat. „Maxima“, anot A.Stabingio, labai pozityviai žiūri į visus pasiūlymus ir sprendimų paieškas.
„Maxima“ yra klientas, kuris greitai adaptuojasi prie situacijų, noriai sutinka inovacijas, todėl su jais pakankamai lengva bendrauti, sutarti dėl bendrų projektų. Žinome, kad turime gerus partnerius rinkoje.“
Pirmąsias „importines“ prekes į Lietuvą atvežusių įmonių atstovai akcentuoja, kad stipriai pasikeitė ir požiūris į verslą – šiandien didžiosios įmonės daug dėmesio skiria tvarumui, gamtos išsaugojimui ir imasi lyderystės, dalijasi pelnu su paramą renkančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis, prisideda prie socialinių iniciatyvų.
Vertybės sujungia bendram darbui
Pusšimtį ekologiškų daržovių auginantys ir dalį jų prekybos tinklui „Maxima“ tiekiantys ekologinės daržininkystės virtuozai iš Biržų rajono, Pabiržės, – Arūnas ir Daiva Giedrikai – savo produkcijos kokybę užtikrina jau trečią dešimtmetį.
„Jaučiame atsakomybę, mūsų daržoves perka besilaukiančios ir kūdikius auginančios mamos. Ekologiško ūkininko sąžinė yra jo veiklos pamatas, o bendravimas su klientais – dar vienas didelis malonumas”, – sako savo derliaus gėrybės ne tik „Maximai“ vežantis, bet ir du kart per savaitę ir į ekologinius turgelius Vilniuje su žmona išsiruošiantis A.Giedrikas.
Pasak A.Giedriko, „Maxima“ stengiasi užtikrinti savo produkcijos vartotojams teikiamą kokybę: „Mums su žmona tai taip pat labai svarbu: geriau užauginsime mažiau, bet kokybiškiau, tad, vertybės sutampa, o tai sujungia bendram darbui.“
Ilgametę partnerę ūkininkas apibūdina, kaip supratingą ir palaikančią jį nelengvame kelyje: „Mūsų partnerė supranta, kad gamta pasitikėti gali ne kasmet, todėl ir nesitiki, kad ekologišką produktą užauginsime viduržiemį. Daugiausiai daržovių į parduotuves tiekiame šiltuoju sezonu“.
Pagaminti ir parduoti yra viena, tačiau svarbiausia - užtikrinti kokybę
Bendrovė „Birštono mineraliniai vandenys“ yra vienas iš rinkos lyderių ir gamina trijų rūšių mineralinį vandenį – „Birutė“, „Vytautas“ ir „Akvilė“. Mineralinio vandens kokybei yra keliami aukščiausi reikalavimai. Tam, kad būtų leista vadinti produktą natūraliu mineraliniu vandeniu, reikia atlikti daugybę tyrimų, o vanduo buteliuose turi išlikti lygiai toks pat, kaip susiformavęs gamtoje, jis negali būti skiedžiamas, maišomas, filtruojamas ar kitaip apdirbamas.
Pasak įmonės „Birštono mineraliniai vandenys“ komercijos direktoriaus Deimanto Gervės, „Maxima“ apskritai yra tas prekybos tinklas, iš kurio visada gausi atsakymus, jei kreipiesi su klausimais. Mūsų bendradarbiavimas prasidėjo 2005 metais ir manau, kad jis svarbus bei naudingas abiem pusėms. Tiek „Maxima“, tiek „Birštono mineraliniai vandenys“ yra rinkos lyderiai savoje kategorijoje. O du rinkos lyderiai bet kokiu klausimu juk turi rasti sprendimus. Esminė savybė – profesionalumas, kuris jaučiamas bendraujant su prekybos tinklo atstovais.
Be to, labai svarbu, kad „Maxima“ turi daugiausia parduotuvių Lietuvoje. Tai leidžia užtikrinti prekybą savo vandeniu visoje Lietuvoje.