Pasaulinį įvertinimą pelniusių saldumynų kūrėjai: „Pandemijos metais populiarėja valgomos dovanos“

Paklaustas, ar karantino metu lietuviai valgo daugiau šokolado, saldumynų prekės ženklo „Laroché“ bendraįkūrėjas Andrius Martinaitis tokiai versijai pritaria gana santūriai, nors jo kartu su žmona įkurta įmonė visai nemenkai augo net pandemijos metais. Jis pateikia kitą paaiškinimą – akivaizdu, jog ir žmonės, ir verslo įmonės vis dažniau dovanoja valgomas dovanas, dažnai – šokoladą. Būtent dviejų skonių „Laroche“ šokoladas neseniai buvo puikiai įvertintas svarbiame tarptautiniame konkurse.
„Laroché“ bendraįkūrėjas Andrius Martinaitis
„Laroché“ bendraįkūrėjas Andrius Martinaitis / Manto Zinkevičiaus nuotr.

A.Martinaitis teigia, jog nemažiau, nei patį įvertinimą, jis brangina patarimus, kuriais pasidalijo konkurso komisija, nes tai padės tobulinant ir kuriant būsimas šokolado kolekcijas.

Tarptautiniame konkurse „Academy of Chocolate“ Kaune įkurtas šeimos verslas su savo gaminiais dalyvavo pirmąsyk ir iškart nuskynė du bronzos apdovanojimus už dviejų skonių šokoladus. Kaip pasakojo A.Martinaitis, Jungtinėje Karalystėje įkurtos „Academy of Chocolate“ apdovanojimuose kiekvienais metais dalyvauja keli šimtai šokolado gamintojų iš viso pasaulio. Beje, šią akademiją dar 2005 metais įkūrė penki pagrindiniai Didžiosios Britanijos šokolado profesionalai.

„Academy of Chocolate“ apdovanojimais siekiama nustatyti, pripažinti ir parodyti talentingiausius pasaulio šokolado gamintojus ir geriausius šokoladus. Teikiančių paraiškas šiems apdovanojimams kasmet vis daugėja – jei starto metais buvo 12 dalyvių, tai 2019-aisiais šis skaičius šoktelėjo net iki 1600 dalyvių iš daugiau nei 45 pasaulio šalių. „2020 metai buvo neįprasti dėl pandemijos sukeltų nepatogumų, todėl organizatoriams teko kelis kartus atidėti komisijos susirinkimus, apdovanojimų ceremonija vėlavo ir vyko ne taip kaip įprastai“, – pasakoja A.Martinaitis.

15min pokalbis su juo apie naujų šokoladų kūrimo subtilybes bei kokybės kriterijus, taip pat – verslą auginančius veiksnius bei ateities planus.

– Didelių saldumynų gamintojų, o ir mažų verslų Lietuvoje turime visai nemažai, kada ir kaip gimė „Laroche“?

– Mūsų su žmona Donata puoselėjamam prekės ženklui jau penkeri metai. Gaminame ne tik šokoladą, tačiau ir įvairiausius kitus konditerijos gaminius. O viskas prasidėjo nuo žmonos pomėgio gaminti prancūzišką konditeriją, kuri vėliau išaugo į „Laroché“. Donata yra diplomuota profesionalė, dirbusi restoranuose, o hobis ilgainiui tapo pagrindine veikla ir gyvenimo aistra. Prieš porą metų įsteigėme uždarą akcinę bendrovę, prie žmonos prisijungiau ir aš.

Manto Zinkevičiaus nuotr./Saldumynų gaminimas
Manto Zinkevičiaus nuotr./Saldumynų gaminimas

– Ar iki tol turėjote ką nors bendra su restoranų, maitinimo verslu?

– Ne, dirbau visai kitoje srityje, tačiau atėjo momentas, kai „Laroche“ žinomumas didėjo, jam reikėjo vis daugiau dėmesio, tad pardaviau savo tuometinį verslą ir prisidėjau prie žmonos. Galima sakyti, kad man tai buvo visiška avantiūra, tačiau gerąja prasme – čia daug kūrybos, daug eksperimentų, tačiau nemažai ir administacinio darbo, reikia verslo vystymo žinių, tad mano ankstesnė patirtis praverčia.

Manto Zinkevičiaus nuotr./Andrius Martinaitis
Manto Zinkevičiaus nuotr./Andrius Martinaitis

– Kokie jums buvo praėję pandemijos metai? Ką esate numatę šiais? Įmonė augo ar traukėsi?

– Šiuo metu įmonėje dirba 4 žmonės. Ketinome didinti dirbančių skaičių, tačiau visgi pandemija šiuos planus sustabdė. Buvome numatę ir 100 proc. augimą, tačiau augome 50 proc. Turint galvoje, jog tvyro daug nežinomybės, tai visai neblogai. O planų turime daug – plėsti produkcijos asortimentą, kurti naujus skonius ir produktus šalia dabar turimų saldumynų, kurti naujus produktus, skirtus verslams, plėsti prekybos partnerių tinklą. Svajojame ir apie kavinę, kur būtų galima rasti visus mūsų gaminius, išgeri kavos, susitikti su draugais. Tačiau kol kas labai konkrečiai neplanuojame, reikia luktelėti.

Manto Zinkevičiaus nuotr./Įmonės komanda – 4 žmonės
Manto Zinkevičiaus nuotr./Įmonės komanda – 4 žmonės

– Gal pandemijos metais žmonės valgė daugiau šokolado?

Žmonės yra „atsikandę“ dovanojamų daiktų, o valgomos dovanos, populiarėja.

– Na, galbūt ir valgė šiek tiek daugiau – juk tai viena iš pasilepinimo formų (šypsosi). Žinoma, vasarą šokolado visada valgoma kiek mažiau – ieškoma gaivių desertų. Tačiau ką tikrai pajutome, tai kad šokoladas, o ir apskritai saldėsiai, kiti gurmaniški produktai tampa populiarėjančia dovana. Puikiai tą jaučiame, nes vis aktyviau dirbame ir su B2B (verslas verslui – red. past.) segmentu. Įmonės gali mums teikti užsakymus – tariamės ir dėl formos, ir dėl spavos, ir dėl skonio, galima sakyti, kuriame ne mes vieni, bet kartu su užsakovu. Tokiu būdu mūsų šokoladai yra pasiekę ir dovanų gavėjus pačiuose įvairiausiuose pasaulio kampeliuose. Taigi, sakyčiau, žmonės yra „atsikandę“ daiktų, o valgomos dovanos vis labiau populiarėja.

Manto Zinkevičiaus nuotr./Saldumynų gaminimas
Manto Zinkevičiaus nuotr./Saldumynų gaminimas

– Dviejų skonių jūsų kurti šokoladai įvertinti bronza tarptautiniuose apdovanojimuose, kuo ypatingi šie skanėstai ir kokių atsiliepimų apie juos sulaukėte?

– Mūsų gaminami šokoladai pateko į „Academy of Chocolate“ apdovanojimų kategoriją „pagardinti šokoladai“. Vertinimui parinkome du unikalius, pasaulyje analogų neturinčius šokoladus: tai „LAROCHÉ No1 Baltasis šokoladas su Oishii matcha arbata, braškėmis, daigintais džiovintais grikiais ir citrinų traškiais“ ir „LAROCHÉ No2 Baltasis karamelinis šokoladas su imbieru, imbieriniais sausainiais ir masala prieskoniais bei tonka pupele“. Šokoladai buvo vertinami pagal išvaizdą, kvapo ir skonio gylį, produktų suderinamumą bei bendrą įspūdį. Labai džiaugiamės, kad komisijos nariai pastebėjo mūsų naudojamų ingredientų kokybę ir skonio grynumą. Be to, komisija taip pat davė ir keletą pastabų, kaip galėtume patobulinti šiuos, apdovanojimuose vertintus, šokoladus. Tuo irgi labai džiaugiamės, nes profesionalų patarimai visada vertingi.

– Apdovanotųjų šokoladų apibūdinimas stebina. Galbūt sunku nupasakoti trumpai, tačiau kaip tie nauji deriniai gimsta?

Jei šokoladas saldus, atsvara turi tapti rūgštesni, kartesni ar sūresni priedai.

– Kuriant visus naujus šokoladus yra daug nuojautos, eksperimentavimo, bandymų, ragavimų, aišku, ir nesėkmių, tačiau, žinoma yra ir tam tikri bendri principai. Pavyzdžiui, labai svarbu balansas – jei šokoladas saldus, atsvara turi tapti rūgštesni, kartesni ar sūresni priedai. Lygiai taip pat visada apgalvojama, kas šokoladui suteiktų traškumo, kokie priedai pagyvintų skonį ir panašiai. Stengiamės sukurti ne tik skonio, bet ir pojūčio sensaciją. Beje, esame nedidelis lietuviškas amatininkų verslas ir labai stengiamės nemažai priedų pirkti iš lietuvių gamintojų, ypač ekologiškų. Aišku, kai kas atkeliauja ir iš kitų šalių – tarkime, apdovanojimuose bronzą pelniusiam šokoladui naudojami žaliosios arbatos milteliai oishii matcha, ją perkame pačia geriausią, japonišką ir augintą bei maltą senoviniais būdais, o ne masinę ar net kinišką, kokios šiais laikais prigaminama daugybė.

Manto Zinkevičiaus nuotr./Šokolado priedai padeda kurti skonio ir tekstūrų kontrastą
Manto Zinkevičiaus nuotr./Šokolado priedai padeda kurti skonio ir tekstūrų kontrastą
Manto Zinkevičiaus nuotr./Vienas iš apdovanotųjų šokoladų
Manto Zinkevičiaus nuotr./Vienas iš apdovanotųjų šokoladų

– Kurį jūsų šokoladą labiausiai mėgsta jūsų pirkėjai ir kokiam simpatizuojate pats?

– Mūsų populiariausias šokoladas yra vienas iš dviejų apdovanotųjų – baltasis karamelinis šokoladas su imbieru, imbieriniais sausainiais ir masala prieskoniais. Jį gaminame jau dvejus metus, populiarumą mūsų vietinėje rinkoje matėme iš karto, tad neatsitiktinai ir teikėme jį apdovanojimams. Šio šokolado receptūrą sukūrė Donata, aš dar buvau „žalias“. Tuo metu kūriau šokoladų pakuotes, vyko tam tikras perėjimas iš mano ankstesnės į šią veiklą.

Geras šokoladas pats savaime turtingas skoniu, turi įvairių poskonių, kurie labai skiriasi pagal pupelių kilmės regioną.

O man pačiam labiausiai patinka tamsusis šokoladas. Geras šokoladas pats savaime turtingas skoniu, turi įvairių poskonių, kurie labai skiriasi pagal pupelių kilmės regioną. Iš aistros tamsiąjam šokoladaui sukūriau vintažinio šokolado kolekciją – jis toks, kaip senais laikais – ir savo plytelių forma, ir įpakavimu. Šio senoviško šokolado vizija atėjo iš vesterno filmų, kada žmonės šokoladą vertino kaip tikrą retenybę, vaikai svajojo apie šokolado plytelę. Jos būdavo storos ir traškios, įvyniotos į foliją bei popierių. Šią laiko pamirštą šokolado formą ir įpakavimą norėjau grąžinti į šiuos laikus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų