30 geriausių restoranų. 4 vieta: pagarbą lietuviškiems produktams restorane išpopuliarinęs „Sweet Root“

Ketvirtus metus iš eilės vykstantis projektas „30 geriausių restoranų“ tapo vienu iš laukiamiausių gastronominių įvykių Lietuvoje. Pernai kartu su indų ir interjero detalių prekės ženklu „iittala“ vykdomi rinkimai įgavo daugiau reikšmės ne tik lokaliai. Kasmet jis tampa vis populiaresniu gidu užsienio keliautojams Lietuvoje.
Restoranas „Sweet Root“
Restoranas „Sweet Root“ / „Gediminas Gražys Photography“ nuotr.

Nuo gegužės 30 dienos kasdien projekto tinklalapyje ir portale 15min yra atskleidžiamas geriausių šalies restoranų 2019 m. reitingas pradedant nuo 30 vietos. Tokie restoranų vertinimai ir apdovanojimai vyksta pasauliniu mastu, o kai kurios šalys turi savo restoranų reitingus. Lietuva – nebe išimtis. Ta proga prieš ketverius metus buvo suburta Gero maisto akademija, kurioje dabar yra per 100 šiame projekte balsuojančių maisto industrijos profesionalų.

  • Šefas Justinas Misius
  • Vadovas Sigitas Žemaitis
  • Virtuvės tipas metų laikų įkvėpta vietinė virtuvė
  • Darbo laikas III–VI 18:00–23:00
  • Adresas Užupio g. 22, Vilnius
  • Internete www.sweetroot.lt
  • Atidarymo metai 2014 m.
  • Vienu metu čia telpa 30 sėdimų vietų
  • Vidutinė karšto patiekalo kaina – degustacinės vakarienės kaina – 75 Eur/asm.
  • Terasa yra
  • Pusryčiai nėra
  • Dienos pietūs nėra
  • Šunims draugiški
  • Mėgstamiausias prieskonis druska

2016 m. – 9 VIETA

2017 m. – 7 VIETA

2018 m. – 3 VIETA

VIDEO: #4 '30 best restaurants in Lithuania' 2019 - Sweet Root

SITUACIJA TRISDEŠIMTUKE. Atsakingai dėmesį bei pagarbą lietuviškiems produktams, kai daugelis restoranų buvo pamišę dėl atvežtinių gėrybių, jau penktus metus populiarinti vieta – „Sweet Root“ vien už tai yra verta būti geriausiųjų penketuke ir šiemet sąraše užimti garbingą ketvirtą vietą. Restorano šeimininkas Sigitas Žemaitis pastebi, kad pastarieji metai restoranui buvo augimo ne tiek į išorę, kiek vidumi, pasiekta tam tikra branda.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“

KODĖL VERTA APLANKYTI? Prieš penkerius metus Sigitas, Vilius ir Agnė priėmė iššūkį kurti patiekalus tik iš vietinių produktų ir pirmieji tapo labiausiai priklausomi nuo vietinės gamtos ir situacijos už lango. Šiandien tokių restoranų daugėja ir ši tendencija „Sweet Root“ komandą labai džiugina: „Nuo to geriau mums visiems“, – sako S.Žemaitis.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Restoranas „Sweet Root“

„Sweet Root“, kaip ir dar keli išskirtinai tik degustacines vakarienes siūlantys restoranai, puikus pasirinkimas, kai norisi gero gastronominio patyrimo ir apie nieką negalvoti, t.y. ateini, atsisėdi ir ant stalo pradeda keliauti patiekalai su savo istorijomis.

Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

MENIU TRUMPAI. Keturias dienas per savaitę „Sweet Root“ kviečia į degustacinę vakarienę, kurią sudaro 7 patiekalai bei 7 vieno kąsnio istorijos. Meniu kinta pagal sezoną, t.y. nuolat atsinaujina skirtingos pozicijos priklausomai nuo derliaus. Tačiau nuo pat atidarymo pradžios čia nesikartoja nė vienas patiekalas.

Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

Paklaustas, kaip randa įkvėpimo kaskart sukurti kažką naujo iš tų pačių produktų, šefas Justinas Misius nedvejoja: „Atrasti produkto ir gaminimo technikos naujas dermes kaskart man yra malonus iššūkis.“ Beje, virtuvė naudoja labai mažai prieskonių ir skonių įvairovę stengiasi kurti iš savo gamybos įvairiausių aliejų ir actų. Penkerių metų patirtis dirbant su lietuviškais produktais leidžia mažiau aklai eksperimentuoti ir labiau apgalvotai ieškoti norimo skonių balanso.

Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

Degustacinės vakarienės kaina „Sweet Root“ – 75 Eur asmeniui. Į ją taip pat įskaičiuota pasitikimo taurė, pasirinktas vanduo viso vakaro metu, puodelis kavos arba žolelių arbatos vakaro pabaigoje. Vakarienė trunka apie 3 valandas.

Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas
Lina Jushke nuotr./Restorano „Sweet Root“ patiekalas

KULINARINIAI HITAI. Valgiaraštyje nuo pat atidarymo nesikeičia tik duona ir kaimu kvepiantis sviestas.

ŠEFAS. Mintis susieti savo ateitį su kulinarija šefui Justinui Misiui kilo dar mokykloje: „Nebuvau linkęs į tiksliuosius mokslus, mane traukė kūrybinės profesijos, meno disciplinos, galiausiai virtuvė man tapo saviraiškos erdve“, – pasakoja J.Misius.

„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Šefas Justinas Misius
„Gediminas Gražys Photography“ nuotr./Šefas Justinas Misius

Jis, beje, yra vienas iš tų kelių šefų Lietuvoje, kurie turėjo daugiausiai stažuočių užsienyje, o dauguma tų vietų turi „Michelin“ žvaigždes. „Sweet Root“ jis yra nuo pat pradžių ir iki šiol tai yra stabiliausia (eina penkti metai) jo darbo ir kūrybos vieta.

Rinkimus organizuoja Gero maisto akademija kartu su Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija ir žurnalu „Geras skonis“. „30 geriausių restoranų“ sklaida užsienyje vykdoma bendradarbiaujant su turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“. Projekto pagrindinis partneris – indų ir interjero detalių prekės ženklas „iittala“.

„iittala“ kuria originalius šiaurietiško dizaino indus ir interjero detales namams. Šis šiaurietiškas prekės ženklas nuo pat 1881 m. skatina savo individualumo išraiškas, taip pat ragina eksperimentuoti ir žengti koja kojon su pasaulio tendencijomis, išlaikant savitumą bei puoselėjamas vertybes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis