Fata morgana: tūkstančiai kinų danguje pamatė „sklandantį miestą“

Jiangxi ir Foshan miestų gyventojai apstulbo išvydę dangoraižių bokštus, kylančius iš debesų, kurie kybojo gerokai virš horizonto. Įdomiausia tai, kad matė tą miestą ne vienas kitas paranormalių reiškinių entuziastas, o tūkstančiai paprastų Kinijos piliečių.
Miražas Kinijoje
Miražas Kinijoje / Youtube stopkadras

Nors nestinga manančių, kad kinai matė miestą iš paralelinės visatos, meteorologijos specialistai visus sensacijų troškulio kamuojamus žmones vėsina paprastesniais argumentais – jie įsitikinę, kad tūkstančiai kinų stebėjo įspūdingą fata morganos tipo miražą.

Tokie miražai pasirodo, kai Saulė įšildo orą virš jūros ar sausumos. 

Fata morgana – optinės iliuzijos, susidarančios dėl iškreipto toli esančių objektų vaizdo. Tokių miražų pamatyti galima ir jūroje, ir sausumoje. Tokie miražai pasirodo, kai Saulė įšildo orą virš jūros ar sausumos. Tada arčiau Žemės paviršiaus esantis oras būna santykinai vėsus, o aukštesnių sluoksnių oras – įkaitęs.

Tokią temperatūros sistemą persmelkia optiniai spinduliai dėl šilto ir šalto oro tankio skirtumų išsikreipia. Mūsų psichika a priori suvokia, kad šviesos spinduliai erdve keliauja tik tiesiai, todėl sąmonė klaidingai suvokia, kad objektas yra ten, kur jo iš tikrųjų nėra.

Šiuo atveju, šviesa atsispindėjo nuo tolumoje esančių miesto dangoraižių. Dėl oro temperatūros skirtumų susidarė įspūdis, kad bokštai yra aukščiau nei turėtų būti iš tikrųjų.

Tad jokios mistikos čia nėra – daugybė žmonių matė ne miestą iš paralelinės visatos, ne slaptą „Mėlynojo spindulio projekto“ eksperimento rezultatą (tai sąmokslo teorija apie NASA ketinimus imituoti ateivių invaziją arba antrąjį Kristaus atėjimą Žemėn), ne dar kažkokį fantastišką fenomeną, o tiesiog įspūdingą miražą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis