Kuo 25 mln. eurų pritraukęs „Vinted“ startuolis sužavėjo vokiečių milijardierių?

Prieš kelerius metus įkūrę tinklalapį manodrabužiai.lt Milda Mitkutė ir Justas Jankauskas nė nesapnavo, kad kūrybinių idėjų realizavimui kurtas projektas taps žinomiausia pasaulyje prekybos ir mainų drabužiais platforma „Vinted“ ir vos per kelerius metus iš garsių pasaulio investuotojų susižers beveik 50 mln. eurų.

Tarp naujųjų „Vinted“ investuotojų – ir Vokietijos milijardieriaus Huberto Burdos valdoma „Burda Media Group“, kuri tikėdama lietuvių idėja investavo 25 mln. eurų. Prie paskutinės C etapo investicijos prisidėjo ir ankstesni investuotojai „Accel“ bei „Insight Venture Partners“.

Šiuo metu aštuoniose pasaulio valstybėse veikiantis „Vinted“ turi 11 mln. aktyvių vartotojų, o gauta investicija startuoliui padės toliau skverbtis į užsienio rinkas.

Žirmūnuose lofte įsikūrusiame „Vinted“ biure šiuo metu dirba 160 žmonių (iš viso – 240), kurie išsidėstę per du aukštus didelėse atvirose erdvėse.

Turbūt vienintelė vieta, kur galima būti niekieno nematomam ir pasislėpti, yra tualetas – visos biuro erdvės atviros, o susitikimų ir darbo kambariai atskirti stiklinėmis sienomis. M.Mitkutė mano, kad toks skaidrus, atviras ir be paslapčių turi būti ir biuro komandų darbas.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Vinted“ biuras
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./„Vinted“ biuras

Apie tai, kaip lietuviai išnaudos gautą investiciją, „Vinted“ biure kalbėjome su startuolio įkūrėja Milda Mitkute ir „Vinted“ vykdomuoju direktoriumi Mantu Mikucku.

– Kaip keisis „Vinted“ po investicijos pritraukimo?

Radikalių permainų nebus. Mes nuosekliai siekiame savo tikslų ir ši investicija ne pirma. Viena stiprių krypčių bus geografinė plėtra.

Mantas: Radikalių permainų nebus. Mes nuosekliai siekiame savo tikslų ir ši investicija ne pirma. Viena stiprių krypčių bus geografinė plėtra. Stiprinsime pozicijas Europoje, tačiau esame nusiteikę ir eksperimentuoti. Yra įdomių, augančių ir rizikingų regionų, todėl dirbsime abiem kryptimis iš karto.

Kitas dalykas – į savo komandą norime pritraukti aukštos kvalifikacijos profesionalų iš užsienio. Aktyviai ieškome rinkodaros, turinio valdymo sričių specialistų, taip pat norime pritraukti programuotojų.

– Kaip „Vinted“ atsilieps tai, kad tarp naujųjų investuotojų yra žiniasklaidos kanalus valdanti „Burda Media Group“?

Mantas: Pirmieji du investuotojai buvo profesionalios rizikos kapitalo įmonės, jos padėjo sukurti gerą produktą. Mes pasiekėme tokį tašką, kad supratome, jog tęsiant tolesnį investicijų ciklą būtų gerai paieškoti daugiau sinergijų.

Stipri žiniasklaidos grupė supranta, kaip sukurti stiprų prekės ženklą, gerus viešuosius ryšius, virusinę organinę partizaninę rinkodarą, kaip išnaudoti žiniasklaidos kanalus ir greičiau augti.

Taigi, be to, kad į kompaniją ateina pinigai, mes juos galime išnaudoti su investuotojų pagalba ir pasisemti jų patirties.

– Ar tam, kad pritrauktumėte investicijų, dirbote nuosekliai, ar investuotojai patys jus susirado?

Milda: Mes su „Burdos“ grupe prieš pasirašydami sutartį daug bendradarbiavome. Kadangi Vokietijoje „Vinted“ puikiai žinomas, jau anksčiau buvome atkreipę „Burdos“ grupės žurnalų dėmesį. Iki tol turėjome ne vieną bendrą projektą.

Po pirmų susitikimų buvome 95 proc. tikri, kad su jais keliaujame toliau. Man geriausias prisiminimas iš „Burdos“ – bendradarbiavimas su „Hubert Burda Media“ vykdomuoju direktoriumi Martinu Weissu. Turbūt tokio „Vinted“ įsimylėjusio žmogaus ne iš „Vinted“ vidaus dar nesu mačiusi. Jis labai tiki idėja.

Mantas: Investicija mus labai įkvėpė. „Hubert Burda Media“ turi didelę patirtį, yra investavę į daug kitų interneto verslų. Iš jų akių matyti, kad jie jaučiasi atradę perliuką.

– Paprastai su dideliais pinigais ateina įsipareigojimai. Kokių įsipareigojimų turite investuotojams?

Mantas: Įsipareigojimų, kad ir kaip keistai skambėtų, neturime. Tai verslo partnerystė, kai investuotojas, tikėdamas mūsų sėkme, kad verslas augs dešimtis ar šimtus kartų, pasinaudoja tam tikru momentu ir įsigyja dalį akcijų.

– Yra manančių, kad „Vinted“ galėtų plėsti vaikų prekių segmentą. Ar turite planų jį stiprinti?

Galime pasiekti milijardines apyvartas ne litais, o eurais. Turime labai konkrečių tikslų, kaip tai pasiekti.

Mantas: Tikrai taip. Turime produktą, kuris skirtas mažylių tėvams. Gimus vaikui atsiranda didžiulis įvairių daiktų poreikis. Pats su tuo susidūriau ir mane šokiravo, kiek viskas kainuoja, jei nori gero kokybiško daikto vaikui, ir koks yra tokių daiktų gyvavimo ciklas. Turime begalę daiktų, kurie puikai funkcionuoja, kainuoja šimtus ar tūkstančius eurų, tad juos išmesti ar atiduoti atrodo beprasmiška.

Planuojame produkto plėtrą – tai dar viena priežastis, kodėl pritraukėme investiciją. Nesvarbu ar drabužiai, ar kas kitas, mūsų kuriama platforma yra replikuojama bet kam. Tai atveria mums galimybes galvoti apie dar daugiau kategorijų ir dar labiau plėstis. Jei galvoji ne tik apie geografinę, bet ir apie segmentų plėtrą, tai nedidelę įmonę galima paversti milijardinio dydžio kompanija.

Galime pasiekti milijardines apyvartas ne litais, o eurais. Turime labai konkrečių tikslų, kaip tai pasiekti.

– Per kiek laiko ketinate tapti milijardinių apyvartų įmone?

Mantas: 4–5 metai, manome, yra realu. Kai kurie dalykai atsitinka greičiau, nei tikimės, kai kas užtrunka ilgiau, todėl nespraudžiame savęs į rėmus ir nenorime skubinti rezultatų. Tai įvyks arba greičiau, arba lėčiau, bet neabejojame, kad įvyks.

– Milda, kai įkūrėte manodrabuziai.lt, viską darėte dėl saviraiškos. Dabar įmonė labai pasikeitė, ar saviraiškai lieka laiko?

Milda: Visas mano darbas „Vinted“ yra saviraiška. Standartinė taisyklė – trejus metus pabuvęs darbovietėje išeini, nes išsisemi ir būni atidavęs, ką galėjai. Kartais kolektyve juokaujame, kad kai prisimeni, ką darei trylikos metų, pasidaro gėda, nes atrodo, kad dabar esi brandesnis. Čia šis procesas vyksta kas mėnesį ar du – atrodo, kad per mėnesį ar du labai smarkiai paaugai.

- Mantas: Iššūkiai, su kuriais susiduriame, sukuria įdomią darbo atmosferą. Su poreikiu keistis, tobulėti, pergalvoti, sukuriama dinamiška darbo aplinka, tai tampa maksimalia savirealizacija. Nėra tokios pat darbo dienos kaip vakar.

Mes esame drabužių prekybos vieta – tai vienas sudėtingiausių internetinių produktų. Tai sudėtinga ekosistema, kur turi susitikti pasiūla su paklausa – skirtingi produktai, skirtingi vartotojai. Reikia nuolat tobulinti sistemą, kad vartotojai atrastų vieni kitus, kad geras turinys būtų matomas... Tai ir technologijos, inovacijos, ir visokių ABC testavimai. Vien metrikų, kurias stebime, sąrašas yra toks ilgas, kad sunkiai užsikrauna naršyklėje. Mes retai galvojame, kad pas mus prekiaujama drabužiais.

– Šiuo metu jūsų pagrindinė būstinė yra Lietuvoje, ar ateityje, kai plėsitės, ji čia ir liks?

Mantas: Nevadiname biuro būstine. Mes save identifikuojame kaip tarptautinę kompaniją, pas mus įvairų sričių žmonės dirba iš įvairių vietų – Lietuvoje sukoncentruota daugiausia produkto žmonių todėl, kad esame patenkinti Lietuvos technologiniu talentu. Tai ideali vieta plėstis ir stiprinti techninę komandą.

Yra kitų kompetencijų, pavyzdžiui, rinkodara, kur mūsų regionas nėra labai stiprus. Ieškome žmonių, kurie galėtų prisijungti ir nebūtinai dirbti čia. Žmones integruojame į bendrą komunikaciją ir komandas ir nebėra taip svarbu, kur esi. Dabar keletas mūsų dizainerių išskrido į Tailandą ir keletą mėnesių dirbs iš ten. Fizinę vietą kaip kriterijų ateityje norime visiškai panaikinti.

Milda: Mums svarbiausia rezultatas, nesvarbu, kaip jį pasieksi. Žmogus turi pats organizuoti savo laiką. Pasirenkame žmones, kurie žinos, kaip elgtis su laisve.

– Kaip manote, ko reikia kitoms Lietuvos įmonėms, kad pritrauktų didelių investicijų? Kaip padaryti, kad Lietuva taptų regiono startuolių ekosistemos centru?

Mantas: Reikia kartos, kuri užaugs su „Vinted“ ar kitais startuoliais ir galės kurti savo startuolius, kad būtų kitas kokybinis lygmuo. Reikia laiko ir sėkmės istorijų. Antras elementas – reikia daugiakultūriškumo. Vis dar bandoma startuolį kurti čia, prisirišus fiziškai. Žmonės turėtų daugiau išvažiuoti, surinkti komandą, pavyzdžiui, Londone, ir mąstyti plačiau. Tai ypač svarbu kuriant globalią idėją.

Žiūrint į 5 metų horizontą, yra keletas fondų, kurie investuoja ir iš šių investicijų atskils žmonės, kurie kurs dar sėkmingesnes komandas. Mes esame pirmoji karta, kuri kuria ir mokosi iš savo klaidų, tai gana skausmingas procesas.

Milda: Kuriantys žmonės dažnai jaučia mažos šalies sindromą – esą Lietuva yra per maža rinka, tai neverta nieko kurti.

Bet aš dabar jaučiu proveržį, lietuviai pradėjo globaliai mąstyti. Lietuva maža rinka, tad žmonės yra priversti mąstyti globaliai. Ne lokaliai, ką galima padaryti Lietuvoje, bet kaip tai atrodo pasaulio žemėlapy.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis