„Tik Dievas težino, ką jis daro mūsų vaikų smegenims“, – viešame renginyje teigė S.Parkeris, pažymėjęs, kad tapo sąmoningu socialinių tinklų oponentų, nors vis dar yra ir „Twitter“, ir „Facebook“ akcininkas.
S.Parkeris teigia, kad socialinis tinklas išnaudoja žmogaus psichologines silpnybes per grįžtamojo ryšio kilpą, kuri skatina žmones nuolat platinti įrašus, kad gautų kuo daugiau „palaikinimų“ ir susilauktų komentarų.
„Tai lygiai toks dalykas, kokį sugalvotų programišius – toks kaip aš – nes taip išnaudojamos žmogaus psichologijos silpnybės. Išradėjai, kūrėjai – aš, Markas Zuckerbergas, „Instagram“ steigėjas Kevinas Systromas, visi kiti žmonės – tą suprato sąmoningai. Ir vis tiek tai padarėme“, – sakė S.Parkeris. Kitaip tariant, anot jo, „Facebook“ yra tarsi greitas maistas smegenims: kai tik išplatinate kokį nors įrašą, iškart gaunate atlygį komentarų ir „palaikinimų“ pavidalu. Tai yra greita ir lengva, tačiau nelabai vertinga.
S.Parkeris aiškina, kad kuriant „Facebook“ mąstymo proceso tikslas buvo išsiaiškinti „kaip sunaudoti kuo daugiau mūsų laiko ir sąmoningo dėmesio“.
Šio vyruko komentarai skamba kiek ironiškai – dėl ankstyvų investicijų į „Facebook“ S.Parkeris sukaupė milijardinius turtus. Bet tai nėra pirmas kartas, kai investuotojas į technologijas išsižada to, su kuo yra susijęs – pavyzdžiui, programuotojas Ethanas Zuckermanas prieš keletą metų parašė viešą atsiprašymo laišką už tai, kad į pasaulį paleido iššokančių reklamų antplūdį.
Keičiasi ir visuomenės nuomonė „Facebook“ atžvilgiu – galbūt iš dalies dėl to, kad jis yra pačiame JAV prezidento rinkimų ir Rusijos kišimosi į juos skandalo centre dėl nesantaiką tarp JAV piliečių skleidžiančio turinio pirkimo. Neseniai išaiškėjo, kad internautai „Facebook“ pasitiki mažiau nei „Amazon“, „Google“, „Apple“ ir „Microsoft“, nors dauguma žmonių pripažįsta, kad jiems kiltų labai didelis susirūpinimas, jeigu „Facebook“ staiga imtų ir neliktų. „Nenumatyta socialinio tinklo išaugimo iki milijardo ar dviejų milijardų vartotojų yra ta, kad jis tiesiogiai pakeičia žmonių santykius su visuomene ir tarpusavio santykius“, – teigė S.Parkeris.