„Dirbau šioje rinkoje 22 metus daugelyje skirtingų šalių ir kompanijų. Ir iki šiol nesijaučiau taip nepatogiai dėl vieno iš konkurentų, „Tele2“, kuris praėjus vos kelioms valandoms po šios tragedijos, pavertė ją rinkodaros istorija. Tai yra labai nepriimtina“, – pareiškė C.Robbinsas.
„Tele2“ konkurentų pareiškimo nekomentavo. „Galiu pasakyti tik tiek, kad mes teikiame šią paslaugą ir teiksime. Konkurentų kaltinimų komentuoti negaliu“, – sakė „Tele2“ atstovas spaudai Andrius Baranauskas.
C.Robbinsas taip pat pranešė, kad „Bitė“ ketina paduoti į teismą politikus, teigusius, esą operatoriai vagia ir plauna pinigus iš valstybės. Konkrečių politikų pavardžių jis neįvardijo.
„Politikų teiginiai apie tai, kad yra plaunami pinigai, yra visiškai nesuprantami ir melagingi. Mūsų manymu, tokių teiginių tikslas yra nustumti atsakomybę nuo politikų ar institucijų, kurios yra atsakingos, į kitas šalis. Žinoma, tai nemažina mūsų įsipareigojimų laikytis nustatytų reikalavimų, – sakė „Bitė Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Pranas Kuisys. – Dėl tokių politikų veiksmų mes kreipsimės į teismą.“
Reikalavimus įgyvendino
„Bitė Lietuva“ vadovai pabrėžė įgyvendinę visus valstybinių institucijų keltus reikalavimus, susijusius su telefono vietos nustatymu. Kompanija tik ketvirtadienį sulaukė Bendrojo pagalbos centro (BPC) reikalavimo pateikti informaciją apie galimybes nustatyti telefono, kuriame nėra SIM kortelės, buvimo vietą.
„Mūsų teikiamos vietos nustatymo paslaugos BPC atitinka visus jų pateiktus reikalavimus. Pagalbos centras vietos nustatymo duomenų skambučiams 112 numeriu be SIM kortelės niekada neprašė ir nekomentavo mūsų ataskaitų, kuriose pažymima, kad tokio sprendimo nėra. Priešingai – iki šiol esame ne kartą klausti, ar galėtume iš viso blokuoti galimybę prisiskambinti be SIM kortelės į 112, dėl didelio melagingų pranešimų skaičiaus“, – teigė C.Robbinsas.
Jis pridūrė, kad „Bitė“ savo sprendimą įdiegs per mėnesį.
„Bitės“ direktoriaus pavaduotojas P.Kuisys informavo, kad kompanija iš valstybės biudžeto yra gavusi kompensacijas už įsigytą įrangą ir įgyvendintą sprendimą, koks buvo reikalaujamas ir suderintas su BPC. Anot jo, visa suma už įrangą yra skirta ne „Bitei“, o įrangos tiekėjams. „Šios išlaidos buvo derinamos su BCP ir naudojamos tik gavus centro patvirtinimą. Kasmetinės kompensacijos už įrangos palaikymą siekia apie 300 tūkst. Lt per metus, iš kurių daugiau nei 90 proc. sudaro sąnaudos trečiosioms šalims už įrangos licencijas ir konfigūravimą, ir mažiau nei 10 proc. yra „Bitės“ vidinės sąnaudos – elektra, patalpos ir panašiai“, – sakė P.Kuisys.
Įrangos išlaikymo sąnaudos skiriasi dėl to, kad operatoriai naudoja skirtingų kompanijų įrangą. Dar prieš ją diegiant, pagal BPC iškeltus reikalavimus buvo pateikti du galimi variantai. „BPC priėmė sprendimą, kurio tiekėjo paslaugomis naudotis, kokią įrangą ir už kokias sąnaudas diegti. Įrangos ir jos palaikymo sąnaudos priklauso nuo skirtingų tiekėjų – pavyzdžiui, NSN ar „Ericsson“ yra brangesni nei Kinijos gamintojo „Huawei“. Dėl šios priežasties įrangos ir jos palaikymo sąnaudos operatoriams skiriasi“, – sakė P.Kuisys.
„Bitės“ tinkle yra nustatoma skambinančiojo vieta ir be SIM kortelės – pagal telefono IMEI kodą. Tokią informaciją kompanija visą parą teikia įgaliotoms operatyvinėms tarnyboms jų nustatyta tvarka.