Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ apžvalga. Dėl moralės

Žinia, kaip tik šiuo metu pasaulis ruošiasi naujos žaidimų konsolių kartos startui. Naujus įrenginius savo fanams ruošia tiek „Microsoft“, tiek „Sony“. Ir įrenginiai, savo savybėmis tikrai įkvepia naujai žaidimų erai, bet... pačių naujos kartos žaidimų dar akivaizdžiai reiks palaukti. Būtent tai verčia manyti, kad „Miles Morales“ yra išleistas būtent dabar tam, kad palaikytų PS5 starto moralę. Kito visaverčio „next-gen“ žaidimo kaip ir nėra, bet bent jau galime apsimesti, kad turim ką žaisti :D.
Žaidimas „Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“
Žaidimas „Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ / A.Rumiancevo iliustr.

Ką tik dienos šviesą išvydęs „Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ bus išleistas tiek „PlayStation 4“, tiek „PlayStation 5“ konsolėms ir tai jau antrasis „Insomniac“ darbas Žmogaus Voro visatoje. Pirmasis, pasirodęs 2018-ais, buvo tobulas. Na, o antrasis greičiau jau yra duoklė tos tobulybės išsiilgusiems. Žaidime valdome labai panašų veikėją, klajojame tame pačiame, bet kiek sniegu puoštame mieste, turime (beveik) visus tuos pačius triukus, tad realūs skirtumai pastebimi tik siužete.

A.Rumiancevo iliustr./Vienas paveikslėlis, kuriame galite įvertinti Žmogaus Voro kaimynystės detalumą ir foto įrankių funkcionalumą
A.Rumiancevo iliustr./Vienas paveikslėlis, kuriame galite įvertinti Žmogaus Voro kaimynystės detalumą ir foto įrankių funkcionalumą

Tai iš esmės naujas, bet visų Žmogaus Voro kanonų paisantis pasakojimas ir, mano galva, to pakanka. Versdami naujos komiksų knygelės puslapius, ar stebėdami naujo filmo pradžią, mes tikimės, kad jis vyks Niujorke, kad pagrindinis veikėjas bus žmogus voras, kad jis laidys subtilius, bet infantilius juokelius ir bus socialiai atsakingas, draugiškas kaimynas. „Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ turi visas aukščiau minėtas savybes ir nors žaidimas yra 2 kartus pigesnis (nei standartiniai žaidimai) ir 3 kartus trumpesnis (nei pirmtakas), man būtų sunku teigti, kad kažko jame trūko.

A.Rumiancevo iliustr./Milesas yra didelis „Deus Ex“ serijos fanas.
A.Rumiancevo iliustr./Milesas yra didelis „Deus Ex“ serijos fanas.

Yra geri mokslininkai ir jų kova už mokslo naudą visiems. Yra blogi mokslininkai, kurie iš esmės kovoja dėl mokslo generuojamų pelno maržų. Yra kova tarp šių požiūrių. Yra romantinė linija. Yra linija su visuomenės atstumtaisiais. Yra šeimyninė drama, o tiksliau net kelios dramos ir yra gausybė doro, atsakingo elgesio pavyzdžių. Yra viskas, kas sukūrė originalųjį Žmogų Vorą, viskas, ko iš jo tikimės ir laukiame. Nėra tik naujovių, kurias galėtume sieti su naująja konsolių karta.

A.Rumiancevo iliustr./Kūrėjai leido Milesui būti Milesu daug dažniau nei tai įprasta super herojų žaidimuose. Viskas vardan intymesnės pažinties su protagonistu!
A.Rumiancevo iliustr./Kūrėjai leido Milesui būti Milesu daug dažniau nei tai įprasta super herojų žaidimuose. Viskas vardan intymesnės pažinties su protagonistu!

Na, ne tai kad visai nėra – tiesiog tos naujovės labiau mielos nei įspūdingos. Taip, žaismas tapo sklandesniu, kūrėjai net išmokė Milesą keleto naujų triukų. Atrodė, kad karstymasis ir siūbavimas tarp Niujorko dangoraižių ir taip buvo tobulas bei dinamiškas, bet „Insomniac“ sugebėjo padaryti dar geriau. Pora naujų funkcijų, pora naujų kombinacijų ir nuo Harlemo iki Kinų miestelio nusigausite vos per kelias minutes. Milesas juda greičiau ir tiksliau, o ore išbūna ilgiau, tad navigacija tapo ypač patogi, smarkiai paaugo ir judėjimo greitis. Visai tikėtina, kad šiuos pokyčius iš dalies, įkvėpė PS5 galia, galinti šiam pusiau senos kartos žaidimui pasiūlyti ne tik įspūdingus specialiuosius efektus, bet ir stabilų kadrų kaitos greitį. Malonu, bet nėra kažkokia naujovė.

A.Rumiancevo iliustr./Voverei akivaizdžiai trūko kūrėjų meilės, bet kas galėjo tikėtis, kad mes ją pamatysime, nekalbant jau apie fotografavimą!
A.Rumiancevo iliustr./Voverei akivaizdžiai trūko kūrėjų meilės, bet kas galėjo tikėtis, kad mes ją pamatysime, nekalbant jau apie fotografavimą!

Tą patį galiu pasakyti ir apie žaidimo įkrovimo laikus. Jų nebeliko. Jie nesutrumpėjo, nebuvo protingiau įgyvendinti ar užmaskuoti – jų tiesiog nebeliko. Pažiūrėję įvadinę kūrėjų vinjetę, spaudžiate X ir žaidžiate. Tai, be abejo, užtikrina į konsolę montuojami SSD diskai. Vėlgi, smagu ir revoliucinga, bet tai konsolės, o ne žaidimo nuopelnas ir jau po kelių mėnesių ši savybė nebeatrodys išskirtinė ar įspūdinga, nes taps norma.

A.Rumiancevo iliustr./Nematomumas kartais padeda per akimirką įveikti iššūkius, kuriems Peteris gaištų minutes.
A.Rumiancevo iliustr./Nematomumas kartais padeda per akimirką įveikti iššūkius, kuriems Peteris gaištų minutes.

Milesas turi visas tas pačias savybes, kaip ir Peteris Parkeris, tačiau dalis jo voriškų savybių yra kiek silpnesnės. Milesas tai kompensuoja „Venom“ smūgiais, kurie, nors ir turi paralyžiuojantį nuodų poveikį, bet tas poveikis yra kuriamas ne nuodų, o elektros iškrovos. Beje, būtent šių galių generuojami efektai šiame žaidime įprasmina ir „DualSense“ pultelį, kuris ima traškėti ir kratytis taip, kad jame, regis, rimtai įkalintas kamuolinis žaibas.

A.Rumiancevo iliustr./Stoviu sustingęs, nešauk!
A.Rumiancevo iliustr./Stoviu sustingęs, nešauk!

Žaidimo eigoje šios galios tik sutvirtėja ir dalis žaidėjų neišvengiamai kliausis būtent jomis bei Mileso gebėjimu tapti nematomu. Dėl šių savybių Milesas yra labai universalus veikėjas, turintis išskirtinį itin agresyvių ar sėlinimui pritaikytų judesių arsenalą. Augant veikėjo lygiui, galios tampa tokiomis galingomis, kad net ir žaidėjai nepratę, kovoti ar sėlinti, net ir virdami „ne savo“ sultyse, nepajus didelio iššūkio. Žinoma, tiems, kam malonumą teikia iššūkis, jis čia parengtas atskirai, dažniausiai kaip papildomos užduotys, „prisegamos“ prie misijų. Tai gali būti bet kas, pradedant „combo“ skaitiklio kėlimu į neregėtas aukštumas, baigiant laiko iššūkiais, kai turime įveikti priešus greitai ir likt nė kart nepastebėti.

A.Rumiancevo iliustr./Labiausiai „Miles Morales“ pribloškia gatvės meno įvairove ir gausa!
A.Rumiancevo iliustr./Labiausiai „Miles Morales“ pribloškia gatvės meno įvairove ir gausa!

Tie, kas žaidime tikisi išvysti du Žmones Vorus, gaus nusivilti, nes Peteris pabus MIleso mokytoju tik pačioje žaidimo pradžioje, prieš susikraudamas lagaminus ir išsinešdindamas ilgai lauktų atostogų į Europą. Taigi, siužetinę kampaniją Milesas įveiks pats, kaip vienintelis, tuo metu miestą saugantis herojus. Simboliška, kad miestą atakuojantys blogiečiai visą savo dėmesį bus sutelkę į Harlemą, visomis prasmėmis labai spalvingą Manheteno rajoną.

A.Rumiancevo iliustr./Jūs tik pažvelkite į šį miestą!
A.Rumiancevo iliustr./Jūs tik pažvelkite į šį miestą!

Tiesa įveikus siužetines misijas, į miestą grįš ir Peteris, bet net ir tada jis teras minutę puodeliui kavos. Visą likusį laiką Milesas ir Peteris bendraus telefonu, dažniausiai kalba suksis apie tai, kad Peteris ir vėl negali patruliuoti gatvėse, nes nusprendė perdažyti tupyklą.

A.Rumiancevo iliustr./Ša! Arba po visko nepranešiu policijai kur jus palikau!
A.Rumiancevo iliustr./Ša! Arba po visko nepranešiu policijai kur jus palikau!

Visai žaidimo istorijai įveikti pakaks vos 6-8 valandų. Norint surinkti visus išslapstytus daiktus, aukštus įvertinimus, kostiumus ir Mileso savybes, laiko prireiks 3-4 kartus daugiau. Iš esmės tai yra žaidimas vienam labai ilgam savaitgaliui arba savaitėlei žaismo, jei žaidžiate vakarais. Po to žaidimą galite įveikti dar kartą, aukštesniu sudėtingumo lygiu ir pasirinkę „New Game +“ nustatymą, atrakinsiantį dar daugiau kostiumų, įrangos ir judesių.

A.Rumiancevo iliustr./Milesas puikiai valdo ir gestų kalbą.
A.Rumiancevo iliustr./Milesas puikiai valdo ir gestų kalbą.

Atsižvelgdamas į tai nuoširdžiai rekomenduoju pirmiau vis tik įveikti kuo daugiau šalutinių užduočių, kad ir kokios menkavertės jos atrodytų. Jos visos išpildytos puikiai, kūrėjai tikrai negailėjo vizualaus (filmukai, rasti daiktai), ar garsinio (skambučiai, tinklalaidės) turinio ir dėjo begalę pastangų, kad kuo gyviau perteiktų istorijos kontekstą. Žaisdami ir stebėdami kūrėjų paliktas mini dramas ne tik pažinsime Milesą kaip veikėją, bet ir narpliosime jo praeitį, kursime naujus ryšius su jo draugais ar atitolusiais giminaičiais. Įveikę žaidimą šimtu procentu Milesą pažinosime kaip bet kurį kitą labai mylimą „Marvel“ visatos herojų. Ir tai yra gražu.

A.Rumiancevo iliustr./Vienintelis tikrai keistas žaidimo bruožas? Žmonės be kaukių ir rankų paspaudimai, žinoma!
A.Rumiancevo iliustr./Vienintelis tikrai keistas žaidimo bruožas? Žmonės be kaukių ir rankų paspaudimai, žinoma!

Ir tai nepaliks abejingais nė vieno „Marvel“ pasaulių gerbėjo. Kaip ir šio žaidimo pirmtakas, taip ir šis yra geriausia, kas galėjo nutikti Žmogui Vorui. Bent jau mano požiūriu tai yra bene vienintelis komiksų veikėjas, turintis tobulą žaidimų seriją. Ne tik technologiškai pranašią, vizualiai įtikinančią, bet ir siužeto ar emocijų prasme nuosekliai papildančią mylimų herojų portretus. Tad veikėjo gerbėjai žaidimu tikrai nenusivils ir išspaus ne vieną juoko ar graudesnę ašarą. Taip pat tai puikus žaidimas paaugliams. Na, o visiems kitiems nebent dėl moralės, kai namuose jau pūpso naujos kartos įrenginys, bet naujos kartos žaidimų „dar neatvežė“.

A.Rumiancevo iliustr./Už kampo buvę kaliniai plėšia parduotuvę, bet jei skambina mama, vien dėl to gi nemesi ragelio!
A.Rumiancevo iliustr./Už kampo buvę kaliniai plėšia parduotuvę, bet jei skambina mama, vien dėl to gi nemesi ragelio!

Pirmuosius mūsų įspūdžius apie PlayStation 5 konsolę skaitykite čia.

„Marvel’s Spider–Man: Miles Morales“ testui suteikė žaidimo leidėjai. Žaidimas išleistas „PlayStation 4“ (lapkričio 12) ir „PlayStation 5“ (lapkričio 19) konsolėms. Ekrano paveikslėliai fiksuoti žaidžiant „PlayStation 5“ konsole ir naudojant „Fidelity“ (4K; 30FPS) nustatymus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų